Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 18146 besök totalt |
Efter att ha läst igenom tråden så har det inte hänt så mycket förutom kamjustering och fjäderbyte. Var är diffbromsen det snackades om
![]() Men men, det kommer snart upp en lika aktiv mekartråd som denna vad det lider. Ska bara göra ointressanta saker som flygelbyte, tvätta vaxa, polera etc etc. Neonrören ska monteras, tärningar och radband ska hängas i backspegeln, plyschklädsel, snygga navkaplsar, dubbla slutrör, baslåda etc. ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Re:
1981
2003
Tur utvecklingen och kundskapen går frammåt! ![]() med risk att jag får äta upp detta inlägg ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||
Man kan väl säga att entusiasmen efter inköpet inte direkt fick spelrum då man saknade garage och pengar medans man pluggade...och så envisades jag ju med att leka lite i långlopp under den tiden oxå, det kan ha påverkat lite.
![]() ![]() ![]() Fjädrarna satt på när jag köpte bilen så dom är jag oskyldig till. På tal om kamjusteringen så skulle ajg nog justera tbx den ytterligare lite till, den stod nog jäkligt bra som den gjorde. Tycker den tappade en gnutt på toppvarv trots att jag återställde den största ändringen. Men inte tillräkligt helt enkelt. |
||||
|
||||
Re:
Ja, som student utan pengar var nog tanken på ett par vanliga Koni eller Bilstein Sprint så det vattnades i munnen. Att det hade varit så mkt bättre än original och passat en gatbil som tas ut på banan ngn gång per år tror jag fortfarande. ![]() Allt handlar ju om användningsområde och ekonomi. På racebilen jag har i garaget nu har vi svenska stötdämpare för den tänkte vi åka fort och tävla med. ![]() Fast visst har du rätt, hoppas jag. Att man lärt sig ngt sedan 2003... ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 18146 besök totalt |