Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 119 besök senaste veckan (36701 totalt) |
![]() Som enligt bilden.. IGN. START. LAMPOR. BLINKERS. BOOST. TANKMÄTARE. RPM-MÄT. BRÄNSLEPUMP. STYRSERVOPUMP. KYLFLÄKT. GREDDY AVGAS+BAR-MÄT. MPM-DAHSLOGGEN. VATTENPUMPEN. TRIONIC-MOTORSTYR. Där har du listan.. Mvh R. _________________ Robert Uhr. |
||||
Sån där kabeldragning är kul att felsöka om den inte är gjord ordentligt. Röd kabel går till röd som går till röd som går till röd... ![]() ![]() ![]() _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
![]() Som citat från STCS.NU ""Jag får ett sånt här klassisk filmsenario i huvudet.... svetten rinner,, klockan tickar,, nån skriker Cut the red one, Cut the red one. ![]() ![]() _________________ Robert Uhr. |
||||
tittar man noga så ser man vad det står under... ![]() |
||||
|
||||
Hoppas att Du får ut skrotet på vägen snart för en första provrepa. Det gör gott för egot... ;-)
M.v.h. |
||||
Hehe..kan tänka mig det.. ![]() Går din fortfarande lika väl.? Lite nya Pics då. ![]() Sellholm Bärarmar... Inte klart vilka fjäderben det blir ännu.. Väger mellan några olika.. Men en annan sak jag tänkt på,,förra året körde jag utan krängare fram,,bak är det ju stel axel så skit samma där då bakaxeln är svetsad... Men fram hade jag tänkt testa först utan krängare,, vad tror ni,, bilen är ju tokstum,, bur,, väger ca 1000panner mm.. Sen vidare gått upp till krängare i i steg mm.. Mvh Rob. _________________ Robert Uhr. |
||||
|
||||
Ahhh, vårsol över min gamla arbetsplats (har jobbat på Hårds när det låg i era lokaler)!
Har du någon kontakt med Anders Jacobsson i dessa yttersta tider? _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
Du skulle ha sett vädret hos mig strax norr om Stockholm förra veckan. -30 grader var det på morgonen... Då är det svårt att föreställa sig att det någonsin ska bli vår... M.v.h. |
||||
och det är 3veckor kvar till skojrace på Knutan och här är det minus och snöar för fullt...!!
![]() ![]() Känns lite skummt..
Jasså.. Fränt.. ![]() Snacka med Roffe och han har ingen kontakt med honom längre.. Känner du honom.. ?
Det är M20.. Lite pics.. En bild passar väl knappast in på detta forumet iof.. ![]() ![]() ![]() ![]() Mvh Rob. _________________ Robert Uhr. |
||||
Varför dessa bilder tog var för att på min tråd på Zatzy så var det endel som tyckte att bilen såg ut som en gammal folkracebil och det var fult o dummt med galler istället för std lysen..
![]() och scoopet gillar inte alla heller,,men jag vet ju att det fyller sin absoluta funktion så det räcker för mig.. /R _________________ Robert Uhr. |
||||
skit i vad folk tycker.. funktion går alltid före form!
![]() ![]() Gissar att det är wheeliebars man ser på denna bilden. varför har man det på en framhjulsdriven bil? ![]() |
||||
![]() Det har man för att trycka ner framhjulen,, motverka hävarmsprincipen.. Nr hjulen utvidgar sig så går stödhjulet ner i backen och pressar framdäcken ner i marken.. MVH R _________________ Robert Uhr. |
||||
Borde ju kunna göra en hel del för viktfördelningen, dvs att bilen får mer last på framhjulen. Hijackers på bakhjulen som man släpper ut luften ur före start vore ju kalas för viktfördelningen! (eller till framhjulen som man pumpar upp) _________________ Pär Hylander |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 119 besök senaste veckan (36701 totalt) |