| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Uppsnack inför morgondagen!
|
1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (19723 totalt) |
|
Nu kvällen innan börjar man ju fundera på utvecklingen i morgon. Vilka kommer, vilka presterar, vilka falierar... Känns som det är tunnt med info från organisationen, medvetet?, för att trissa upp funderingarna eller för att det saknas dragplåster? Återstår att se. Sätt igång med spekulationer och läktarproffskommentarer, låt fördomarna flöda. Vad kan vi se för segertider tror ni?(förutsatt att det är torrt hela dagen) Jag hoppas det kan se ut lite som nedan Club 1.02 Club Challange 0.58 Pro Modified 0.56 Pro 0.54 Vet att 54sek är snabbt på Kullen men mina spekulationer grundar jag på den snabbaste tiden jag sett med gatbil och det var kompisens 58 sek i helt standard 997 GT2 med MPSC och vanlig förare, alltså ingen Stig! Då borde ju 800hk maskiner med proffsbyggda chassi kunna prestera lite mer eller vad tror ni? Hoppas man på för mycket? Och vad tror ni om vilka som styrar? Blir det bilägarna själva eller fegar de ur och tar in big boys som Björk och Göransson mfl. Kom igen nu med kommentarer! Ps: Hoppas att organisationen kan ta det med en viss nypa ironi om det springer iväg i.... _________________ Petter Wejsfelt BMW 328i -98 "BMW Cup" Ford Focus RS -10 *såld* Bilsport SS 1.25.84 Mantorp 1.33.66 Kinnekulle 1.02.14 Knutstorp 1.10.57 |
||||
|
54 sek... på rdäck. Då är det bra om de är redigt breda, flest hästar är inte en garanterad lösning på kullen
Det har väl satts riktigt bra tider på rdäck i många olika raceserier, även med relativt smala däck iof.
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
+1 Men som åskådare kan 800 hästars bilar blir underhållande på Kullen. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Både att kolla på, lyssna på, åka med i och köra
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Självklart är låg vikt viktigare än effekt på Kullen. Blir lie annat sedan när det gäller Mantorp, men för att imponera på mig lär de behöva åka runt 55 eller strax under. I Pro klassen åker de väl 285or runt om som smalast? Dom åker ju 265or på omoddad Evo tex och Pro innebär ju Plast & Son kitt med extra allt eller?
//P _________________ Petter Wejsfelt BMW 328i -98 "BMW Cup" Ford Focus RS -10 *såld* Bilsport SS 1.25.84 Mantorp 1.33.66 Kinnekulle 1.02.14 Knutstorp 1.10.57 |
||||
|
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Den verkar ju inte såld och ägaren är ju en av de tio härliga namnen så den får man väl hoppas rullar i morgon. Över 58 med den och man är grymt besviken både bakom ratten och på läktaren tror jag. Vad tror ni om förare då?, kör dom själva? //P _________________ Petter Wejsfelt BMW 328i -98 "BMW Cup" Ford Focus RS -10 *såld* Bilsport SS 1.25.84 Mantorp 1.33.66 Kinnekulle 1.02.14 Knutstorp 1.10.57 |
||||
|
Vore ju kul om det fanns liverapportering att följa någonstans. Eller i alla fall en blogg som uppdateras kontinuerligt.
Arrangörerna har kanske nog att stå i inför första tävlingen men en bra blogg för att följa det hela är troligen riktigt bra för att locka till sig fler folk och följare. En bra serie behöver inte bara tävlande utan framförallt en stor skara supporters och följare
Sen i övrigt tror jag inte det blir några rekordtider som överträffar något vid tidigare sätt. Har ens någon åkt under 56-57 sek med R-däck tidigare? _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
|
Re:
Den där är ju Ralphs, han är ju en av arrangörerna så han kommer nog
Hoppas någon filmar! _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Jo jag vet, hoppas bara inte det är tomt snack utan att han verkligen rastar den ordentligt i morgon, verkar ju finnas potential om man läser specen.
Go natt... _________________ Petter Wejsfelt BMW 328i -98 "BMW Cup" Ford Focus RS -10 *såld* Bilsport SS 1.25.84 Mantorp 1.33.66 Kinnekulle 1.02.14 Knutstorp 1.10.57 |
||||
|
Va tvungen att kolla en sak till och mycket riktigt åkte ju Phantom 59.1 redan 2011, och har ju sedan dess gjort sjukt mycket modds med Supran så den lär ju rulla ganska bra i morgon också....
//P _________________ Petter Wejsfelt BMW 328i -98 "BMW Cup" Ford Focus RS -10 *såld* Bilsport SS 1.25.84 Mantorp 1.33.66 Kinnekulle 1.02.14 Knutstorp 1.10.57 |
||||
|
Enligt Jocke Forsells hemsida så är det han som ska köra Ralphs Evo. Borde ju gå snabbt.
http://www.forsellmotorsport.se/ |
||||
|
Re:
Det ligger upplagt på amigoo funkar allt som det ska kan man följa livetimningen där http://www.amigoo.se/event/346 _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
Re:
Låg 57 eller möjligen möjligen en hög 56a på Rdäck, men då krävs det enorm körbarhet, perfekta däck etc etc. De fall vi sett låg 53a i Modsport så är det färska slicks och 600kg formelbil med kaross, samt ett tillfälle under 20 års körning. Men det finns talanger som man kan flyga in, och det sitter sekunder i föraren, tiondelar i chassit och hundradelar i motorn... När röken lagt sig och resultatlistan är klar så finns det ju lixom inte många tveksamheter, det gick inte fortare just då. |
||||
|
Ja tror vi får nöja oss med en 58 från dom den snabbaste bilen, sen tror jag diket sätter en 57a,,,,
Håller med att det är super tyst ingen skriver eller pratar om TA nått ... men det ska visst va typ 20 anmällda i alla klasser har jag hört _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Re:
det är uppkopplat, jag bara väntar på att dom ska få ihop bilarna från sbf besiktningen och få ut personalen på banan... sen kommer det lite tider..... |
||||
|
Re:
det är 13 bilar i tidtagningslistan.... 4 pontus panneryd , club 27 alx danielsson, club 29 helene nordbäck, club challenge 48 rickard nilsson, club challenge 77 tony wenngren, club challenge 10 christoffer nelzon, pro 21 ralph boman, pro 28 carl winberg, 999 mikael borggren, pro 7 jocce dyrstedt, pro mod 14 robin antonsson, pro mod 66 mikael engblom, pro mod 88 torbjörn svensson, pro mod sen vet jag inte hur många trackday åkare det är men nånstans mellan 5 och 10 trackday-åkare...... men ingen har börjat köra än...... |
||||
|
Re:
skrev ju en precis
|
||||
|
sen när tidtagningen går igång så kommer ni se att tiderna inte är så bra...
för dom har gjort någon chikan på rakan, för att några klasser får enligt vad jag hörde inte åka fortare än 120Km/h enligt SBF reglementet.... återkommer när jag vet mer om vilka och hur.... |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (19723 totalt) |