Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Två frågor: en om Nankang och en om däckshandlare på nätet
1, 2   >>
3413 besök totalt
Ola Leufvenmark
Lindholmen
Här sen Jan 2003

Trådstartare

Erfarenheter av Nankang
Är det någon som har däck från dem, har nämligen hittat Nankang NS-1 i 195/60-15? Komfort spelar ingen roll för mig utan våtgrepp, tydlighet när greppgränsen är nådd samt pris är betydligt viktigare.

Däck från handlare på nätet
Vad får man när man köper däck från exempelvis Alvén & Ingvarsson eller Däckonline. Vad är orsaken till att de kan ha så låga priser? Säljer de bara "fuldäck" från Taiwan och Malaysia eller är Good Years "EU-däck" samma som de jag kan köpa i butik i Sverige?

/ola

Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

Jag har köpt däck av Däckonline och det har funkat finfint thumbs up

Klart det är samma däck som du köper av lokala däckprånglaren. Anledningen till låga priser är färre mellanhänder samt att däck hos lokala handlaren troligen är en vara med höga marginaler.
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

det som inte är att förglömma är monteringen.
har man inte bra kontakter eller egna maskiner så kan det springa iväg lite och priset kanske inte var helt så fördelaktigt som det såg ut.

vet själv att jag vid flera tillfällen varit billigare än Do, när lokala kunder kommit in och frågat pris monterat o klart.

i det här fallet hade dessa kostat 650:- monterat o klart hos mig och om man lägger till monteringskostnad till deras pris "enl deras monteringsverkstäder", så hamnar dessa på ca 650-690:-.

har du pratat med dina lokala gummigubbar?

det är inte alltid så billigt som det ser ut

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Dan Hovang skrev:
...däck hos lokala handlaren troligen är en vara med höga marginaler.

och med stor prutmån. Det är väl bara tjänstebilsmaffian som köper däck för listpris?

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Re: Två frågor: en om Nankang och en om däckshandlare på nät

JMT skrev:
Erfarenheter av Nankang
Är det någon som har däck från dem, har nämligen hittat Nankang NS-1 i 195/60-15? Komfort spelar ingen roll för mig utan våtgrepp, tydlighet när greppgränsen är nådd samt pris är betydligt viktigare.

"Det som uppfattas som billigt; blir snabbt dyrt, då det visar sig, att det inte går att använda".

Citera
jonaslarsson
Falkenberg
Här sen Mar 2003

vi har sålt en hel del nakangdäck på jobbet nu och dom köper vi från importören dawadäck. jag har ingen direkt info om däcken men jag tror att det är likvärdigt kumho däcken. fast nankang är billigare riktigt billiga till och med

Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003

Jo, billiga däck blir ju inte så mycket billigare online eftersom montering kostar 100 kr / däck ungefär. Men om man köper Bridgestone S03 255/40 17 för 1.800 kr / st så blir totalpriset inkl montering ändå mkt bra ..

ice skrev:
Det som uppfattas som billigt; blir snabbt dyrt, då det visar sig, att det inte går att använda

Det som uppfattas som dyrt&fint, blir snabbt dumt, då det visar sig, att det går precis lika bra med billigt.
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Dan Hovang skrev:
Jo, billiga däck blir ju inte så mycket billigare online eftersom montering kostar 100 kr / däck ungefär. Men om man köper Bridgestone S03 255/40 17 för 1.800 kr / st så blir totalpriset inkl montering ändå mkt bra ..

ice skrev:
Det som uppfattas som billigt; blir snabbt dyrt, då det visar sig, att det inte går att använda

Det som uppfattas som dyrt&fint, blir snabbt dumt, då det visar sig, att det går precis lika bra med billigt.

huvet på spiken thumbs up

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Dan Hovang skrev:

ice skrev:

Fniss, om du hade sett mina hjul, hade du insett hur felriktad den kommentaren var.

Citera
DjHypnoz
Falköping
Här sen Aug 2003

köpte nankang ns1 till nissan 225 35 18" , hade på dom 20 min innan jag vände till däckfirman igen, bytte till Kuhmo exta MX.. typ dubbelt så dyra och 10 ggr så bra

nankan ns1 är dom sämsta däck jag någonsin provat..

Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

jag har ivf en bra erfarenhet av dackonline.se nu, köpte två uppsättningar däck, den ena kom efter ca en vecka till dörren, den andra fick jag hämta en halv vecka senare på det lokala postpaket utlämningsstället då ingen var hemma att ta emot dem, inga skador på något däck vad jag sett och guud vad fina de var

MellanSverige
Här sen Jun 2003

Ni som köpt däck från däckonline, är däcken E-märkta?
En kompis funderar på att köpa Goodyear F1 GDS3 därifrån... (225/40 18")

DjHypnoz, Var köper man Kumho Ecsta MX och var kan man kolla priser?
Hur är det med livslängden på dom?

Här sen Nov 2002

razer skrev:
Ni som köpt däck från däckonline, är däcken E-märkta?
En kompis funderar på att köpa Goodyear F1 GDS3 därifrån... (225/40 18")

DjHypnoz, Var köper man Kumho Ecsta MX och var kan man kolla priser?
Hur är det med livslängden på dom?

Ring http://home.swipnet.se/wheelbase/frameslessindex.htm

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Carl Aspenberg
Stockholm
Här sen Apr 2003

dude skrev:
det som inte är att förglömma är monteringen.
har man inte bra kontakter eller egna maskiner så kan det springa iväg lite och priset kanske inte var helt så fördelaktigt som det såg ut.

vet själv att jag vid flera tillfällen varit billigare än Do, när lokala kunder kommit in och frågat pris monterat o klart.

i det här fallet hade dessa kostat 650:- monterat o klart hos mig och om man lägger till monteringskostnad till deras pris "enl deras monteringsverkstäder", så hamnar dessa på ca 650-690:-.

har du pratat med dina lokala gummigubbar?

det är inte alltid så billigt som det ser ut

En annan fördel med att handla lokalt kan vara hjälpen/servicen om något, mot förmodan, skulle krångla? Handlar du över www är jag övertygad om att det blir krångligare att "klaga" eller få annan service. Du har också en bättre möjlighet att verkligen kontrollera det du köper om du handlar lokalt, t ex att däcken verkligen ÄR godkända och tillverkade för Europaanvändning etc.

Jag anser att det handlar om hur riskbenägen man är! För min del är en uppsättning däck för mycket pengar att köpa utan att vara "så säker man kan vara" på vad man verkligen får! thumbs up

mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Nån som hört något om Nankang NS-2?
Har hört att de ska vara betydligt bättre än NS-1. Frågan är hur de är jämfört med Toyo T1-R och Yokohama A539 med flera?

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
Johan_W
MellanSverige
Här sen Jun 2003

Mäcen skrev:
Nån som hört något om Nankang NS-2?
Har hört att de ska vara betydligt bättre än NS-1. Frågan är hur de är jämfört med Toyo T1-R och Yokohama A539 med flera?

Nu vet inte jag om det var NS1 eller NS2 som testades i teknikensvärld, men sist kom dom...

Här sen Apr 2004

razer skrev:
Nu vet inte jag om det var NS1 eller NS2 som testades i teknikensvärld, men sist kom dom...

Hur gick det för Yokohama och Toyo? Några andra däck i samma prisklass som fick bra betyg?

Citera
RZ
Örebro
Här sen Dec 2004

Nankang va iaf tidigare mycket hala när det vart blött ute.
Dunlop 2000 är annars ett mycket prisvärt lågprisdäck.

/R

Malmö
Här sen Maj 2003

Carl Aspenberg skrev:

En annan fördel med att handla lokalt kan vara hjälpen/servicen om något, mot förmodan, skulle krångla? Handlar du över www är jag övertygad om att det blir krångligare att "klaga" eller få annan service.:

Dan har ju provat att skicka tillbaks däck med "fel dimension" några gånger till DOL. Samma däck till och med

Det var inget gnäll från deras sida utan bra service om jag mins Dan rätt?

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Jag beställde däck från däckonline förra veckan. Tog tre arbetsdagar från jag fick orderbekräftelse till jag hade däcken hos mitt lokala postkontor. Kan inte bli bättre. thumbs up

Citera
Peter Bull
Stockholm
Här sen Maj 2003

Carl Aspenberg skrev:
En annan fördel med att handla lokalt kan vara hjälpen/servicen om något, mot förmodan, skulle krångla? Handlar du över www är jag övertygad om att det blir krångligare att "klaga" eller få annan service.

Jag beställde en sats Pirelli P Zero Nero från Däck online för ett par år sedan. Tyvärr kunde dom bara leverera den dimmension jag skulle ha fram, så jag avbeställde däcken. Då hade dom redan skickat framdäcken, men det blev inget problem. Dom hämtade däcken och jag fick ingen räkning.

Däck för banåka
1, 2   >>
3413 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande