Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 40903 besök totalt |
om jag kommer ihåg det hela rätt (det är ju en månad sen nu...) så var kommentaren jag reagerade på "As a works driver for Ferrari in the 50:s" och direkt därefter kom man in på F1, Tony Brooks osv. Av det antog jag att även han var formelbilsförare, men visst, det kan ha handlat om GT-bilar också.
Men egentligen... Hur många förare på den tiden nöjde sig med en sorts bilar? De flesta körde ju allt så länge det hade fyra hjul. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Nu har jag letat i mitt arkiv (läs bokhylla) och Mr Mysterium finns inte... jag tror inte det i alla fall. I Hans Tanners bok om Ferrari finns alla teamförare uppradade (i min utgåva fram till 68). Och de ifrån GB är:
Allison, Cliff Brooks, Tony Collins, Peter Hawthorn, Mike Parkes, MIke Surtees, John Williams, Johnathan lägger vi till jänkare och andra engelskspråkiga hittar vi Amon, Chris Bondurant, Bob Ginther, Richie Gregory, Masten Gurney, Dan Hill, Phil Schell, Harry (han står som både usa/Frankrike) Williams är den enda jag an tänka mig, letar bilder as we speak. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Varför gå över ån efter vatten? jag äger ju ett ex av "A french kiss..." och givet fanns Jonathan på bild där. Nej, det var inte han heller...
Annan frågelek: Vad för VW-relaterad öl sitter jag med nu när de sista turistbilderna skall upp? Nisse borde kunna i alla fall. ![]() Jag tror att den handskrivna texten på bakre kofångaren kunde översättas med: Porsche-Armcoräcket Steilstrecke 0-1 ![]() ![]() om detta är en 1,2 så byter jag Bumsen här och nu... ![]() ![]() ![]() Bild tagen nanosekunden efter att RS4:an gett motorcykeln en höftackling. Ådiiin följde ett par polare som blev omsläppta innan kurvan, men sen blev det visst lite dispyt om vem som skulle vara vart på banan. Bilåkaren såg lätt skärrad ut när det skramlade till och letade förtvivlat i backspeglarna efter fladdrande lemmar, gnistregn och platsbitar åt alla håll... MC-killen däremot höll sig på hjulen och vinkade bara avvärjande: Fortsätt framåt så snackar vi sen... De är rätt tuffa, de där tvåhjulshuliganerna. Apropå galningar på mc: Vi hade ju bytt boende och sov nu på http://www.slidersguesthouse.com/ Det drivs av en gammal polare till oscar, Brendan. Han är en galen engelsman som efter att ha blivit av med sitt it-jobb på inrådan av en viss Jorund Seim öppnade guesthouse nära ringen och nu driver det samt hjälper http://www.performancebikes.co.uk/ med tester där nere. Kanske det t.o.m. är han som är the red baron? Snabb är han tydligen i alla fall. Ytterligare en utsvävning, men lite bildrelaterad: På de timmar vi var vid banan (inte allt för många) såg vi 3 GT3:or, en svensk Golf-kombi och ytterligare nån bil jag förträngt åka bärgare ifrån banan. Samt 6 mc... Det är INTE en säker plats att köra på, det är ett som är säkert. Och hur folket som inte kört någon annanstans tidigare i sitt liv kan börja där (som ju faktiskt en hel del glada amatörer och turister gör) får jag inte in i min trångsynta skalle. ![]() Sen kom bärgaren ut av någon orsak vi missade och för att ha något att göra dundrade vi iväg längs vägen förbi Hohe Acht (jisses vad kul men gropig den är bitvis, tyvärr hamnade vi bakom en 205 diesel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hur liten känner man sig inte i en Seven när man kommer över krönet och upptäcker en JÄTTEBUSS i promenadtakt strax framför en ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Med tanke på hur stadigt antalet visningar stiger för varje dag måste jag ha en trogen publik
![]() ![]() Cayman med mystiskt vinande ljud. Kompressorkit? ![]() Räser, lustigt nog INTe på r-däck efter vad jag såg i depån. Klassningsfråga eller ekonomi? ![]() OPC-bilarna var ruskigt vanliga. En engångsföreteelse eller är det så där nere? Annars borde väl Renaulterna och Golfen passa åtminstone lika bra? ![]() ![]() om plåt kunde tala... ![]() ![]() ![]() En bil med ruskigt mycket skönsång. ![]() Titta Dogge, en RX. Nu blev du väl glad ![]() ![]() Har för mig att detta var en av dem som åkte bärgare hem senare. I.o.f.s. med mekaniskt fel verkade det som, men ändå. ![]() ![]() Varför har jag massa funderingar på en 325 E36, rensad och chassikittad, bara för bus, sen vi kom hem? jag har redan en BMW och ett projekt, jag behöver inte en till av något egentligen... ![]() ![]() ![]() Innan jag glömmer det, ölen som håller på att ta slut till tonerna av Rock me, baby med Al Green heter oettinger Pils. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Hm, stod du på insidan vid Bergwerk/Laudakink? Finns det alltså en tunnel under banan där? Jag har stått vid posteringen på utsidan vid Bergwerk, det var en riktigt brant slänt att ta sig upp där i alla fall...
