Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mitsubishi EVO V -1998 - HD film från nya Rudskogen
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
31691 besök totalt
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Re:

dusty skrev:
Härlig video! Synd att inte Inderberg kunde köra på grund av småfel.

Tack!
Ja det var tråkigt, men ska jaga på han så att de blir lite kört i år

Lund
Här sen Jun 2004

riktigt härlig film thumbs up

Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Här kommer lite bilder från dagen!

Snälla evo åkare som lånade ut sin fina kompressor så jag kunde pumpa i lite luft!

Innerskärmen som inte ville vara med längre

Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Re:

Babbe skrev:
riktigt härlig film thumbs up

Tack Kul att du gillar den!

Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Har byggt en ny brygga under motorn så nu sitter den stumt och då gick det lite bättre att växla snabbt. Men ska även byta olja för tydligen så är Redline oljan jag kör med inte bra för lådan, tänkte testa Motul 300 gear.

När jag var ute och provkörde igår såg jag att jag får ett larm på hög spänning i Autronic boxen. Spänningen klättrar över 15v på fullvarv, hur hög volt får en generator ge? Ska jag lämna in och kolla min eller är det normalt att de klättrar så mycket?

Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Körde på nya Rudskogen i söndags och vilken underbar bana det är! Helt klart min nya favorit banan

Här kommer film från uppgraderingarna innan körningen och lite film från banan. Tyvärr la en kamera av och vi hann inte filma utifrån. Som tur va hade vi lånat en GOPro av Emil och den funkade riktigt bra

http://vimeo.com/28115338

Trollhättan
Här sen Nov 2002

Gillar verkligen dina (era) filmer, mycket proffsigt och kul med förberedelserna... thumbs up

Vad vad det som gav upp i filmen?

Miata ND -17 & Ford Focus -05
Över 60 och leker fortfarande med bilar
Citera
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Re:

Peter olesen skrev:
Gillar verkligen dina (era) filmer, mycket proffsigt och kul med förberedelserna... thumbs up

Vad vad det som gav upp i filmen?

Tack för kommentaren! Kul att filmerna uppskattas

Jag vet inte vad som gav upp än, trodde först att det var växellådan som sprack men kollade som hastigast på den när jag lastade av och kunde inte se någon spricka. Det är olja under hela bilen och även motor/låda och rätt mycket vid oljefiltret. Motorn går fint och jag körde in den i garaget utan ytterligare läckage, ska kolla exakt vad som har hänt nu i helgen.

Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Vad jag kunde se så har motorn läckt olja vid filtret och ur en packbox till höger drivaxel. Det var alltså olja som runnit ner på avgassystemet som orsakade röken på Rudskogen.

Har plockat ur motorn för att kolla över den så inget har tagit skada om oljetrycket har påverkats av läckaget. Fanns inget spån i oljan eller filter och motorn lät och gick som den ska så det är troligen inga fel men vill vara på säkra sidan

Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Har plockat isär hela motorn och mätt upp alla spel som ser bra ut och inget verkar ha tagit skada så det känns bra. Men eftersom motorn har gått lite drygt två säsonger med samma kolvringar så tänker jag hona blocket och byta ringar när allt ändå är isär. Kommer även byta ventiler i toppen eftersom jag kör på e85 nu så de får bli rostfria

Mitsubishi EVO V -1998 - HD film från nya Rudskogen
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
31691 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande