Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (16723 totalt) |
Nu har man anlänt i Hamburg, imorgon drar vi vidare mot ringen. Räknar med att vara där ungefär när banan öppnar!
![]() |
||
Re:
![]() |
||
Re:
Prova Eiffelfeuer istället samma resultat men mycket godare! ![]() ![]() |
||
Sitter nere i eichenbach och har precis ätit frukost och ska ut på en promenad innan det blir dax att ta sig till adenau för lite inköp och en sväng till loopen!
![]() Mats? Du har ingen egen bil med dig? Tänkte så man kanske kan få sig en rundtur av dig irl? Penten? Kom du ner själv? Vi prövade ringa dig men du svarade icke. Smakprov på första dagen; ![]() ![]() Mvh _________________ Klaus Schöps. |
||
|
||
lördag
Varit nere i två dagar nu, äter lunch på Tiergarten. Åkt med den svarta CSL:en och med ringtaxin. Sällan haft roligare. Körde första egna varvet i morse, gick bra. Åker tillbaka till infarten strax. Svart 330, SBL008, nu med ringenmärke bak. Lägger upp bilder allt eftersom här, försöker fota svenska bilar när jag ser dem: http://www.flickr.com/photos/9463127 _________________ Fredrik Olsson BMW E46 330i M 2001 Jaguar XJS 3,6 1988 |
||
Slappar i Eichenbach efter en skysst dag på ringen med hyggligt fria varv skönt för en rookie som mig att slippa bli omkört av alla som hittar 400% bättre än en själv hyggligt väder oxå lite regn på fm men torka upp snabbt
![]() Dock ett skjutet tryckrör men det kan man ju leva med. Kastar upp någon bild av flera ![]() Lite Bit på detta så blir det uppladdning för morgondagen igen ![]() ![]() _________________ Viktor Norstedt "The speed was okay, but the corner was just to tigth " www.fvk-engineering.com |
||
Det var väldigt vad glest det ser ut i insläppet.
![]() ![]() _________________ Anders Jonsson, 77,3 Km från NS Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl "Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil" |
||
Vi kom ner igår lördag, hade bokat en Swift för en halv dag. Hann med 13 varv mellan typ 13.30 och 18.30.
Tyckte att det rullade på väldigt bra. Det var såklart några mindre olyckor på banan, men bärgning och sanering verkade flyta på smidigare än normalt. ![]() ![]() också kul med alla Svenskar i depån, även om jag ibland har svårt att koppla ihop namn-bil-nickname. ![]() _________________ -- |
||
Re:
Vilken av alla "Schifts" åkte du? ![]() Vi har den svedda gula nissan och den svarta, Blinkade på någon men inge respons. Personbästa idag med ett nästan helt ensamt varv på slutet och en uppeldad kofångare bak, se bifogat bevis ![]() ![]() Mvh _________________ Klaus Schöps. |
||
Re:
Vi (Jag, Anna och vår kompis Björn) delade den röd-svarta. Här poserar Björn vid bilen: ![]() Björn gjorde sin Ringendebut i helgen, först som totalt skräckslagen passagerare med mig vid ratten, sedan som vass chaufför. ![]() ![]() Hyrswift är kul! Kan ännu en gång rekommendera http://www.rent4ring.de/. Idag testade vi förresten lite andra motoraktiviteter; Michael Schumacher Kartcenter i Kerpen (8 mil norr om Ringen) Kort recension: -Kändes något överreklamerat, visserligen riktigt fin inomhusbana, men utomhusbanan mer av "turistklass", dålig service, märkligt biljettsystem, men jag var en hel tusendel snabbare än Björn så det blev ju en bra utflykt i alla fall. ![]() ![]() _________________ -- |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (16723 totalt) |