Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ring trip 14-19 sept 2005
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
56 besök senaste veckan (15527 totalt)
mangel
Stockholm
Här sen Dec 2003

Re: Ringen trip

QVISFR skrev:

...
Anders, man får vad man betalar för när man flyger med Ryan. Och med tanke på priset så är det inte så illa!

Fredrik/
968 CS

Tycker RyanAir funkade tokbra. TOR för 900 spänn och man landar en timme från ringen.
Det där med att dela ett 10-bilarssläp lät attans intressant. Är bergis med på en 1/10-del om det blir aktuellt i vår.

RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Flög hem med Ryan första gången i våras efter 24-timmars, man undrar ju om dom är gamla avdankade stridspiloter.

Sthlm
Här sen Aug 2005

QVISFR skrev:
För mig själv var det premiär att köra själv. Har bara varit passagerare förut.
Vansinnigt nöjd efter mina fem första varv. Dock var det segt med alla engelsmän
som ideligen var i vägen. Vid ett tillfälle nere i Kallenhard hade jag motorcyklar runt hela bilen!!
Banan är respektingivande. Lämnar man ideallinjen så kan man hamna helt ur rytm kändes det som. I Wehrseifen satt det en kille som frontat med räcket ute till höger när vi passerade! och efter Brunnchen stod en helkvadda Fiesta! ute i räcket. Det var en hel del olyckor och avstängningar av banan. Hoppas ingen skadade sig alltför allvarligt bara.

Bara att vara där och träffa likasinnade goa gubbar är helkul.
Fick också möjlighet att studera depålivet uppe på GP-banan, där tyska Porsche Carrera Classic Trophy gick av stapeln.

Klockade lite av ren nyfikenhet och gjorde c:a 10 min från bro till bro. Det är jag nöjd med då man passerade minst två gulflagg varje varv.

Det är som nån sa, nästa år blir det nog en vecka och köra på vardagar. Blir effektivare så.

Anders, man får vad man betalar för när man flyger med Ryan. Och med tanke på priset så är det inte så illa!

Fredrik/
968 CS

Kul att det gick bra att köra... Det är ju lite med skräckblandad förtjusning man tuffar runt på Nordslingan. Men det är ju det som är tjusningen jämfört med att svarva däck på exempelvis Mantorp här hemma...

Jag hörde att posteringarna var uppmärksamma på "till-höger-omkörningar" också... Det var tur att det blev fortsatt körning efter det

Vi laddar för Maj-resan nu Fredrik... då får det till att bli Söndag-onsdag eller nåt liknande så slipper man alla sås-skallar (Engelsmän o Holländare...)

Ha det gott så länge,

//Calle

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Tycker Ryan-Air fungerar kanonbra.

Det är väl värre med skicket på Hahns flygplats, men det blir nog bra när de blir klara.

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Hahn

Erik sa:Tycker Ryan-Air fungerar kanonbra.

Det är väl värre med skicket på Hahns flygplats, men det blir nog bra när de blir klara.

De har stora planer och banan byggs ut för mer fraktflyg. En ny terminal är invigd och det växer så det knakar.
och det är inte alla flygplatser som har en erotikshop!! Men den har du säkert upptäckt redan...

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

mangel skrev:
QVISFR skrev:

...

Fredrik/
968 CS

Tycker RyanAir funkade tokbra. TOR för 900 spänn och man landar en timme från ringen.
Det där med att dela ett 10-bilarssläp lät attans intressant. Är bergis med på en 1/10-del om det blir aktuellt i vår.

Ja, det var riktigt skönt att helt utvilad möta upp på ring racing och hämta bilen, för att köra på ringen, för att sedan sätta den på transporten hem. Totalen blir ungefär samma pengar som om man kör ner och upp(i vart fall som jag kör, då det drar plenty med bensin samt att jag sträck kör inte utan sover på vägen upp och ner ) En bonus är ju att bilen inte får så många mil på sig.
Kommer att köra nästa års Polen resa på samma sätt thumbs up

Bromma
Här sen Dec 2002

Hemma igen.

Vädret var ju i alla fall bra men köandet för att komma av banan är mer än vad mitt psyke klarar av.

Kvällslivet var som vanligt på topp, och festandet till klockan 05.40 på måndag morgon går till historien. David, om du läster dettta så tack för alla B258:orna, Eifel-gheisten och oförglömliga lekar! Renata såg närmast chockad ut! Undrar om britterna kunde sitta på sina hojar dagen efter!!

