Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (70001 totalt) |
Hahaha oj oj oj vilket humör.
Spännande. Du är medveten om att du kommer skicka maskin om du plockar tillbaka samma trimfil igen va? Synd på en sån fin bil... _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||||
Re:
[quote="micke7"]
Jag skriver med ?! . Vad jag menar är att jag är bildad när det gäller språk! Hur kan man till ex. börja en mening med och? _________________ Mikael Iinatti |
||||||||||
Re:
[quote="micke7"]
Jag menar alvar, efter du svarat på min fråga ovan om trimmfilen och det har blivit efter kl 19 imorgon. DU får ringa mig om DU menar alvar med att bilen spinner loss hjulen i 260 km/h. Jag ringer inte, det är inte jag som har något att bevisa, jag ställer bara upp med en kamera för att dokumentera och med kunskap. _________________ Christian Lange 458 |
||||||||||
Re:
och! Jag har inte den humör som du tror! Blir bara förvånad att även moderatorer här, har så dålig kunskap i språket! Jag använder dom redskap vi har, i vårt språk! är ju till att markera något som vi vill få fram! Inte för att säga min mening. Ett vanligt missförstående bland folk! _________________ Mikael Iinatti |
||||||||||
Syftade iof inte på din användning av det svenska språket utan mer på att du totalt verkar tappa besinningen.
När du nu endå tar upp frågan så ser jag en hel både grammatiska samt stavfel i ditt inlägg bara så du vet. Ett tips kanske skulle vara att tänka både en och två gånger innan du trycker på skicka knappen då du knappast framställer dig själv i särskilt bra ljus just nu... _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||||||
Re:
om nånting stämmer eller ej vill jag inte säger men spännande är det absolut att ser då detta är en fin bil som jag gärna skulle vilja äga. men jag förstår inte varför du går igång på detta viset micke? folk har bara undrat. dessutom är det rätt svårt att läsa alla dina citat-inlägg. du behöver nog inte citera dig själv hela tiden då alla här kan läsa och förstår din mening på första gången. jag hoppas på en trevlig fortsättning i denna tråd. jag hoppas att du ta till vara att filma imorgon, då detta skulle vara kul att ser en så pass potent bil plus att den nog låter väldig trevligt. _________________ Philipp Klement |
||||||||||
V-tech!
Altså kan du inte inse att V-tech är en skämtfirma om dom "låter" dig få motorras på en ny bil för över 500kkr? Altså: "På bänk hade jag 190 hk extra från 1600-7000 varv! Då vet du hur dom grabbarna jobbar! Här snackas det inte några drömsiffror! Ren jävla effekt från början till slut! Inget skitsnack om effekt! Du skulle ha sett bilen i bänk! Helt jävla otroligt! från 1600 frog det på ända till 7000 varv!" -Jag dör, hahaha! ![]() Jag har tyvärr sett liknande saker hända i dieselvärlden när v-tech vart inblandade. Hoppas nu du för din egen och din plånboks skull tar hjälp av en riktig trimfirma istället! Kunde bara inte hålla mig längre... _________________ Theo Tibblin Kör: Saker GT - 07 ,VW Golf V TDI Cup - 06, Audi A3 1,9 TDI Q - 02, Porsche 992 GT3 Touring - 22. |
||||||||||
Som referens har jag provat åka i en Lamborghini Gallardo med en fd Porsche Cup förare bakom ratten. Han gav allt vad som gick och den bilen hytte faktiskt till och hurvades lite och antispinn lampan lyste väldigt förbannat! Detta i runt 100kmh på BLÖT VÄG!
om det släpper pga gaspådrag i 260 finns det som jag ser det 3 alternativ. Alt 1. Du hade blanka sommardäck och det var massor med vatten på vägen. Alt 2. Du körde på is. Alt 3. Aerodynamiken på din bil gör så att den lyfter ju fortare du kör och därför var marktrycket oerhört lågt. (Inte speciellt troligt då bilen skulle vara oerhört instabil i högre farter) om det däremot släpper i en kurva eller efter ett krön då bilen lättar upp och tar bort marktrycket är saken en helt annan! Spinner det i 260 så måste de ju spinna hejdlöst ändå från 0 upp till en bit över 200kmh, gör de de? Fysikens lagar säger att det är omöjligt med en bil som väger mot 1500kg och driver på alla fyra att du ska kunna få den att rycka lös i 260kmh med den effekten, du har med största sannolikhet ett marktryck som gör att bilen väger ordentligt mycke mer i dom farterna och t ex en gammal jänkare med lite bakaxel tryck drar inte ens loss i höga farter trots mer effekt och troligen ett vrid som skulle få din motor att se mesig ut! Det är helt enkelt omöjligt OM det inte var så att bilen lättade över ett krön eller du kom i en blöt kurva! _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||||||
Först vill jag säga att du köpt en JÄTTE tuff bil, skulle MYCKET gärna ha en sådan om jag haft råd.
Jag som många tycker inte vi ska vara sura/arga på varandra, vi är ju här för vi gillar att köra på bana med våra bilar oavsett om man åker Gammal Golf som jag eller andra som åker bilar i Miljonklassen. Nu är detta banåkaråret nästan slut, men fixa nu till allt till nästa år och var med när dom stora killarna med Lambo mm kör på något flygfält jag sett på nätet, då finns det ju inga tvivel. och sedan åk med till Mantorp och kör där oxå. Så tagga ner och överbevisa alla som tvivlar. Lycka till och hoppas bilen håller länge nu... _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||||||
Tänker inte ge mig in i denna diskussion, men här är en trevlig film med en TT RS framförd på ringen. Bilen har enligt den Danske ägaren ca 430-440hk och ca 670Nm i vrid. Original turbo, modell större laddluftkylare, uppgraderad väghållning, Haldex, bromsar m.m
http://www.youtube.com/watch?v=hGf5V _________________ David Lindblom |
||||||||||
Jag finner precis som många andra föga troligt att en bil spinner loss i 260 km/h under normala omständigheter men jag hoppas verkligen bli överbevisad!
Vad baseras " spinner loss" på egentligen? är det en lampa i bilen som blinkar till kan det ha andra orsaker än att bilen "spinner loss" På tex frugans Bmw kan antispinnlampan blinka hysteriskt i en svag uppförsbacke med vinterdäck ( på torrt underlag) den spinner ABSOLUT inte men då hon har en något avvikande dimension på däcken får elektroniken lite spel och rapporterar avvikelser i hjulens hastighet. Jag hoppas tråden någon dag blir en givande sådan som så många andra här på rejsa, förutsättningarna i form av ett maffigt fordon finns i allafall. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||||
Micke7.
Tipset är att inte svara alls här utan bara skriva om du gör något med bilen. Sedan finns det allt fler som jag inte skulle lita på eller köpa prylar av som klagar på dig så håll låg profil och visa vad bilen går för till våren/sommaren. _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||||||
Re: V-tech!
Ja, har firmat sagt det där ovan om effektökning? I så fall snälla, tro dem inte. 600Nm vid 2000varv = ca 170hk (vilket i sig är jäkligt imponerande vid 2000varv). Att få 190hk till skulle betyda en vrid ökning på ytterligare 600+Nm, och att tro orginal maskin kan leverar och hålla för 1000++Nm är att ha lite ävertro på tyskarna. och som referens till första inlägget om specification. Man kan inte ha konstant vrid och effekt över ett varv register. Med konstant vrid ökar effekten linjärt med vridet. Jag inser nu när jag skriver att de förmodligen pratade om att vridet ökat 190Nm över det nämda registret. Vilket kanske är möjligt, det är iaf teoretiskt inte omöjligt. Dryginlägg kanske, men bara menat för att ge lite info till att vara lite källkritisk. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||||||
Sjukt frän bil får man börja med att nämna.Lite motorljud hade inte skadat,för härligare motorsång än från en 5a finns inte.
Spinna i 260 km/h orkar jag inte ens nämna med mer än 1 ord:Löjligt.Detsamma gäller dina qoutar.Likaså ditt otrevliga sätt att svara på frågor. Allt detta gör att denna är den bästa tråden på Rejsa just nu iaf.Sitter och skrattar här bakom skärmen.Så fortsätt att ösa på med otrevligheter och påhittade händelser. Mvh _________________ Andreas Nilsson |
||||||||||
Kan om inte annat vara så att det är kopplingen som slirar kanske?
I så fall inte omöjligt att varvtalet ökar drastiskt i 260km/h? Bara en teori och en tänkbar förklaring? _________________ Jimmy Särås på Stertman Motorsport www.stertman.se Din Audi, Bentley, BMW, Cupra, Lamborghini, McLaren, Mini, Porsche, Seat, Skoda & Volkswagen specialist. |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (70001 totalt) |