| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Ny attackvagn för Nordslingan, se upp alla Porschar....
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 8 besök senaste veckan (15522 totalt) |
|
Passade på att åka med NinjaMazdan några varv på Ringen i helgen.
Den gick riktigt fint. Kändes lätt och det var bra drag i motorn. Nu ska de snart montera ett kaststjärnechassi från KW och då kommer bilen gå riktigt fort (nu var den lite lätt i bakvagnen). Den kommer förmodligen att kunna gå långt under 8 min BTG. |
||||||
|
Re:
Då måste nog Suzuki köra...
|
||||||
|
_________________ F.d. ROC-Audiägare http://www.youtube.com/watch?v=_MleYugF12E Såld Audi A6 3.0 TDI Quattro -06 Audi A4 1.8 TQ-97 Audi A4-95 Johan Nilsson |
||||||
|
Re:
Vad jag förstod var väl bilen helt ny och behöver således inte besiktigas på tre år
|
||||||
|
Re:
Gäller det samma för USA importer?? Ingen regbesiktning eller vad det heter?? Niclas _________________ Niclas Swahn |
||||||
|
Re:
Men måste man inte reg.bes. med buren samt ändra till 1 passagerare?
_________________ F.d. ROC-Audiägare http://www.youtube.com/watch?v=_MleYugF12E Såld Audi A6 3.0 TDI Quattro -06 Audi A4 1.8 TQ-97 Audi A4-95 Johan Nilsson |
||||||
|
Re:
Japp, det gäller även för USA import. Men förmodligen så reggade han in bilen innan buren kastades i. Cool bil f.ö.! Lite liknande koncept som farsans Alfa 147 GTA med fullbur, H&R chassi, Porschebromsar, Novitec kompressor mm mm. |
||||||
|
Har fått lite loggar på Mazdan från TF då de var nera och körde den lite och den går ju som en GT3a 100-200 ner i foxhole. En lättad GT3a med Cup spec. På andra ställen rakt på når den höga Vmax till trots för att föraren inte har värst mycket erfarenhet av ringen eller bilen. Mazdan är orginal i chassit(dämpare/fjädrar).
Men står nu inne hos Tom Schirmer Motorsport. När han är klar ser jag inga svårigheter för bilen(med rätt förare) att köra kring eller kanske under 9min på VLN sträckningen. -------------------------------- Från mail av CE som nämner Raeders Motorsports nyligen gjorde prestationer.. Raeder Motorsport egne anställde Christoph Breuer körde deras egen Audi A3 på ny rekordtid i helgens VLN, 8.56 är första framkrafsare under 9 min! Så turbomatad framhjulsdriven A3 på ca 335 hk och <1200 kg med KW-chassi och en kompetent förare/utvecklare känns väl som rätt kombination för en turbomatad framhjulsdriven Mazda MPS på ca 335 hk och < 1200 kg med KW-chassi? :-) -------------------------------------- Som sagt Raeder Motorsport samt Schirmer Motorsport finns i samma lilla by i Nurburgring...så det känns inte orimligt att Mazdan kommer gå fort direkt när den är klar(med rätt förare) Som sagt jag känner mig rätt övertygad om den saken. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
|
Vet inget om några tider, men säkert sant.
Men kan bekräfta att bilen är ett Monster!! Var nere på ringen i helgen och när jag gick över toppen på Schwedenkreuz då kommer den bokstavligen och flyger förbi, hela blien är säkert 1dm över mark , och efter Aremberg såg jag inte mer av den på det varvet . Berättade för folk att hade jag haft en kamera där hade det blivigt årets bild Men det var allt lite hemlighetsmakeri om bilen, tog ett tag innan man visste vems den var, men nu vet jag och inte syntes den till mycket på parkeringen heller, lite ghost över det hela
Jäkligt seriöst och snyggt bygge
_________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Ny attackvagn för Nordslingan, se upp alla Porschar....
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 8 besök senaste veckan (15522 totalt) |