Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (58018 totalt) |
Re:
Tackar.. Turbo är trevligt.. =) Jag har svarvade ALU kuddar till motorfästen, sen åker ja org till lådan. ![]() _________________ Mattias Skoglund Mob, 0763-493494 |
||
Idag blev avtalet med mina nya sponsorer klart.
![]() Mats på XYZ-Sweden kommer att sponsra med bromskitt, Coilovers samt hydraulisk handbroms. Så passa på och köp mina fjäderben till bra pris. Medföljer även Millway topplagringar. / Mvh _________________ Mattias Skoglund Mob, 0763-493494 |
||
Nu har de hänt lite med bilen.
Har kopplat lite el, till sprutet och till mätarna.. Har även fixat tändkablar till mina spolar, samma märke som ja åkte med förra året som funkade riktigt bra. ![]() NU fattas bara att justera in mätarpanelen sen skruva fast den. :P Även boxen har fått sin plats. Köpte mig ett Link Mappsensor, 5 Bars. ![]() ![]() Nu är all el klart i bilen, kopplat ihop allt och provat att koppla in batteriet.. =) Allt funkade i bilen och inget luktar bränt. =) Provkörde även soppasystemet, allt funkar skitnice. Pumparna är verkligen tysta med gummikuddar.. Såhär lät 1st pump förra året.. Men då satt den direkt i chassit. =) http://www.youtube.com/user/PitbullZ / Mvh _________________ Mattias Skoglund Mob, 0763-493494 |
||
I helgen blev de uppstart av bmw. Den låter mkt fint från maskinen. Betydligt tystare från toppen än förra året..
oljetrycket ligger stabilt på 5kg så de känns fint. ![]() Till de fina, maskinen släpper inte ngn droppe olja från sig eller slangarna som går till filtersystemet ja har byggt om. ![]() Igår åkte ja hem till Mats på XYZ och hämtade mina prylar som han beställt hem. ![]() Det blev 330mm bromskitt med 6 kolvsok. Vill åka 17" då ja får tag på banracingslicks till mkt bra priser. Beställde även racebeläggen till dessa. ![]() Lite monteringsdelar samt racebeläggen. ![]() ![]() ![]() Nya handbromsen som ska dit, fick bli en Sellholm ventil också. ![]() _________________ Mattias Skoglund Mob, 0763-493494 |
||
Nu har det hänt lite prylar.
Bägge fjäderbenenär på plats bak. Ja svetsade klart bägge benen fram, så nu är det bara vän fram som ska sättas ihop. Sen blir det att lufta bromsarna och montera kopplingscyl. Sen åker den ner på golvet. ![]() / Mvh _________________ Mattias Skoglund Mob, 0763-493494 |
||
Re:
Tackar David. ![]() Ang mappning så blir det inom 3 veckor. Måste ringa glasmästarn imorn och fixa så han kommer hit med nya rutor till bilen! ![]() / Mvh _________________ Mattias Skoglund Mob, 0763-493494 |
||
Igår byggde ja en tank till kylvätskan, då inte min org gick dit.
Jag passade på att fixa plattan den sitter imot. Org är den äcklig grönbrun sak som får hela motorrummet att se förjävligt ut. ![]() Så ja tog de jag hade hemma, och vipps. Såhär blev de! ![]() _________________ Mattias Skoglund Mob, 0763-493494 |
||
|
||
|
||
Igår fick bilen fått lite frisk luft, då passade ja på att varmköra maskinen så ja kan efterdra toppen imorn. Fett oljetryck på 6kg och maskinen låter som en dröm. Nu ikväll fick de bli lite mek också, avgastempen har lagt av. Den visar 800gr även om motorn är kall. Troligtvis sonden! Snart får vi gissa effekt ni som gjorde de innan! Hej hopp E85 is the shit
_________________ Mattias Skoglund Mob, 0763-493494 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (58018 totalt) |