Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) Volvo i V8 supercars | 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 >> 70836 besök totalt |
_________________ Christoffer Silfverberg |
||||||
Motorn håller på att byggas iaf, enligt säkra källor.
Diverse dispenser eftersom de inte kan nå exakta borr och volymer (jobbigt när reglementet inte specar max utan exakt, dvs du bryter mot reglementet om du har mindre). |
||||||
http://www.autosport.com/news/report Och då var det bekräftat! _________________ Nils Erixon |
||||||
Kul att det nu är officiellt!
Hoppas på ett liknande upplägg som när Volvo gick in i BTCC: svensk förare och bra TV-produktion på bra sändningstid. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
|
||||||
Jasså, då vet du mer än mig, vem då? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
|
||||||
Magnus ingick åtminstone tidigare i Polestar, vet dock inte hur det är numera.
Det är ju troligt att viss tillverkning läggs ut, skulle kanske kunna förklara detta? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Han är väl redan ett namn där nere efter sin vinst på Bathurst, para sedan ihop honom med en ung talang i form av Linus Ohlsson. _________________ Martin Öberg |
||||||
Han är väl redan ett namn där nere efter sin vinst på Bathurst, para sedan ihop honom med en ung talang i form av Linus Ohlsson.[/quote]
Ja det var väl lite så jag tänkte också, Rickard har ju massor med erfarenhet _________________ Anders Törnqvist |
||||||
Fränt , tufft och KUL att Volvo fortsätter att synas i racingvärlden
Enligt Facebooken är ju Robert Dahlgren där nere just i denna stund. Men det behöver inte innebära att det blir han som kör!? Tråkigt annars att Volvo lägger allt krut på "silhuettserier" numer. Men som sagt KUL i allt övrigt! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
V8 Supercars är i och för sig ingen siluettserie enligt den definition jag känner till.
Teamen bygger sina egna bilar. Motorerna byggs av tillverkarna alt. teamen själva beroende lite på avtal med tillverkaren. Några av de mindre privatteamen köper chassin från de stora fabriks- eller fabriksstöttade teamen som t.ex. Triple Eight som bygger bilar åt några av de mindre Holdenteamen utöver sig själva. _________________ Ola Lennström |
||||||
Ohh va jobbigt......
Jaja men även om karossen inte är en man lyfter av så måste den följa samma linjer för att inte det ska bli för stora skillnader märken emellan. Lite samma linje som de använder i nascar. Och en "silhouette" är ju en form man bör följa om inte dispenser finns. Se: http://en.wikipedia.org/wiki/Silhoue Eller har jag fel som alltid _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Så att ingen missupfattar så tycker jag det är otroligt KUL att Volvo finns ute i världen.
Vilken frän profil de visar upp och visar att de vill vara med i en enormt tät serie. Som jag fattade det på pressmedelandet skulle väl GRM behålla de två förare som är befintliga? Men jag har inte läst på så jättenoga!? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Elitracing (åskådarracing) Volvo i V8 supercars | 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 >> 70836 besök totalt |