Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (22660 totalt) |
BMW M3 -90
BMW M3 E30 -90 med 215 hk i orginal utförande. Har nu haft bilen i nästan 2 år. Man hinner lägga en del sköna slantar på den under tiden ![]() Har gjort en del modifieringar: Motor: Kolfiber insug (bilen ej mappad än) Eisenmann Ljuddämpare och Supersprint mellan dämpare Motorn totalrenoverad under hösten 2002 Stanna kvar på vägen tillbehör: Verrerra justerbara krängninghämmare med uniballs och puretanbussningar Bilsten chassi (satt på bilen när jag köpte den, ska bytas under året) 17" Compomotive fälgar med Yokohama A032 (som är slut) Har beställt camberplates. Inredning: Sparco helbur Sparco Corsa stol Sparco 4-punktsbälte Bromsar: Preformence friction PFC 97 fram Stålomspunna slangar Castrol SRF vätska Stereo: Nokia 6110 med radio Tanken med bilen: Att köra på banträffar samt att köra ifrån John Kjellsson i sin M3 GT ![]() ![]() ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Re: BMW M3E30 -90
Stereo???? Jo jag har också "stereo" i min M3 E30 den "stereon" heter Supersprint!! ![]() En sån där kolfiberburk kommer nog att leta sig in under min huv också. Ja, för "stereons" skull alltså ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Det är väl denna bilen?
http://attitude.mine.nu/bilder/PorscheDaniel/bmwtraff040425/images/DSCN0035.jpg Fin bil förövrigt ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Stämmer! Kul att se den i ![]() ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Nu har äntligen motor renoveringen tagit fart, fick ett litet
![]() ![]() Detta motorfäste ser inte riktigt bra ut ![]() ![]() ![]() ![]() [/img] _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Tackar för den informationen! Ska kika där. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Det ser ut som att det har spikat ganska duktigt, har tändningen varit helt åt pipan? _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
||||
Bilen blev mappad under sommaren när jag installerade uni chip (ska byta till ett riktigt sprut nu) Det var inget fel på tändningen då. Däremot misstänker jag att uni chipet ströp soppa tillförseln helt när jag klev av gasen vilket resulterade i detta. Alternativ har spridaren sagt upp sig. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Ddet är både på gott och på ont, nu får jag ju tillfälle att uppgradera motorn lite ![]() ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Re: BMW M3 -90
Vad vill du veta?? Dom är tillverkade av Tord i Höör eller var det Eslöv ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Eslöv är det nog. Har du tillgång till medlemsmatrikeln så kan du hitta honom, han heter Jönsson i efternamn om minnet inte sviker mig. Edit: Men Lennart har i princip samma grejor! _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Jag har också sånna hämmare. |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 2 besök senaste veckan (22660 totalt) |