Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 28304 besök totalt |
Näe, orkade inte ut, men hörde att de hade vart en del kul där.
Blir nog bmw-klubben på anderstorp härnäst, ska försöka fixa chassi och bromskylning till dess. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Re:
Är själv på gång att skaffa nya r-däck. Var handlar du dina Dunlop, om man får fråga? _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||
Re:
[quote="OFFkeFFAlldeles utmärkt, kör den i 99% av fallen i näst snabbaste manuella läget, med ett lite släpp på gasen i växlingen så går det hur mjukt som helst. Automatläget åker bara i läge 2 i köer eller om man är upptagen med en hand för telefon eller mat i stadstrafik.[/quote] Mat i bilen..hmpf... _________________ Hälsn. Tobias Blomberg Werme |
||||
Re:
Nu köpte jag av privatperson som hade på hyllan, men håller på och kollar om de går att få hem till vettiga priser på annat sätt. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Re:
Mat i bilen..hmpf...[/quote] Det är en familjebil ![]() Nu är det beställt nya bromsbelägg fram också, får tacka Danne på Nbgummi för hjälpen igår med lite däckkrängning ![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Då är man lite i valet och kvalet..
Riva denna bil och gå all-out och lätta järnet, eller sälja denna medan den fortfarande är i fint skick samt fullutrustad och byta mot ett risigare eller redan halvfärdigt ban-objekt. Har dessutom en bekant som är sugen på att köpa min. Kan tänka mig flera bilar, men jag är löjligt förtjust i smg-lådan.. CSL är fortfarande lite för mycket pengar, men suget finns där. m3 e30 eller e36 är ju egentligen lite vettigare pengamässigt/driftsmässigt.. Skulle gärna ner på vikt i krokarna av 1000-1100kg för att få ner kostnader på bromsar och däck. Sen är det såklart så att nästa bil måste gå snabbare än den man sitter i idag.. Inte helt låst till BMW, men det ska vara bakhjulsdrivet eller awd.. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Sitter lite i samma sitts.
Som du säger, är nog det bästa alt. att riva ur och anpassa en M3 E36 för bankörning. En lättad E46 är ev. marignellt snabbare en lättad E36. M3 E36 går t.o.m lite snabbare runt ringen i std.-utförande. För egen del, så skulle det kännas bra surt att bli frånåkt av en E36, om man sitter i en fin E46 som man plöjt ner en massa stålar i. Pengar som man dessutom sällan får igen.... > ![]() Ska man åka riktigt fort, lutar det åt att komma med bilen på släp (till/från banan) Typ Megabusa el. lik. ![]() _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||
Finns ju ett och annat objekt man suktar efter.. Idag efter lite mer funderingar så kanske det blir av trots allt..
Blir kanske mer svårkört, men kanske dags att lära sig köra nåt annat än tv-spel ![]() Ska kika på en bakmotor-bil efter helgen.. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Re:
En Skoda 1000??? De är rejsiga..!! obs! Gälarna på bakskärmen ![]() ![]() Nej men Filip, ska du överge BMW?? // Johan |
||||
Re:
Haha, den där Skodan med lite trim skulle man ju kunna spöa Roxnäs med ![]() Får se vad det blir, jag gillar m3'an som bara den, men suget finns efter ett bygge som redan är påbörjat, så dyker det upp en m3 med rätt grejer kanske man hugger det. Kollar runt efter allt möjligt för tillfället. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Re:
[quote="Sunk"]
Åhhh, nu måste jag bara leta i fotohögarna. Några år sedan när jag var en tur i Slovakien fick vi se något liknande kittat i en blandning av WRC och GruppB Feta utlagda skärmar ala quattro, isdäck utflyttade max. Frontspoiler som skulle fått en GT3s bakspoiler att ställa sig bakom korvkoisken och skämmas. Vinge bak modell stor. Varvräknare modell svårt att se vägen ![]() Snyggt bygge även om viss överdrift hade använts. Hela bilen lackad vit och kittningen lackad röd _________________ Roland Johansson |
||||
Slirat iväg i funderingarna och kommer nog sätta ut bilen på annons om de som redan visat intresse inte hugger den.
Planen är att jaga tag på någon bil med mindre utrustning/krockskadad m3 e46 med smgII och bygga något som är helt plåtrent och mycket fiberbling för att få ner vikten maximalt. Så om någon ser något lämpligt objekt tas tips mot tacksamt. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Tjena, körde du E22:an söderut i onsdags? Jag låg ett par bilar bakom en likadan bil som din med NS-loggan vänster baksida. Det var vid kökörning vid en trafikomledning där jag tog en genväg tillbaka till E22:an som vi körde olika..
_________________ Anders Hansson |
||||
Re:
Nej, det är jag oskyldig till, jag har harvat runt i västmanland, södergötland och östergötland i helgen. Har ingen NS-badge än heller tyvärr, ska se om jag kan bli av med den oskulden i år ![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Det blir en NS-badge nästa vecka
![]() Beställde en Sparco Evo2-stol idag, sen blir det lite extra olje-service för motor och diff innan resan ner samt montering av stolen i helgen. Inte riktigt engagerat mig i någon försäljning av bilen, lite för mycket av för lite tid nu på semestern, får se vad det mynnar ut i... _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Vilket jävla p**s att montera sparco-stol...
Fästplattan får man knäcka till för att få i hålen. När man sedan använder defeault sidofästen så saknas det 4cm i bredd för att ens få ner stolen. Kapar och borrar till ett par brickor att bredda med, sen när man får in böset så sitter fan stolen i taket, högre än original. Bara att skicka ut skitet och bygga en lägre fästplatta, men knappast nåt man hade tänkt sig om man plockat på sig "org-fäste" för m3 e46 ink glidskenor.. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Re:
Bulta rätt i golvet är vad som gäller då sitter man gött & lågt _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Re:
Det blir det, men behöver glidskenan så kortare folk än en själv kan köra ibland. Den höjer dock inte så mycket. Men ändå rätt impad att man kan släppa ett underrede som stolen inte får plats i.. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Sådär då, efter man efter "viss modifikation" av orginal underredet ( d.v.s nykonstruktion) på mek verkstad sitter iaf stolen i bilen. Det blev inte helt perfekt, stolen ska några m.m till åt höger, men det löser vi efter ringen, man sitter helt ok iaf och stolen sitter fast riktigt bra.
_________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Re:
Heh, been there done that =) Men bygga själv blir ju alltid bäst ![]() _________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 28304 besök totalt |