Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 1 besök senaste veckan (8737 totalt) |
Jag har ända sedan jag lärde mig gå haft folk runt mig som har skruvat på bilar av olika slag och det har fått mig att inse vilken prestation det är att få till något riktigt bra när man skruvar själv. Därför har jag alltid hyst stor respekt för de som klarar av att bygga sin bil själva och inte "pluttar för rutor" i beställningskatalogen ungefär som om de spelar bingo.
Det är först på senare år jag lärt känna en del som lägger sitt krut på annat håll än i själva mekandet och sen kanske ber någon annan montera ihop bilen eller rentav köper en ny bil som ser ut som de vill ha den. Med insikten att de åtminstone lägger sina pengar på nåt så vettigt som bilar (det kunde ju varit båtar... ![]() Det här med märkesfanatism är något jag blivit beskylld för på olika håll för att jag påpekat att en del bilar kanske har brister (finns inga bilar utan brister) eller för att jag tyckt att en bil har egenheter jag inte gillar till 100% och en tidigare vagn var bättre på den punkten. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Nu skojar du allt ![]() Hehe ojojoj du skall höra hur det låter på jobbet....men jag tycker man inte skall fösvara märken i vått o torrt. Jag är entusiast, motorsportnörd kalla det vad ni vill. För ett par år sen tröttnade jag totalt på den nintendo raggar bil jag hade och följde med på banträff med polaren, sen blev jag helsåld. Hade då och fortfarande en lite våt dröm om en M3 E30. Det blev en 75 3.0 istället och det har jag inte ångrat. Så det är lite slump att jag åker bara alfa numera (A 164:a som bruksbil) men nu ser det ut som att det blir en Toyota Hilux som bruksis snart pga av bruksbehovet med bilsläp och båtsläp samt 4wd på vintern är alldrig fel. Risken är väl att man hittar på nått skoj med den bilen oxo för någon direkt körupplevelse är det ju inte i dom ![]() ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
Det där med klassamhälle syns och märks tyvärr överallt även i bilkretsar....
Jag instämmer med boxter-ägaren i tidigare inlägg... Antingen blir man tråkad för att man har penis-förlängare eller så sitter motorn på fel ställe...... Jag vill ju oxå bara ha en rolig bil att köra med..... /Peter _________________ MVH Peter Zeberg If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going. |
||
Några rader från mig i ämnet..
Det är nog trångsynta människor som ser ner på andra tror jag. Jag har varit på strippen i Malmö, åkt på off-road träffar och tävlingar, varit på folkrace, kollat på crank-it-up tävlingar och sen alla dessa bilutställningar. Inget av detta har riktigt varit i min smak men jag ger ![]() Sen är det det här med den förbannade jantelagen som spökar. Du skall inte tro att du är något, men ändå ha fetare Volvo än grannen. Men ve den i grannskapet som har en BMW(eller Honda eller Alfa) på garageuppfarten. Man får ju inte göra något som bryter svennsonmönstret, det passar sig inte. Jag tycker man bara är dum mot sig själv om man rättar sig efter vad folk tycker. Om jag inte prioriterar det jag tycker är viktigt kommer jag bara bli bitter och ingen kommer att tacka mig för det. Min polare som kör hoj sa till mig häromdagen "Eddie du e den enda man kan snacka bankörning med i vår umgängeskrets...". Det sorgliga är att han har rätt. Vi två är beredda att ta klivet ut och börja tävla den dagen det stämmer men vi har två vitt skilda redskap. De övriga kompisarna kan väl tänka sig att prova på någon bankörning...nångång...kanske... Vi är väl inte som andra barn.... ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 1 besök senaste veckan (8737 totalt) |