Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
VLN 2007!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
21482 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Milke Frisons bilder från tävlingen i helgen.

http://20832.com/event.php3?event=070526_r&id=219&lang=&la . . . .

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Efter att ha spenderat en god tid ett par dagar i BMW Schuberts pit box måste jag bara säga att de verkar ha ordning på bitarna. Apropå ingenting så tyckte en del att Claudia Hurtgrens flickvän var söt.

Personligen är jag väldigt imponerad av deras 120 disel. Stian Sörli har tryckt runt den i VLN sträckningen på 9.11 min. Bilen har väl ca 260 hk samt väger inte mer än ca 1020-1050kg. Enligt många i Schubert teamet så är 120 snabbare än t o m Z4 i partiet från Hohe acht till Planzgaten.

Efter att RG prestenterade mig för team chefen blev jag lovad att sitta med Stian Sörli på ett VLN varv på fredagens träning . Löste först den obligatoriska försäkringen för passagerare upp i anmälningskanslitet för att fort få på mig hjälm och dress. Sedan sitter jag och Stian i bilen och svettas i pitboxen i ca 45 min för att sedan inte hinna ut på banan p g a någon jä..... röd flagg

I övrigt som jag förstod RG så presterand Z4an overkligt bra grepp i höga farter, men greppet i låga farter var inte helt tillfredställande om än ok.

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Göte RS6 Sjögren skrev:
Efter att ha spenderat en god tid ett par dagar i BMW Schuberts pit box måste jag bara säga att de verkar ha ordning på bitarna. Apropå ingenting så tyckte en del att Claudia Hurtgrens flickvän var söt.

Personligen är jag väldigt imponerad av deras 120 disel. Stian Sörli har tryckt runt den i VLN sträckningen på 9.11 min. Bilen har väl ca 260 hk samt väger inte mer än ca 1020-1050kg. Enligt många i Schubert teamet så är 120 snabbare än t o m Z4 i partiet från Hohe acht till Planzgaten.

Efter att RG prestenterade mig för team chefen blev jag lovad att sitta med Stian Sörli på ett VLN varv på fredagens träning . Löste först den obligatoriska försäkringen för passagerare upp i anmälningskanslitet för att fort få på mig hjälm och dress. Sedan sitter jag och Stian i bilen och svettas i pitboxen i ca 45 min för att sedan inte hinna ut på banan p g a någon jä..... röd flagg

I övrigt som jag förstod RG så presterand Z4an overkligt bra grepp i höga farter, men greppet i låga farter var inte helt tillfredställande om än ok.

Claudias flickvän... låter trevligt
9.11 e grymt snabbt Synd att du inte fick chansen att åka med hade varit väldigt spännande att höra rapport från insidan Uppenbarligen e ju 120d bilarna grymt bra, vann inte Claudias team varenda race i sin klass förra året?

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Nu till helgen drar andra halvlek av VLN - säsongen igång.

Är det någon som har lite information att dela med sig av, några stall som har tillkommit o eventuellt om någon har hoppat av.

Jag kommer att flyga ner på fredag morgon för att på plats njuta av tillställningen, jag kommer att bo på "Hotel Nordschleife".

och som väderprognosen säger idag så blir det en solig helg.

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Re:

Lennart Jarmyr skrev:
Är det någon som har lite information att dela med sig av, några stall som har tillkommit o eventuellt om någon har hoppat av.

Kissling har ju byggt en Corvette Z06 som säkert blir ett intressant inslag. thumbs up

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

[quote="Anders Dauner"]
Lennart Jarmyr skrev:

Kissling har ju byggt en Corvette Z06 som säkert blir ett intressant inslag. thumbs up[/quote

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Detta blir intressant!

Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

[quote="Qvisfr"]
Anders Dauner skrev:
Lennart Jarmyr skrev:

Kissling har ju byggt en Corvette Z06 som säkert blir ett intressant inslag. thumbs up[/quote

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Detta blir intressant!

Det blir häftigt att se.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Här är resultaten från träningen till tävlingen i helgen.

http://www.langstreckenpokal.de/ergebnisse/2007-08-18t.pdf

och här är resultatet av tävlingen.

http://www.ts-vln.com/valuation/2007-6-place.html

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Lennart: Bild 23-25, har du ett litet brunt hus bakom dig? Satt och tittade på det ifrån huvdläktaren under oldtimer men kunde inte komma på vilken kurva det var.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

P.P. skrev:
Lennart: Bild 23-25, har du ett litet brunt hus bakom dig? Satt och tittade på det ifrån huvdläktaren under oldtimer men kunde inte komma på vilken kurva det var.

Det är Flugplatz.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Den här bilen om det nu är en bil, kom på långa rakan vid Pit Stop Cafe på fredagsträningen när jag stod där.
Det var som om en kanonkula hade farit förbi, det var det värsta jag sett och hört, det skulle vara roligt att veta hur fort det gick där.

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Re:

Lennart Jarmyr skrev:
Den här bilen om det nu är en bil, kom på långa rakan vid Pit Stop Cafe på fredagsträningen när jag stod där.

Det där är Donkervoort med lite mer kaross än brukligt.

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Re:

Anders Dauner skrev:
Lennart Jarmyr skrev:

Det där var ju en smart lösning för att komma förbi förbudet mot friliggande hjul, som infördes för ett antal år sedan för att få bort sevenbilarna!

Någon som vet hur den klarat sig i konkurensen?
Den borde vara snabb!

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Re:

Peeter skrev:
Anders Dauner skrev:
Lennart Jarmyr skrev:

Det där var ju en smart lösning för att komma förbi förbudet mot friliggande hjul, som infördes för ett antal år sedan för att få bort sevenbilarna!

Den borde vara snabb!

Den körde bara träningen på fredagen, vet inte om det fortfarande inte är godkänd att tävla i VLN.

Men som jag skrev i inlägget tidigare så var det bland det häftigaste jag sett på !

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Peeter skrev:
När får vi se dessa framskärmar och splitter på sjuor i sverige?

Det är ju inte lite LeMansprototyp över formen.

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Re:

Peeter skrev:

Den borde vara snabb!

Frågan är hur det är med vikten på den där bilen. Om jag inte har helt fel så sitter det en 1.8T i den där, vilket omräknat faktiskt gör att den hamnar i SP6 (1781ccm x 1.7). Och då ska den väga minst 1200kg. Även man strokar ner motorn lite så att man kommer under 3-liter så landar vikten på minst 1100kg. Mycket bly blir det.

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Är det någon mer än jag från rejsa som kommer att vara där för att se på race nr:8?

Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006

Jag är sugen på Rejs nr 10, vi får se om det är genomförbart med regeringens goda vilja...

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Träningstider tävling 7.

http://www.langstreckenpokal.de/ergebnisse/2007-09-15t.pdf

och här är resultatet från 6-timmars tävlingen.

http://www.ts-vln.com/valuation/2007-7-place.html

Nürburgring
VLN 2007!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
21482 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande