Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (37072 totalt) |
Äntligen efter tre veckors helvete utan bilen så har jag hämtat den från Levin.
Efter ett haveri rörande kopplingen och att 2:an hoppade ur på motorbroms så är det åtg. Men nu är man i drift igen med lite fränare grejor än förr. =) Svarar på gasen bättre med RS svänhjul Men det är som att åka runt i en mutterdragare med stumt monterad växellåda. /D _________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||||
Re:
Tja stumt kanske är att ta i men det sitter en aluminium och plastbussning i stället för orginalet. I ett material som jag inte kommer ihåg namnet på (Levin vet) Men det låter galet mycket inne i bilen. Blir nog inte bättre mer RSR motorfästena =) /D _________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||||
Re:
Skulle ta bort det direkt, har med kört det och det låter för mycket Rs motorfästen och org vä lådsfäste är det som gäller om man vill ha org ljudnivå och lite komfort kvar...jag har testat både stumt v fäste, weovo motorfäste, og motrfästen, rs motorfästen, org v låds fäste, cup vlåds fäste så jag har rätt bra koll på vilken combo som funkar.. ![]() Ps: RS motorfästen inte RSR _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Re:
RS fästen ska det vara Jo jag ska nog prata med Levin om ett orginalfäste. Det låter lite väl mycket tyvärr. /D _________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||||
Re:
Snart är det vår!! ![]() Vad gjordes åt 2_an popout problemet? Mvh Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||||
Re:
Det var "doggarna" på 2:ans drev som var slut så vi bytte hela drevsatsen med mainshaft och 1:an och 2:ans drev synkringar, lager och allt som hör till. Nu funkar det kanon Mvh /D _________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||||
Brytaren för kopplingen som förmodligen....
Brytaren för kopplingen som förmodligen har med farthållaren att göra. Den sitter där även när man inte har fart hållare. Den gör att motorn varvar jäkligt konstigt med kopplingen ned tryckt vid stillastående. Motor är mycket varv villigare med kopplingen uppsläpt. Är det någon som vet varför? Mvh /D _________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||||
Hej
Får jag fråga ang bromsarna, är det org skivor men gula pagiad? tänkte byta belägg i sommar och vet inte riktgit vilka ännu är du nöjd med dom gula? bra om man kör mycket bana? _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||||
Re:
De gula funkar både till bana och utanför gnisslar dock en del, men det gör inget när man vet varför ![]() Vh/D _________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||||
Trevligt !
Klarar dom högre temp än org eller håller längre än org eller håller kortare men bättre bett i dom så att säga? _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||||
Re:
De håller bättre och har bättre bett men behöver lite temp för att funka optimalt. Mvh /D _________________ Douglas Lerwall 996 TT Renn Schnecken |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (37072 totalt) |