Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 38631 besök totalt |
Sitter och funderar på att ev köpa en Baguette och bygga något som liknar din bil. Funderar på clubsport chassit också - Går det att snacka med Raeder och få en av deras specade clubsport chassin skickade till sverige, eller är det åka ner och handla/låta dem montera som gäller? Eller vet du hur dina är specade, så kanske man kanbeställa ett par lika specade själv? Samt, fälgarna - Vet du någon som säljer ATS GTR fälgarna i sverige? Lyckas inte få deras "Dealer Locator" att fungera på hemsidan, så kan inte se vilka svenska återförsäljare det finns. Är det några andra tips eller tricks du kan rekommendera så uppskattas det. Har lite svårt att hitta någon vettig info om dessa bilar, vad som "måste" göras för att få det till en riktig trackdaybil. Verkar inte vara allt för många här på Rejsa som kör dessa. God fortsättning! _________________ D¤ugla5 L1ndbl¤m |
||||||||
Re:
Kul att du är nyfiken på en snabb Fransos, jag kan verkligen rekommendera dessa! Vet att Raeders setup för Nordslingan har hårdare fjädrar fram, ska du köra i Sverige är fjädrarna i kitet perfekta. Det svåra är väl o få till en bra setup, Går säkert att rådfråga sig fram till vettigt setup. Fälgarna går att köpa i Sverige, jag pm:ar kontakter till både Raeder och fälgleverantör! I övrigt kräver dom inte så mycket trix för att bli snabba, smacka på Endlessbelägg då dom är sjukt bra! Lycka till 🏁
_________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||
Säsongen 2019 är nu igångkörd
![]() Lättviktsbatteriet fick dock rivas ur i Malmö på nervägen då det sa upp sig efter tankning innan Öresundsbron kl 17 i Fredags.. Fick tag på en Bärgare som körde ner mig till Mekonomen, Hittade till slut ett batteri som passade samt klämmor som fick göras om för att passa originalmonterat Batteri. Kikade på VLN på Lördagen och körde 9 varv på Söndagen, Körde 4 varv på förmiddagen men fick pausa då jag blev åksjuk första gången i mitt liv..spännande.. Åkte sedan ut sen ef då trafiken tunnade ut rejält men då blev kompisen åksjuk så vi avbröt körningen, de sista varven var i stort sett helt tomma på trafik! De hade kvar VLN layouten på Söndagen och det var faktiskt riktigt kul, Senast jag körde på GP-banan var 2015 och då trivdes jag inte alls. Nästa resa planerad i Maj men hoppas på en liten trip i April med:-) ![]() _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||
Re:
Mycket trevligt att träffas! Vi får lägga fler varv i Maggan:-) _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||
Re:
Det undrar jag med.. Skickat batteriet och laddare till stället jag köpte det på men inte hört ett ljud... Raeder ska montera tillbaks mitt originalbatteri nu i det närmsta så ordningen blir återställd. _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||
En mindre uppdatering efter senaste resan..
Körde 9 varv på Fredagens kvällskörning, inga vidare tider men körningen var riktigt kul! Hela Lördagen regnade tyvärr bort så ingen körning alls.. Söndagen blev det 12 varv med ok tider trots galet med trafik på banan, över 210 bilar ute samtidigt. Då däck och bromsar gjort sitt blev det byte, framdäcken höll totalt 24 varv och beläggen 36 varv... Med helt annan bromskänsla efter beläggbytet bromsade jag på mig flertalet gånger på de första varven med nya belägg då det bettade föööör bra mot de gamla, på första varvet efter beläggbytet var jag dock på väg rakt ut i fållan efter SchwedenX då inte beläggen hade fått igång bettet.. Jag upplever banan snabbare än förra året med de nya "uppdateringarna" Helgens bästa tid blev 7.55 trots all trafik, Kan nog tacka Sigge i Komet-Golfen för att han stressade mig till den tiden:-) Det varvet jagade jag samtidigt en Megane, Det ser faktiskt helt sjukt när man ligger bakom Meganes som ritar låååånga spår med baken, upplever inte alls det på min med Trofeo utan den blir mer "stum" men jag föredrar Direzzor då dom ger mer känsla i bilen för vad som händer, Får bli Dunlop nästa byte! Tack Ringen och allt fantastiskt sällskap den gångna helgen, Längtar ner redan! _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||
Re:
Peo, en fråga från oinsatt Cupra åkare ![]() Är det riktig diff i dessa från fabrik? Upplever det som största problemet med min lilla spanjorska just nu. Trots att chassi osv är original i den. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Re:
Yes Magnus där är stora info skyltar med en hel del intressant info. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
Re:
Japp det sitter mekanisk diff i dem, känner nu efter mappningen att en stöddigare diff hade gjort gott i några av banans partier men det får dröja, några av de snabba Megane-åkarna har utbytt diff vilket säkert gör en hel del. Som inbiten BMW-Entusiast kan jag helt klart rekommendera en Baguette:-)
![]() ![]() _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||||
Re:
Grattis ![]() Gjorde inte min hemläxa så noga (typ 5min) innan jag slog till på Cupran och detta var en stor bom ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 38631 besök totalt |