Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
2004-05-09 - Ring Knutstorp MGCC KM1/KAK
1, 2   >>
7899 besök totalt
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382


Trådstartare
2004-05-09 - Ring Knutstorp MGCC KM1/KAK

Hellyckad dag! Bra väder, massa rejsa-folk, snabbare varvtider än väntat, och inga incidenter thumbs up

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3133



Verkligen kanon dag.
Det var premiär för mig på många sätt. På det stora hela är jag nöjd med dagens bravader.
Nu har man träffat mååååååånga rejsaansikten och alla är lika trevliga i.r.l. som här på forumet. Jag hade med mig två "fotografer" (=Linda och Simon), så jag kommer nog att lägga upp lite bilder så snart jag har fått fatt i dem.

Tack allihopa för en strålande dag

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



En massa krångel gjorde att jag inte fick kört mer än till o från banan, lite fiasko faktiskt ..

Men det var kul att träffa folket igen!

Jag tog lite bilder ..
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3133



Dan Hovang skrev:
En massa krångel gjorde att jag inte fick kört mer än till o från banan, lite fiasko faktiskt ..

Men det var kul att träffa folket igen!

Jag tog lite bilder ..


Rackarns tråkigt att du inte fick köra med oss . Körde du på eftermidagen i stället???

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Eddie Varvstopp skrev:
Dan Hovang skrev:
En massa krångel gjorde att jag inte fick kört mer än till o från banan, lite fiasko faktiskt ..

Men det var kul att träffa folket igen!

Jag tog lite bilder ..


Rackarns tråkigt att du inte fick köra med oss . Körde du på eftermidagen i stället???


Nopes, jag hade planerat in F1-TV-tittande med lite folk efter att ha missat (eller tja .. ) varje lopp hittils. God mat och lite öl sen somnade jag i soffan .. Schumacher är inte bara en bra raceförare, han är också ett bra sömnpiller

Nästa helg blir det långlopp på Sviestad iaf, tar igen missad racing då
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Instämmer, hellyckad dag!

MGCC gjorde ett bra race. Lite strul med tidtagning samt lite dålig info vad som händer när, men så blir det när få människor ska göra många saker på kort tid. Kanske hade föranmälan gjort att listorna hade varit inlagda i systemet innan starten på första tidsträningen och därmed hade tidtagningen fungerat från början. Summerat: BRA JOBBAT MGCC. Ett extra tack till klubbens sekreterare Thomas Bjernflo som trots tidspress ändå hjälpte mig med då jag hade lite transponderstrul. thumbs up

Kul att träffa några av de närvarande Rejsamedlemmarna (Dennis Per m fl.) Tyvärr blir det ofta lite tidspress i depån så det blev kanske inte så mycket pratat men det kommer ju fler tillfällen.

För min egen del så var det nypremiär på Knutstorp. Har endast kört här en gång tidigare för ca: 10 år sedan. Men efter några varv så hittade jag i alla fall runt.
Det kändes kanske lite som om min bil hade platsat bättre i Roadsport D (om detta hade funnits) än C, speciellt på rakan när andra C-ekipage susade förbi med en välig fart trots att man själv nästan fick kramp i gasbenet. Å andra sidan så gick det väl ganska bra i de övriga banpartierna.

Fredrik
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Pär Hylander vann i (tror jag) Roadsport C thumbs up thumbs up

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Citat:
Det kändes kanske lite som om min bil hade platsat bättre i Roadsport D (om detta hade funnits) än C, speciellt på rakan när andra C-ekipage susade förbi med en välig fart trots att man själv nästan fick kramp i gasbenet. Å andra sidan så gick det väl ganska bra i de övriga banpartierna.


Det är ju guld att det är så många bilar med!! När jag körde 2003 och 2003 var det endast en handfull bilar i C och de som var med i heaten var väldigt "rejsiga" (dvs man kommer toksist då man kör på 1.15.5) så jag välkomnar "Roadsport D".... thumbs up Min bil används för daglig pendling (riktig roadsport... ) så det finns en gräns för hur mycket man vill bygga om.

Såg tiderna, skulle legat hyggligt i smeten med 14" gatsulorna (1.18).
Dock inget deltagande pga brutet ben i underarmen vid skidåkning.
Just tagit bort gipset men armen duger inte att köra med än.

Farsan var nere med nyköpt svart Miata, någon som har en bild?

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1675



Kristoffer R skrev:
Citat:
Det kändes kanske lite som om min bil hade platsat bättre i Roadsport D (om detta hade funnits) än C, speciellt på rakan när andra C-ekipage susade förbi med en välig fart trots att man själv nästan fick kramp i gasbenet. Å andra sidan så gick det väl ganska bra i de övriga banpartierna.


Det är ju guld att det är så många bilar med!! När jag körde 2003 och 2003 var det endast en handfull bilar i C och de som var med i heaten var väldigt "rejsiga" (dvs man kommer toksist då man kör på 1.15.5) så jag välkomnar "Roadsport D".... thumbs up Min bil används för daglig pendling (riktig roadsport... ) så det finns en gräns för hur mycket man vill bygga om.

Såg tiderna, skulle legat hyggligt i smeten med 14" gatsulorna (1.18).
Dock inget deltagande pga brutet ben i underarmen vid skidåkning.
Just tagit bort gipset men armen duger inte att köra med än.

Farsan var nere med nyköpt svart Miata, någon som har en bild?


Känner också det där med rena rejsbilar som inte körs förutom på bana, men de gör ju det bästa av reglerna.
Kör ofta till jobbet med min 1,6:a. Inte mycket mods på den. Körde 1:17.78 så jag är nöjd.

Pratade lite med din far. Trevlig filur. Han sa att han var "King of understeer" pga grövre krängare endast fram.
Han svettades dessutom lite extra i bilen för att "någon" sagt till honom att det blev lite mindre luftmotstånd om man körde med suffletten uppe

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Porsche 911 Turbo -02
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Patrik Rydh skrev:


Känner också det där med rena rejsbilar som inte körs förutom på bana, men de gör ju det bästa av reglerna.
Kör ofta till jobbet med min 1,6:a. Inte mycket mods på den. Körde 1:17.78 så jag är nöjd.

Pratade lite med din far. Trevlig filur. Han sa att han var "King of understeer" pga grövre krängare endast fram.
Han svettades dessutom lite extra i bilen för att "någon" sagt till honom att det blev lite mindre luftmotstånd om man körde med suffletten uppe


Var du på plats Patrik? Jag såg dig aldrig?

Jag kör för övrigt till Knutan ibland, på med Peltorkåporna så är det bara att köra på motorvägen. Tyvärr är ju inte min bil lika driftsäker som era Miator, som ju aldrig verkar krångla, så därför blir det ofta trailer för säkerhetsskull, man vill ju komma hem oxo . Men gud så skönt det skulla vara och bara slänga in däcktryckmätaren och tävlingspyjamasen i bilen och köra till banan.

Inte lätt att skriva ett reglemente som specar hur mycket man får bananpassa....

_________________
Pär Hylander
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1675



Pär Hylander skrev:
Patrik Rydh skrev:


Känner också det där med rena rejsbilar som inte körs förutom på bana, men de gör ju det bästa av reglerna.
Kör ofta till jobbet med min 1,6:a. Inte mycket mods på den. Körde 1:17.78 så jag är nöjd.

Pratade lite med din far. Trevlig filur. Han sa att han var "King of understeer" pga grövre krängare endast fram.
Han svettades dessutom lite extra i bilen för att "någon" sagt till honom att det blev lite mindre luftmotstånd om man körde med suffletten uppe


Var du på plats Patrik? Jag såg dig aldrig?

Jag kör för övrigt till Knutan ibland, på med Peltorkåporna så är det bara att köra på motorvägen. Tyvärr är ju inte min bil lika driftsäker som era Miator, som ju aldrig verkar krångla, så därför blir det ofta trailer för säkerhetsskull, man vill ju komma hem oxo . Men gud så skönt det skulla vara och bara slänga in däcktryckmätaren och tävlingspyjamasen i bilen och köra till banan.

Inte lätt att skriva ett reglemente som specar hur mycket man får bananpassa....


Det var inte meningen som nån bortförklaring till att jag inte körde så fort.
Önskar att jag kunde göra så bilen gick så fort som din

Glömde nog att gå fram och hälsa. Hade bilen lite längre fram och på andra sidan.
Grattis till vinsten
Hur gick det med motorn? Såg att du stod och tittade under huven efter NGK i slutet.

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Porsche 911 Turbo -02
Citera
särås
Enköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1396



Jag fick till nåt 1,15 varv och bilen har mer att ge tror att med lite små grejer som är på g så borde en 1,13 vara fult möjligt kanske ännu snabbare, bromsade väldigt tidigt överalt så redan där är nästan 1 sekund om man presar lite till...
För bromsarna var det inget fel på bara jag som är feg och körde för att komma hem!

För övrigt tack för "fin bil" komentaren!

http://hovang.zapto.org/gallery/MGCC-2004-05-09/13_s2000

Men jag vill ha mer!
/Jimmy Särås

_________________
Jimmy Särås på Stertman Motorsport
www.stertman.se

Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist.
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Citat:
Inte lätt att skriva ett reglemente som specar hur mycket man får bananpassa....


Inget klank på reglementet utan bara att det är skitball att det kommer folk som vill tävla men inte vill tokmodda...

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Patrik Rydh skrev:
[
Glömde nog att gå fram och hälsa. Hade bilen lite längre fram och på andra sidan.
Grattis till vinsten
Hur gick det med motorn? Såg att du stod och tittade under huven efter NGK i slutet.


Det var en slangstump mellan tryckröret från turbon och insuget som hoppade loss. Inget allvarligt alltså, men det var lite oroligt innan det var konstaterat...

Den hoppade loss i svackan och jag rullade framåt över NGK för att kunna rulla ut och parkera ur vägen för er andra, när man kommer med lätt överhettade R-däck och kör ut på på en grusväg så fastnar det en *heeeel* del grus och sten i däcken....

_________________
Pär Hylander
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Kristoffer R skrev:
Citat:
Det kändes kanske lite som om min bil hade platsat bättre i Roadsport D (om detta hade funnits) än C, speciellt på rakan när andra C-ekipage susade förbi med en välig fart trots att man själv nästan fick kramp i gasbenet. Å andra sidan så gick det väl ganska bra i de övriga banpartierna.


Det är ju guld att det är så många bilar med!! När jag körde 2003 och 2003 var det endast en handfull bilar i C och de som var med i heaten var väldigt "rejsiga" (dvs man kommer toksist då man kör på 1.15.5) så jag välkomnar "Roadsport D".... thumbs up Min bil används för daglig pendling (riktig roadsport... ) så det finns en gräns för hur mycket man vill bygga om.

Såg tiderna, skulle legat hyggligt i smeten med 14" gatsulorna (1.18).
Dock inget deltagande pga brutet ben i underarmen vid skidåkning.
Just tagit bort gipset men armen duger inte att köra med än.

Farsan var nere med nyköpt svart Miata, någon som har en bild?


Hej Kristoffer

Inga bilder men jag hade bilen bredvid din farsa.
Han var mycket trevlig och har nog sålt in Miata till en polare till mig som var på plats.
Han nämnde att du hade en 924 turbo förut, men att du tyckte att den var för snabb.
Inte är den för snabb. Inte med mig bakom ratten.
Inte jämfört med Pär i alla fall.

mvh
Goran

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Pär Hylander skrev:
Patrik Rydh skrev:
[
Glömde nog att gå fram och hälsa. Hade bilen lite längre fram och på andra sidan.
Grattis till vinsten
Hur gick det med motorn? Såg att du stod och tittade under huven efter NGK i slutet.


Det var en slangstump mellan tryckröret från turbon och insuget som hoppade loss. Inget allvarligt alltså, men det var lite oroligt innan det var konstaterat...

Den hoppade loss i svackan och jag rullade framåt över NGK för att kunna rulla ut och parkera ur vägen för er andra, när man kommer med lätt överhettade R-däck och kör ut på på en grusväg så fastnar det en *heeeel* del grus och sten i däcken....


Du skulle ha rullat över NGK och sen svängt av neråt höger mot speakertornet. Där finns asfalt.
Inte lätt att komma på när adrenalinet sprutar ur varje por.

Goran - smart i efterhand

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382


Trådstartare
Kristoffer R skrev:
Farsan var nere med nyköpt svart Miata, någon som har en bild?


Inga bilder, men han försökte tränga sig i uppställningen för slutrejset
Skojar bara ; det var lite förvirring där en stund. Till råga på allt missade jag sen i starten

Har tiderna lagts ut någonstans på nätet än; inte på MGCC.nu väl?

/Dennis

1.17.3XX

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382


Trådstartare
Så här såg det ut mer än ett varv - fast här ligger jag ju riktigt långt bakom Goran
Det kränger duktigt men jag håller spåret


_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Dennis Kullman skrev:
Så här såg det ut mer än ett varv - fast här ligger jag ju riktigt långt bakom Goran
Det kränger duktigt men jag håller spåret



Underbar bild
Min bil kränger inte lika mycket...men det gör däremot jag.

Det kan vara just på denna bilden jag får i ettan istället för trean och du smiter förbi tre sekunder senare...PÅ SISTA VARVET!!!

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382


Trådstartare
goc931 skrev:
Underbar bild
Min bil kränger inte lika mycket...men det gör däremot jag.
Det kan vara just på denna bilden jag får i ettan istället för trean och du smiter förbi tre sekunder senare...PÅ SISTA VARVET!!!

Ha! Det kunde jag behöva; missen i starten var ju oförlåtlig
Jag såg aldrig någon 30-sekundersskylt, så när starten gick flög Lotus Elite'n förbi
Lustigt annars; miatan känns oftast som en liten bil, men jämfört med Lotus Elite och Elan är den ju rena pråmen, vilket tyvärr också syns på vikten.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003
Inlägg: 292



Dennis Kullman skrev:
goc931 skrev:
Underbar bild
Min bil kränger inte lika mycket...men det gör däremot jag.
Det kan vara just på denna bilden jag får i ettan istället för trean och du smiter förbi tre sekunder senare...PÅ SISTA VARVET!!!

Ha! Det kunde jag behöva; missen i starten var ju oförlåtlig
Jag såg aldrig någon 30-sekundersskylt, så när starten gick flög Lotus Elite'n förbi
Lustigt annars; miatan känns oftast som en liten bil, men jämfört med Lotus Elite och Elan är den ju rena pråmen, vilket tyvärr också syns på vikten.


Så det var alltså ditt fel att han kom igenom och irriterade mig genom halva loppet.
Schysst kompis! thumbs up

_________________
Goran Obradovic
Club Alfa Romeo
Citera
Allmänt banåkaforum
2004-05-09 - Ring Knutstorp MGCC KM1/KAK
1, 2   >>
7899 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande