|
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Trådstartare

11 Jan 2003 20:29
_________________ Mvh
Lennart Jarmyr!
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens

11 Jan 2003 21:27
Underbart att se en film med den nya Elisen, en av de få jag någonsin sett och framför allt den första från Ringen! TACK!!
Vilken smäll!! Undra hur bilen såg ut efteråt? Du har inga bilder?
|
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

11 Jan 2003 21:36
Ajajaj!
Så det var så den omtalade smällen gick till. Måste nog säga att ABS är en rätt bra uppfinning.
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens

11 Jan 2003 21:38
Tycker inte ni att killen kör väldigt "ryckigt"? Verkar som han "knixar till" ratten varje gång han ska svänga.
|
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

11 Jan 2003 21:43
Elise skrev: | Tycker inte ni att killen kör väldigt "ryckigt"? Verkar som han "knixar till" ratten varje gång han ska svänga. |
Jo det gör han men det var nog första gången hade körde bilen och dessutom så kör han ju normalt båge där.
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

11 Jan 2003 22:14
Det ser ut som om han försöker få bilen att understyra i varenda kurva. Till sist lyckades han!
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet!
|
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

11 Jan 2003 22:16
Mäkinen skrev: | Det ser ut som om han försöker få bilen att understyra i varenda kurva. Till sist lyckades han! |
Det var iofs med låsta bromsar...
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

11 Jan 2003 22:18
johann skrev: | Mäkinen skrev: | Det ser ut som om han försöker få bilen att understyra i varenda kurva. Till sist lyckades han! |
Det var iofs med låsta bromsar... | Jag uppfattade det som att han låste bromsarna precis när det hade börjat understyra. Ska kolla filmen igen!
|
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

11 Jan 2003 22:21
Mäkinen skrev: | johann skrev: | Mäkinen skrev: | Det ser ut som om han försöker få bilen att understyra i varenda kurva. Till sist lyckades han! |
Det var iofs med låsta bromsar... | Jag uppfattade det som att han låste bromsarna precis när det hade börjat understyra. Ska kolla filmen igen! |
Jag har hört (eg. läst) förarens och passagerarens förklaring till incidenten. Det understyrde definivt pga låsta bromsar.
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens

11 Jan 2003 22:25
Ser faktiskt väldigt underligt ut.... Han visste förmodligen inte att bilen inte har ABS. Faktum är att bromsarna låser sig ganska lätt på Elisen, livsfarligt att släppa ut en ovan förare på Ringen i en Elise.....
|
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Trådstartare

11 Jan 2003 22:40
om jag minns rätt så var det en hyrbil dom hade.
Så han var inte van med bilen heller, och hade aldrig kört bil på Ringen.
Från början hade han lagt in Fur Elise i discoversion på videon, men att lägga musik på ett motorvideo är det värsta jag vet, så jag skrev ett mail och talade om vad jag tyckte. Då lade han ut en version till utan musik som han kallade Fur Lennart, det är därför mitt namn finns med i namnet till videon.
_________________ Mvh
Lennart Jarmyr!
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

11 Jan 2003 23:55
johann skrev: | Mäkinen skrev: | johann skrev: | Mäkinen skrev: | Det ser ut som om han försöker få bilen att understyra i varenda kurva. Till sist lyckades han! |
Det var iofs med låsta bromsar... | Jag uppfattade det som att han låste bromsarna precis när det hade börjat understyra. Ska kolla filmen igen! |
Jag har hört (eg. läst) förarens och passagerarens förklaring till incidenten. Det understyrde definivt pga låsta bromsar. | Sista biten in i räcket är helt klart låsta bromsar.
Det är ju inte första stället på varvet där han bryter loss framhjulen.
Jag har bara varit på en banträff där det förekommit Eliser och två av dem hamnade i diken. Den ena helt klart pga låsta framhjul. Vad den andra killen gjorde begrep jag inte riktigt.
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens

12 Jan 2003 00:05
Mäkinen skrev: | Jag har bara varit på en banträff där det förekommit Eliser och två av dem hamnade i diken. Den ena helt klart pga låsta framhjul. Vad den andra killen gjorde begrep jag inte riktigt. |
För båda killarna var det första gången på bana. Samma sak hände mig också... Men man lär sig mycket när man kör av. Väldigt mycket.
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

13 Jan 2003 14:05
Rätta mig om jag har fel, men jag tyckte det var lite varning för kromad armbåge när han kör den där Elisen?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

21 Jan 2003 08:30
Jag får inte den här att fungera (trots MP 9), det tycks saknas något slags codec??? Vet någon var jag kan "ladda ner" det.
Mvh / Micke Leg. IT-diot
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare

21 Jan 2003 08:47
Gissar på divx? Isf: www.divx.com
(ta inte den med adware utan den som är helt gratis utan adware)
_________________  Magnus Thomé
|
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

21 Jan 2003 10:37
Elise skrev: | Tycker inte ni att killen kör väldigt "ryckigt"? Verkar som han "knixar till" ratten varje gång han ska svänga. |
Det ser ut som ett fall av "mutterkurva" varje gång han svänger.
mvh
Daniel
_________________ Daniel Nihlén
Porsche 964 C2  såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
|
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

21 Jan 2003 10:56
(Tack Magnus!)
Hhmm...det är skillnad på att köra bil och hoj.
Är det förarens eller passagerarens bil? För föraren tycks sitta med skinnbyxorna på?
Mvh / Micke
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

21 Jan 2003 11:23
BTG skrev: | (Tack Magnus!)
Hhmm...det är skillnad på att köra bil och hoj.
Är det förarens eller passagerarens bil? För föraren tycks sitta med skinnbyxorna på?
Mvh / Micke |
Som Lennart tidigare skrev, så är det en hyrbil.
Hade föraren bara släppt bromsen och kopplat ur,
så hade han nog ganska enkelt kunnat styra sig ifrån denna situation.
Jag tycker det är dumt att gå ut så hårt med en bil man inte är van vid,
och inte har så mycket erfarenhet av bilkörning på ringen.
Det är trots allt en krävande bana, som lätt kan "slå tillbaka"
om man inte riktigt vet vad man pysslar med!
_________________ Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens

21 Jan 2003 11:34
Själv blev jag väldigt "avtänd" på att köra på Ringen när jag såg videon....
|
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

21 Jan 2003 12:11
Jag tror mig veta att föraren själv håller med om att det var dumt gjort och är väl medveten om sitt misstag så det är nog öppna dörrar vi slår in här.
Det är ju liksom lätt att ryckas med och luras till att gå över sin egen förmåga när man sitter bakom ratten i en sportbil på en underbar racerbana.
Misstag gör vi allihopa och jag tycker det är starkt att lägga ut dem så här till allmän beskådan.
Anders
_________________ Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
|
|