Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
potent bil eller ej???
1, 2   >>
3896 besök totalt
Jerry Kjellgren
Tenhult
Här sen Jan 2003

Trådstartare
potent bil eller ej???

Mercedes Benz 190E 2,5-16 1989
Jag har nu en sån här bil igen och tänkte ge mig in på de stora grabbarnas sida, tror någon att jag har någon chans i tex stagedrive med min lilla leksak???
Min förra testade jag på kinnekulle varvtiden stannade på 1,17
Denna skönhet som den ska bli är utrustad med EVo-fjädring(aktiv, liknar dagens Öhlinsgrejer) ställbar i tre lägen.
Den väger 1200kg har för närvarande 200hk och 235NM, jag går och väntar på EBC bromsarna som beställdes förra veckan...
[/img][/img]

E420 AMG -96
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Vore trevligt om ngn tog ut dessa Homologisation Specials på bana! thumbs up

Även om vi vet att körkännslan är markant bättre hos en annan modell... Står det i de tyska tidningarna från 88 typ iaf... hehehe

Allvarligt: Tror absolut du kan "hävda" dig, men framför allt ha himmla kul. Fram för mer märken på banan! och fler "märkeslösa" träffar.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Vad för däck hade du tänkt satsa på?

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Re: potent bil eller ej???

Jerry Kjellgren skrev:
Jag har nu en sån här bil igen och tänkte ge mig in på de stora grabbarnas sida, tror någon att jag har någon chans i tex stagedrive med min lilla leksak???
Denna skönhet som den ska bli är utrustad med EVo-fjädring(aktiv, liknar dagens Öhlinsgrejer) ställbar i tre lägen.
Den väger 1200kg har för närvarande 200hk och 235NM, jag går och väntar på EBC bromsarna som beställdes förra veckan...
[/img][/img]

Vad var din förra bil för något?
Jag får inte ihop det riktigt med 1:17 på Kinnekulle

johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Peeter skrev:

En gammal Amazon med glitter och med krom?
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

johann skrev:
Peeter skrev:

En gammal Amazon med glitter och med krom?

Ja det skulle vara det i så fall.

Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

En kille här nere i Skåne åker lite bana med en sån. Lätt trimmad med portad topp och lite annat lär den vara. Chassiet har säkert masserats både här och där, och 18" slicks. Åker under 1.10 på Knutstorp så nog finns det potential. thumbs up

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Rikard skrev:
En kille här nere i Skåne åker lite bana med en sån. Lätt trimmad med portad topp och lite annat lär den vara. Chassiet har säkert masserats både här och där, och 18" slicks. Åker under 1.10 på Knutstorp så nog finns det potential. thumbs up

Då föll det förslaget!
En trabant kanske?

Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

En CV2 kanske?

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Är det en sådan här Merca?

johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Rikard skrev:

Som du beskriver den så låter det ju som om den vore original, antar att han var i depån när du körde ditt pass på tisdagsträningen

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

Fast för gata...

Ösregn dessutom!

Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Johan f.k.a M3E30 skrev:
Rikard skrev:

Som du beskriver den så låter det ju som om den vore original, antar att han var i depån när du körde ditt pass på tisdagsträningen

OK original är den inte, men inte heller lättad eller så förutom urplockad inredning. Enligt kompis till ägaren så är den "inte särkilt märkvärdig". Detta kommer iofs från en kille som lagt ett halvårs halvtidsjobb på att göra iordning en bil för att "se om det är kul att åka bana"

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Undrar om ni skrämmer slag på Jerry med alla sidospår... Sen kanske inte alla åker på dryga minuten på kullen på första försöket... det är ju en lite lurig bana som man gärna lär sig med en bunt tips...

-----

Som sagt, lite nyfiken på vad för däck du tänkt dig? Rdäck eller gatdäck? Dimensioner?

1200kg & 200hk + ett shysst chassie låter ju som en bra start

Hoppas det funkar med EBC, de brukar inte hålla så bra på tyngre bilar... 1200kg kanske funkar. Är det gröna eller röda belägg du beställt?

Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Hoppas det funkar med EBC, de brukar inte hålla så bra på tyngre bilar... 1200kg kanske funkar. Är det gröna eller röda belägg du beställt?

Ska nog inte vara något problem, jag körde hela förra sommaren med gröna ebc på min astra som väger 1240kg enligt regpappret så det ska nog funka.

Vad är det för storlek på skivorna på bilen?

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jerry Kjellgren skrev:
[/img][/img]

Hänger nog mest på hur många säkringar du bränner bakom ratten och däck/stötdämpare.

Har hittat någon liknande vagn på gatan en gång och blev förvånad hur bra den gick i acc. Inte helt lika imponerande i rondell men den sulade på bra.
och som referens kan man ta rejsas chef M3, går helt okej men saknar lite klipp i accet och några kilo för mycket i kurvorna Men dessa saker är nog Magnus medveten om, och han har ju valt att ha en sportig familjebil också istället för familjebil och leksak

Här sen Nov 2002

om du kan tyska kan detta test vara intressant att läsa kanske?..

http://www.s14.de/0106/0106.htm

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Rolle Scirocco skrev:
...
och som referens kan man ta rejsas chef M3, går helt okej men saknar lite klipp i accet och några kilo för mycket i kurvorna Men dessa saker är nog Magnus medveten om, och han har ju valt att ha en sportig familjebil också istället för familjebil och leksak

Hahaha!!!!

Tenhult
Här sen Jan 2003

Trådstartare
190E 2,5-16

oj jag visste inte att så många skulle bry sig!!!
Min förra bil var en likadan fast "endast" med nivåreglering runt om.
Det där med varvtiden var bara en liten detalj mitt absolut första besök på en bana.
däcken skulle jag kunna tänka mig i "R" utförande 215/40 17
Framskivorna är 284/28 tills jag skaffar något annat, beläggen är gröna tills vidare(har hittat EVo-skivor som mäter 300/32 men problemet är för mig att få tag i EVo-oken)
Det där med effekten tänkte jag rätta till med separata själlhus och något roligt sprut, helst programmerbart.

E420 AMG -96
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jerry Kjellgren skrev:

Föt återknyta till din fråga så tror jag det är en kanonbil. thumbs up
Jag har rätt dålig erfarenhet av EBC Greenstuff minst sagt men de funkar säkert bättre på en lättare och svagare bil.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Ska vi ta en vild gissning på vad Mersan skulle kunna prestera i Superstage? Jag förutsätter att EVo-chassiet är bra. 1:34 - 1:36 med rdäck? Eller vad säger ni andra? Som sagt vilda gissningar

potent bil eller ej???
1, 2   >>
3896 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande