| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Hankook Ventus Z211
|
8 besök senaste veckan (50693 totalt) |
|
Hankook Ventus Z211
Surfade runt bland några tillverkare och hittade detta däck. http://www.hankooktireusa.com/pdf/up Tänkte att detta kanke ni vill diskutera. _________________ Stefan thull Leksand |
||||
|
_________________ Stefan thull Leksand |
||||
|
nästa vecka kommer info till mig om detta däck.
jag fått bekräftat att det kommer hamna som ett däck i sortimentet i europa med en leveranstid på ca 2veckor. dom sa att det skulle bli ett "billigt" alternativ till övriga fabrikat. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
Finns det någon chans att det blir klassat hos Svenska Bilsportförbundet tro? Kör Volvo original och jag får köra med däck i dimensionen 195/60-15 eller däck som finns med på SBFs däckslistor (exempelvis R-däck från Yokohama, Toyo, Kumho, med flera).
/ola _________________ Ola Leufvenmark ---------------- Renault Megane RS225 - 2008 |
||||
|
säger bara svenska generalagenter
däcken finns i sverige i ett par dimensioner, men dom vägrar att ens skicka dom utlovade testdäcken till mig. nått snack om inväntande på e-märkning
pratade med dom så sent som i förra veckan om detta. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Det här är inte korrekt. Z211 tillverkas fortfarande och är Hankooks r-däck. Z212 är ett "vanligt" high performance gatdäck. Glenn kikar just nu på om han kan få hit några storlekar av Z211. Vore kul o se hur de funkar! _________________ Magnus Thomé
|
||||
Speciellt kul vore det ju med däck i dimensionen 205/50 15
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
|
Hankook z211 kommer till Sverige i april,men kommer då endast i
3 st strl. 195/50-15,205/50-15 och 225/50-15.Däremot z212 street-racedäcket kommer i en hel del strl.Dessa finner ni på www.amring.se Där finns även bruttopriser. _________________ Glenn Svensson |
||||
|
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
enl glenns inlägg skall priserna i länken vara brutto=inkl moms, men i listan står det netto=exkl moms
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
_________________ Martin Scotte -Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak. Honda Civic Superstage: 1.22.44 |
||||
ja jämförbara däck kanske? 212 är något billigare än Kumho MX 211 har väl ett ordinärt r-däckspris skulle jag tro. Då förutsätter jag att det som står som nettopris är bruttopris... för något annat har jag inte sett. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||
![]() |
Däck för banåka
Hankook Ventus Z211
|
8 besök senaste veckan (50693 totalt) |