Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 12589 besök totalt |
Ehhh... vardå? Bilden visar ju en ganska redigt tajt sväng ![]() ![]() ![]() Skalan på det här fotot är identiskt med de tidigare kurvpartierna. Dvs ganska hög upplösning. Så det är inte många meter kurva man ser ![]() är alltså i samma skala som ![]() _________________ ![]() |
||||
Jaa du Magnus, nu har du lyckats göra det knivigt värre i alla fall!
Vegetationen i bildens överkant ser "skum" ut, hur jag än vrider och vänder på det får jag inte ihop det... Gissa måste man ju dock så jag rör mig i trakten av "miss-hit-miss", kan det vara sista biten innan den korta rakan ner mot Wehrseifen? om man nu ska läsa bilden från vänster till höger överhuvudtaget...? _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Detta är kurvan där det varit mest nära för mej att köra av... tror det är den iaf. Sista kurvan innan det börjar gå fort. Innan Quiddelbacher-Höhe... Vad nu det partiet heter. Efter Hatzenbach alltså. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
Hocheichen? |
||||
Ja det stämmer nog. Är inte 100 på alla namnen. Men där man tar sats ut mot QH efter de kurviga partierna. Jag satsade lite för hårt där en gång... _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
Jag vet inte varför jag skrev ett frågetecken där. ![]() Hocheiechen är hö-vä-kombinationen efter Hatzenbach. |
||||
Jo det kan man väl säga. Fast man dyker ner på innern så... _________________ ![]() |
||||
Ja, den var lurig!
![]() Jag ville få det till att man körde åt andra hållet. Just för att banan såg så smal ut på vänster sida. Sen tyckte jag att gräsdelen mellan banan och räcket såg bredare ut på bilden än vad det känns att vara i verkligheten. Buskarna eller träden som verkar hänga in över räckena förbryllade också. De gjorde också att jag hellere fick det till en högerkurva än en vänsterkurva. Men så här efteråt så borde jag ju ha förstått att det var Hocheichen. För ingen annanstans är ju banan så smal som efter Hocheichen. ![]() Senast försökte jag ju passera en preppad Golf där, men fegade ur när jag nästan kom upp jämsides med honom på yttern strax innan bron före QH. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Jag antar att den ringa bredden beror på att bron är gammal och man inte brytt sig om att bredda den när man reviderat banan. Det är ganska ofta man skall köra om långsammare fordon just innan bron - jag gillar det inte, det känns lite obekvämt att ta vänster sida över guppet, speciellt om den man skall köra om inte släpper av, då blir det ruskigt trångt. Jag vill minnas att jag har någon VHS från tysk TV som visar två 935:or som hakar ihop just där på 80-talet - det blir riktigt grötigt! mvh Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 12589 besök totalt |