Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 21824 besök totalt |
Bankalender 2013
Hej ![]() Vill bara informera att banbokarn inte somnat utan kämpar på med ett förslag till styrelsen och medlemmarna. Ämnet togs upp i lördags på vårt årsmöte på Knutan där medlemmarna på plats gav värdefull input. EDIT: Den preliminära kalendern som nu är ganska spikad ![]() Mantorp 4 Maj + shakedown 3 Maj kl: 14-17 för bilar med vagnbok Kinnekulle 1 Juni Rudskogen 20 Juli Knutstorp 3-4 Augusti Gelleråsen 21 September ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Om en Audisnubbe får vara med och rösta så lägger jag min röst på Falkenberg istället för Kinnekulle och vad gäller Gotland så är det lite hugget som stucket för min del då jag är väldigt förtjust i Knutstorp men då den ändå verkar vara med i Kalendern så kanske jag skall lägga min röst på mo i rana (ingen aning om hur det stavas) hade vart kul med en norsk bana kan jag tycka fast det kanske är svårt att genomföra.
Bara några tankar från en av dom goa Audigubbarna. ![]() ![]() _________________ Stefan Alm |
||||
|
||||
Re:
Vi måste nog undvika högsäsongen på färjan om det ska vara genomförbart med Gotland. Nya Rudskogen hade vart fantastiskt men det var tydligen krångligt att komma över gränsen. _________________ /Mathias Cardevik ![]() 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||
![]() Önskelistan till Jultomten: Premiär i Maj på Mantorp (1 dag) Knutstorp i Juni Falkenberg i Juli Gotland Ring 3 dagar i Augusti Gelleråsen i September Kinnekulle eller Anderstorp i oktober Gotland och Falkenberg blir highlights 2013 ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Vad jag förstår har det varit bristfällig uppslutning på gatbilssidan och därmed svårt att få ihop ekonomin till Anderstorp, men inget är beslutat än. Edit: Bättre förklaring av det ekonomiska läget. _________________ /Mathias Cardevik ![]() 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||
Re:
Hoppas en massa massa kan jag alltid göra ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Är man ute i mycket god tid och bokar är dom resonabla och det är i år ett vikande kund underlag så..... Sova på banan? hårt att ligga på asfalten. Faciliteterna på banan är obefintliga finns inte varken Toaletter eller el i någon större utsträckning. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||
Re:
När vi körde/tävlade där 2010 bodde vi på ett vandrarhem 5-10 minuters bilfärd från banan. De kunde dessutom erbjuda både frukost och mat, funkade bra tycker jag. På färjan fick vi någon form av rabatt som någon av arrangörerna hade fixat. Har för mig att vi betalade knappt 2000 kr ToR. ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
Re:
Det fanns nått som hette "idrottsbokningen" vilket gjorde att man fick bra rabatt om man skulle delta i ett idrotts/sportevenemang. Jag betalade ca 1500:- ToR bil+släp & 1 person. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Det här med priserna för Gotlandsresan måste tas upp inom kort, då tanken är att det skall vara lite familjeträff så kan det ju innebära att man måste ha med 2 bilar, det kan blir hyffsat dyrt isåfall.
Jag menar kostar det 3-4 lappar bara för att komma dit känns svettigt i mitt eget fall. Det finns en annan lite roligare bana man kan köra till för dom pengarna ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Johan, då har du antingen för stor familj, för liten bil eller så har du inte din banbil på släp. Skall man "ända" dit så är det nog klokt oavsett att låna dragbil och släp och då borde du få med dig allt du behöver. 1500:- är för bil och släp. Ytterligare en personbil är kanske max 1000:- extra. Precis som andra skriver så får vi rabatt på överfarten och BMW CS har även pratat om att ytterligare subventionera denna kostnad. Med lite jobb kan Gotland Ring ge oss det vi normalt har på våra träffar. Sedan 2010 har det hänt mer på boende fronten och övrig infrastruktur. Dock kommer det krävas att vi får lokal support av Gotland Racing Club vilket nu diskuteras för fullt. Nåväl, låt oss fokusera på möjligheterna så får vi se vart det landar ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Re:
Där bodde jag också den gången. Det var MASSA små äckliga djur som kröp runt överallt på golvet och sängens undersida ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 21824 besök totalt |