Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 19724 besök totalt |
Re:
Du bör ha Photoshop och även kunskapen att hantera det, jag har lekt lite med Photoshop i 3 års tid med bilder men jag har ej lyckats att fixa egna skins än. |
||
Vad är det om är mest krångligt? Att skriva rätt i själva .ini-filen med information inom [[]]-tecken eller att brottas med Photoshop? Är .ini-filen svår att få till så kan man utgå från någon .ini-fil från något skin man laddat ner, bara ändra namn på DDS-filerna till de från ditt eget skin. Kom också ihåg att man måste ha ett plug-in till Photoshop som kan läsa DDS-filer för att kunna skapa egna!
_________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||
Re: plug in...?
Denna ska du ha: http://developer.nvidia.com/object/photoshop_dds_plugins.html Tips på hur du får ett skin att fungera i spelet och hur man sparar DDS-filer finns här: http://www.race-game.org/race07/download/skinguide/Race07_Custom_Skins_Quick_Start_Guide_EN.rar Hoppas det är till hjälp, annars bara fråga! ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||
Re:
Med vad ![]() |
||
Re:
Jaha, jag trodde du menade att strexa en knht-xstrap med ett schwimsschwamer-stef ![]() ![]() |
||
skins??
tycker att jag har gjort som det står angående plug ins för att kunna spara mina skins i DDS format. Men när jag ska "spara som" så finns inte dds format att välja i mitt photo shop Vad kan jag ha gjort för fel? Ngn i detta forum måste väl kunna svara på detta? _________________ Andreas Rönnbäck "sport eller komfort" |
||
Kommer inte riktigt ihåg, men måste man inte "aktivera" plug-in:en efter installation? Var så länge sedan jag installerade min
![]() Men prova gå in på Help > About Plug-In > kolla om DDS... finns med i listan. Finns den där så har du installerat den rätt och då vet jag inte alls vad som kan vara fel. Hittar du inte DDS där så är något galet med installationen. _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||
Re:
När du är i team-mappen så högerklickar du för att skapa ett nytt textdokument. Fyll i allt som ska stå där och när du "sparar som" så skriver du ditt valda filnamn och avslutar med .ini (blir då filnamn.ini). Sen får du ett dokument som heter "konfigurationsinställningar" i beskrivningen. Klart! EDIT: Kom ihåg att använda de där []-tecknen där de ska vara samt att döpa t.ex. body som de heter i team-mappen där .ini-filen ligger (och kom ihåg att lägga till .dds på slutet!). Exempel: [[[Teamnamn]]] [[Förarens namn]] [Bilmodell, t.ex. SEAT Leon 2007] body=din_målade_kaross.dds windows=dina_målade_rutor.dds numberplate=din_målade_namnskylt_i_bilen.dds interiorwindow=dina_målade_rutor_invändigt.dds Hoppas du får till det! _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||
Ja, det beror ju helt enkelt på att den inte hittar den Vectra dds-filen
någonstans har du en ini-fil som vill ha den vectran alltså _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 19724 besök totalt |