![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Nej, inte så långt bort som Bergwerk, det ligger en liten damm/vattenreservoar mellan Breidscheid och Bergwerk längs L10 (märks det att jag köpt en bra karta över området eller
![]() ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så, det var alla bilder (värda att lägga ut) jag tog. Nu skall jag bara försöka beskriva mitt första varv också... Klockan hade nu börjat närma sig fem, och det var nog dags nu... Att efter så där 25 års väntan köra det där magiska första varvet. Jag hade köpt en biljett när vi rullade in i depån vid middagstid, så redan innan vi lämnade Adenau stuvades allt löst fast så gott det gick. Oscar, som normalt inte brukar följa med ut på banorna chockade genom att acceptera min inbjudan. Jag hämnades genom att sträcka fram högernäven precis när vi passerade bommen och säga: Det var kul att lära känna dig. Hälsa mamma at jag älskade henne om du överlever men inte jag. Han såg ärligt förvånad ut ett par sekunder där ![]() Vi hade fått fri lejd rakt ut på banan och jag fick stanna till en kort sekund för att åtminstone hinna få på mig mina rejs-hansdskar. Både jag och bilen var lagom varma i kläderna efter lite mc-jakt upp mot Wimbach och allt kändes bara bra när jag tog upp jakten på en Alfa 146 bort mot Hohenrain. T13 passerades utan nån vidare attack, både på oscars inrådan och efter ett gäng minnesbilder ifrån lördagen då vi sett ett gäng underliga spårval ifrån vår plats på gp-banan. Alfan hade nu fått ett litet försprång, och även om jag inte gjorde några panikartade tabbar igenom Hatzenbach och Hocheichen var det inte förrän Quiddelbacher jag började få kontakt igen. Ifrån passagerarsätet hördes nu med jämna mellanrum stönanden och kvävda rop på hjälp. Den stackaren hade ju vant sig med mc-stuket att antingen gasa, bromsa eller styra. Själv brukar jag åtminstone hinna med två av tre samtidigt ![]() Karl Birgander hade meddelat att Adenauer Forst var bra mycket jävligare än något spel kunde framhäva så bromsarna fick jobba rätt hårt igen och Audin började återigen växa... Utgången blev hygglig och Metzgefeld klarades hyggligt. Kallenhard däremot... Hihihi, den tog jag riktigt bra, bilen bara for mellan kurbsen och Audin blev en liten prick igen och oscar lät som om han ville försvinna in i skinnstolen. Ett slags flyt infinner sig nu, Alfan ligger stabilt en 40-50m framför, SP9000-däcken håller i förvånansvärt bra, automaten funkar som den brukar och ingenting oväntat dyker upp bakifrån. Efter Bergwerk tycker jag att Audin kan få fritt spår, han har ju trots allt kommit ikapp mig igen. Dessutom börjar det synas lite trafik bakom honom. Det visar sig vara en röd, preppad E36 som släpps förbi någonstans Kesselchen och en 996 som hänger på av bara farten. Bortåt Steoilstrevcke kommer vi sen ikapp en Miata med ett medelålders par. Dessutom dyker det upp någon slags suv i karusellen (som gör mig sällskap i ett fegt ytterspår, jag kunde i alla fall skylla på låg markfrigång...) och jag har fullt sjå att komma om bilar fram till Wipperman. Jag hade igen en hel del av att ha åskådat Brunnchen och Pflanzgarten, både vad det gällde spårval och hopp och när vi kom till Schwalbenchanz var Alfan inplockad igen. Men det fick gå lugnt igenom Galgenkopf och ut på rakan, däcken hade nämligen börjat bli lite väl hala på slutet. Och sen var det plötsligt slut... Jag köpte en biljett för ett varv till när jag tankade på Döttinger Höhe (bilen drog nog runt 4l /milen på varvet), men vi fastnade i modelbilsdelen i nästan en timme, och när väl rullade in mot depån igen såg vi blåljusen rulla ut på banan. Vi sprang ihop med vår värd som berättade att en Lotus Elise hade tryckt upp en kvinnlig mc-åkare i ett räcke, men att det lät värre än det var. Men tyvärr passade man på att stänga banan lite tidigare, så biljetten ligger kvar i plånboken... Någon som vill köpa? Jag har en bild ifrån webkameran på när vi kommer in, återkommer med den när jag fått ner storleken lite... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Måste säga tack än en gång för alla bilder och texter. Det har varit en extremt rolig tråd att läsa (och följa)!
Man blir inspirerad att göra nånting liknande efter nästa resa. /MVH Martin _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||
Re:
och hur mycket Euro som försvinner ur plånboken.. Mycket märkligt ![]() _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||
Jo, vilken tillställning det var det där. För mig, liksom för många andra har jag förstått, var F1:orna och CanAm-bilarna det fräckaste. Det kommer ett inslag i höst i Motorjournalen om mitt deltagande med Ford Galaxie-63 i Pre-65 Tourenwagen, eller vad det nu hette. Bilen har potential, är otroligt mäktig och jag skulle väldigt gärna ha en revansch nästa år. En internt felmonterad diff med drift på bara ett hjul(!) förstörde träningen som för övrigt var minimerad till 3-4 varv på grund av dimman.
Racet började bra, enligt uppgift från teamet passerade jag 18 bilar på 3-4 varv, men... ska vi säga så här: Tråkiga fel, en lös fördelare tog bort motoreffekten och en lossnad luftrenarskruv skickade av luftrenaren som kilade fast sig och låste gasreglaget i botten innan långrakan på baksidan. Därav avåkningen på näst sista varvet! Man styr gärna av så fort som möjligt när gasen hänger sig. Mer kommer i inslaget som sänds slutet av oktober, början av november. Återkommer och redigerar inlägget när jag vet exakt datum. _________________ Peter Sundfeldt |
||||
Härliga bilder ......
![]() Svårt att inse att sommarn lider mot sitt slut , här hemma i svedala....skönt att då kunna gå in i cybervärlden .....kolla in lite bilder som får en på GOTT åkar humör ![]() Mvh en som skall ta banåkar licens nu på fredag ![]() _________________ Mattias Talonen Bavariacup 2017 2:a i std klass Bmw 135 m3 GTR banracingbil Husqvarna 350 2020 Enduro Husaberg 570-11:a RallyRaid Mustang cab 07:a |
||||
För all del
![]() Jag tycker det är så med det mesta, folk borde lyfta blicken lite oftare och ge sig ut på lite större äventyr då och då. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Re:
Riktigt trevlig tråd att gå igenom ![]() (ps. kör med race overall på banträffar, dock känner jag mig väldigt ofta ensam ![]() _________________ Björn Christensson Opel Calibra -94 |
||||
Nu är det dax att väcka denna tråd
![]() Här är några bilder från Fredagen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Undrar vad detta är för något? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det blev inte så många bilder ifrån gamla depån ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det var sån dimma på Fredagen att man inte kunde se banan. ![]() Det var allt ifrån Fredagen ![]() _________________ Henric månsson SPVM Roadsport A Westfield SEIW 1.9 -98 |
||||
ÅÅhh ..Mclarens CanAm
bilar ..den röda ser ut som en M8F ( 1971 ) e det det ? ...åhhh tack Henric.. som sagt nu är det bestämt att nästa år läggs semester som passar för oldtimer GP.. _________________ Peter Börjesson Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1 |
||||
Hejsan Peter!
Jo det stämmer, det är en M8F om man ska tro på skylten under rattstången i bilen ![]() Klart du ska ner till oldtimer nästa år. Tycker man om riktigt häftiga bilar är det ett måste. Glömmer aldrig när jag var nere där första gången och satt i restaurangtältet när CanAm bilarna körde sitt warm up varv. Det blev ringar på vattnet i dricksglaset av vibrationerna +att håren på armarna och i nacken reste sig ![]() Här får ni ett par bilder till ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Henric månsson SPVM Roadsport A Westfield SEIW 1.9 -98 |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 40903 besök totalt |