| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Stolar fabrikat Bimarco
|
2 besök senaste veckan (17357 totalt) |
|
_________________ Per Wahlqvist |
||
|
Kan ju vara en brandad Sparcostol eller nått för östmarknaden.
Jag vill provsitta och bor i Malmö! Ska köpa stol i veckorna som kommer och vill ha en bottenmonterad glasfiberstol typ Sparco Pro2000. Men den kostar ju mer än det dubbla .. Vad är planen för att prova dom? |
||
|
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
Tjena!
Jag vill också kolla på dom. Jag har snackat med honom och jag ska ringa honom på Söndag 28/3 och bestämma tid. Om det är någon i Malmötrakten som vill följa med skicka mig ett PM eller maila på dan_thelin@hotmail.com. Jag är mest intresserad av den som kallas Expert. /Danne _________________ Dan Thelin |
||
Samma här. Jag bor ju liiite långt bort så ju mer info du/ni kan meddela norrut desto bättre! Dvs mått och tyngd etc samt gärna mer bilder om möjligt förstås.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
hm låter onekligen mycke intresant med dom priserna!
men jag bor ju i skellefteå så det är ju lite långt till malmö men jag vill gärn få ett utlåtande senare när ni testat dom!(hm se ju ganska lik sparco evo stolarna) framför allt expert stolen för 1850 kr är jag intreserad av hm en lite gämförelse mellan stolarna (hade tänkt köpa sparco evo stolen men nu vet jag inte)
_________________ jonny strand |
||
|
jo no ser ju sparco stolen lite finare utt men priset skiljer dock lite!
vet inte men på http://www.dalhems.com/safetyequip/s så kåstar ju sparco evon 3950kr då kan man ju säga halva priset eller två för priset av en
hur går det till när en stol blir fia godtjänd vad bedömer dom osv
_________________ jonny strand |
||
En stol som är godkänd av FIA enligt 8855 - 1999 utsätts för tre simulerade krockprov (krocksläde sk. HYGE). Frontalt, sida och bak-krock. Solen ska upfylla följande krav: 3.1 When tested as specified in point 2, the structure of the seat shall remain intact, with no fracturing, separation, or cracks visible on both sides of the structure. 3.2 Subject to the above conditions, permanent deformations may be accepted, provided that these would not increase the risk of injury. 3.3 Following testing, the seatback adjusting systems, if they exist, may be jammed but not broken. Provet utförs med en 50-percentils Hybrid 3 docka. Den vägerca 80 kg och är 178cm lång. Är man större än så finns alltså ingen garanti för att stolen håller
_________________ //Mattias Gripenland |
||
vad är farligast? att vara längre än dockan eller att vara tyngre? (kanske lite mysko fråga.. går den att besvara?)
|
||
Tyngre, pga att krafterna på stolen blir större. Men, är man riktigt toklång kan huvudet hamna för högt för att nackkyddet ska fungera. _________________ //Mattias Gripenland |
||
Det är sant! På min korpnivå så duger en Bimarco fint! Skulle man springa på en bankrånare så kan man ju alltid kasta över bimarcon på passagerarsidan och sätta en Sparco på förarsidan. Det är en sak skåningarna gärna får kolla också - infästningar! Hur ser det ut med möjligheterna att få fast stolen? _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
Kan någon som kikar på stolarna spana in hur RS verkar vara, har den justerbar rygg och är fällbar? Kan vara skönt med lite ställbart då man har 50 mil till närmaste bana att åka i en bil med obefintlig fjädring osv....
_________________ Rickard Eriksson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Stolar fabrikat Bimarco
|
2 besök senaste veckan (17357 totalt) |