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

QVISFR skrev:

Jag vet att det inte är så illa och jag förväntar mig inte heller något i lyxväg. Men ibland känns det som att de tycker sig ha rätt att vara otrevliga bara för att det är billigt.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Ryan

Jag vet Anders.
Därför är det skönt att sitta framför dörren.
Var det du som åkte med Geir i M3:an i helgen?
Fredrik/
968 CS

Citera
Magnus Lohm
Motala
Här sen Jan 2003

Lennart skrev:
Här är en liten film från helgen. rev:

Den där rullen gjorde mig otroligt sugen på ringen,ser inte så dramatiskt ut som många säger.
Måste ner till våren, gärna med ett annat gäng likasinnade.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Re: Ryan

QVISFR skrev:
Var det du som åkte med Geir i M3:an i helgen?

Nej, någon Geir tror jag inte att jag åkt med. Jag åkte med Janne i hans M3 E46, Fredrik L i Audi A4:an och Gaute i CSL:en. Turen med Gaute är fö en historia för sig. Det är inte ofta man får studera Sabines "bakparti" på så nära håll.

Edit: Var det du som körde den blå CS:en?

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:
Kvällslivet var som vanligt på topp, och festandet till klockan 05.40 på måndag morgon går till historien. David, om du läster dettta så tack för alla B258:orna, Eifel-gheisten och oförglömliga lekar! Renata såg närmast chockad ut! Undrar om britterna kunde sitta på sina hojar dagen efter!!

OK! Herr Jonsson har varit ute och partajat till kl. 05:40 tillsammans med några engelska biker-killar som numera har ömmande bakdelar. Finns ju en liten risk att folk börjar undra vad som egentligen försiggår i eifelbergen. Det låter dock som att du firade din födelsedag ordentligt. thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Den var rätt priceless Anders...

Ömmande bakdelar, hoho

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

trip

Ja Anders, det var den blå CS:n.
Gaute hette han ja. Han hade ju varit där ett tag och bränt gummi förstod jag.

Sabines bakdel....hmmmm

Hur som helst så hoppas jag kunna komma ut på ringen nästa vecka också.

ha det,

Fredrik

Citera
David E
Adenau, AW
Här sen Apr 2004

Anders Jonsson skrev:
Hemma igen.

Vädret var ju i alla fall bra men köandet för att komma av banan är mer än vad mitt psyke klarar av.

Försöker fortfarande smälta alla intryck från en fantastisk vecka.
Den utekvällen gick till historien. Engelsmännen bodde på samma ställe som vi, så jag fick även nöjet att se dem på morgonen.
I övrigt har jag samma reflektioner som dryftats tidigare ang. kaos på parkeringen och kopplingsdöd vid köandet vid avfart.

BTG 7,16.9 TD

Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Lennart Jarmyr skrev:
Här är en liten film från helgen.

http://www.gt3000.com/nitro/videos/sayhello.wmv

Den Gulfblå Porschen kör riktigt snyggt! thumbs up

silverpilen
sverige
Här sen Jun 2005

Gissa om det drar i gasfoten,denna film inspirerar så mycket att det blir en lång väntan till våren.
Fast ddet gör att det gäller att leta tid till bankörning nu under den sista tiden av vår fina höst

stockholm
Här sen Maj 2004

Magnus Lohm skrev:
Lennart skrev:
Här är en liten film från helgen. rev:

Den där rullen gjorde mig otroligt sugen på ringen,ser inte så dramatiskt ut som många säger.
Måste ner till våren, gärna med ett annat gäng likasinnade.

Ingen film i världen gör ringen rättvisa. Man kan se hur mycket bilder och film som helst, du kommer ändå att bli väldigt förvånad när du är där första gången o kör Kan lugna dig med att det inte kvrävs ca 500 varv för att hitta runt banan, det är en myt, men nog ska man ha stor respekt för banan

stockholm
Här sen Maj 2004

silverpilen skrev:
Gissa om det drar i gasfoten,denna film inspirerar så mycket att det blir en lång väntan till våren.
Fast ddet gör att det gäller att leta tid till bankörning nu under den sista tiden av vår fina höst

Tråkigt att du inte kunnde vara med denna gång, det var super thumbs up Nåja du hänger väl på nästa gång thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

På tal om hur det ser ut på film och spel vs. verkligheten.

En polare som sett både en och två filmer samt spelat GT tills tummarna blöder körde nu i helgen.
Hans första kommentar efter någon minute.

"Jäääävlar va' kuperat det är!!!"

qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005

Citera
Nürburgring
Ring trip 14-19 sept 2005
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
56 besök senaste veckan (15527 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande