Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 110 besök senaste veckan (61557 totalt) |
Re:
Bildelsbasen har båda varianterna med priser från 200-500:- , lite dyrt för begagnat. På blocket finns det hela uppsättningar med däck och navkapslar för 1200:-, det kanske är bättre. Då får man se till att byta till BMW eller omega-nav och få 295mm skivor på köpet !!! |
||
Nu har jag varit och grundlackat alla rena och blästrade plåtdelar i front och dörrar med Epoxi primer. Har ju aldrig direkt lackat förut förutom Washprimern på resten av bilen, men tänkte "hur svårt kan de va" och drog och köpte en spruta.
Gick faktiskt över förväntan, men grund är väl "lätt" om man jämför med topplack så ![]() Ganska kul då det verkligen sysn att de händer nått. Det gula är penslat för att komma åt i alla skrymslen och in i plåtfalsar. Satt och funderade lite på hur kylare och luftbox hamnar...måste börja planera lite. ![]() ![]() Pensellackat invändigt och runt kanter. ![]() ![]() Sprutat yttersidorna dagen efter. ![]() Passade på att spruta min och Jaguaren samtidigt, Mindre tvättjobb med spruta o skit då. ![]() I Eftermiddags sprutade vi även Jaguaren invändigt och undertill, men har inte några bilder på de ännu. Kanske kommer nått imorgon med. _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
Re:
Detta är riktigt coolt, övermotoriserat som få ![]() ![]() Lite synd att du karvat bort så mycket ur karosseristommen fram, hade varit kul att se en sån här pjäs i BMW Cup annars. Aldeles för lite 02 där just nu... ![]() Följer detta bygge med spänning ![]() _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||
Har så hiskeligt långt till alla banor det körs BMW-cup på, men hade varit kul att testa.
Vad måste finnas kvar för att få köra BMW-cup? Är det hela innerskärmarna? _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
Re:
Lika långt för oss när vi ska åka skidor på vintern ![]() ![]() Karosseristommen skall vara orörd, dispenser kan ju utdelas men skall ansökas innan ingreppet är gjort i sånt fall ![]() Bäst är att kontakta reglementsgruppen, de svarar direkt och korrekt, jag har inte allt helt klart för mig så jag ska inte säga för mycket ![]() Rör ram som du byggt är svårt att få in, faktum är att just det ingreppet begränsar användandet väldigt mycket, inte många klasser som tillåter sådant, och de som gör, ja där är konkurransen hård, med helt jävulska ekipage ![]() Att få den SFRo godkänd är nog bäst, och åka på banträffar, då borde det vara grönt. Riktigt coolt bygge är det i alla fall! Har du bestämt lack och utförande ännu? _________________ Mats Kinnby 0708319602 |
||
Ah ok, ja jag var ju beredd på att den inte skulle vara godkänd för annat än som rolig bil på gatan. SFRo bes. blir det helt klart.
Har väll en dröm design som jag vill, Alpina i colorado och svart. Men som vanligt är det ju väldigt svårt att välja färg. Finns ju sååå mycket coolt ![]() Hittade denna som Zollander gjort. Blev väldigt imponerad att han gjort en så härlig bild ![]() ![]() Är ju en rätt vanlig modell men jag tycker den är så läcker ![]() _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
Ja jag är 90% säker på att det blir sådan design. Är den man drömt om i 20år eller så
![]() Annars är ju Koepschens blå vit rätt frän och även BMW's fabriksbil som jag har som avatar. Men näe Alpinas e nog fränast ![]() Dock hade dom ju oftast också svart baklucka och kanten ovanför midjelisten under rutorna. _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
Nu har det inte hänt nått här på ett tag. Har kommit lite annat emellan. Köpte en "ny" bruksbil som jag nu håller på färdigställa innan snön kommer. Då ska ju min sommarbruksis (M5 E34) in i garage.
Har köpt en 02:a som bruksis nu. Skattefri och billig försäkring ![]() Nackdelen är att jag köpte en vääldigt billig som var tokrostad så nu håller jag på med rostlagning av den. Är inne på 2a veckan nu. Bilen är en 75:a 1602 i vacker Veronaröd med bruna prickar ![]() Har en del planer för bilen... Får se hur mycket jag hinner med innan snön. _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
02 som bruksis funkar bra om man inte har alltför stora krav på komfort
![]() Jag vintekörde 02 i 2 eller 3 vintrar för några år sedan. Här på västkusten har vi tyvärr inte allför mycket snö och det är ju då dom gör sig som bäst, men det gick bra ändå. Du har säkert bättre förutsättningar. ![]() Ang färgsättning på din projektbil så tycker jag att fabriksdesignen är finast, den behöver inte vara blå i fronten, det fanns grönt och rött också. _________________ /Anders C |
||
Nej värmen är ju inte direkt bra tyvärr, men i de senare är iallafall värmen bättre än i de tidiga. Körde ju min projektbil som bruksis i måååna år innan den blev demonterad och de gick fint
![]() Dom är helt underbara at köra på vinterväglag ![]() Har ju en 5-växlad låda liggande, även en 75% diffbroms och blir nog även insprutning ![]() _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
|
||
Re:
![]() ![]() |
||
Tackar!
Nej har inte hänt mycket på den bilen. Har fullr upp med annat. bla den röda 02an jag har som halvbruksbil och sen lite rostlagning åt bekanta. Tiden är knapp för mitt eget tyvärr ![]() Har köpt ett par bromsok till denna bilen, det är nog allt :P _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 110 besök senaste veckan (61557 totalt) |