Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (78687 totalt) |
häftigt byggte!
hehe, killen på bild nr 5, röd tröjja, gul mössa, det är en gammal klasskompis jag inte träffat på 4 år! _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() |
||||
Re:
haha. killen i gul mössa är en av mina bästa vänner, bra att ha en och annan ingenjör till hands när man bygger bil. Då kanske du är en av de klasskompisar han pratat om, vet att han hade en som hade turbo mc bla. _________________ Anton Bylund |
||||
haha, liten värld!
Ja johannes är en rolig prick! Njae, turbomoppeåkaren är Lars, han bor inte långt från mig och vi brukar spåna idéer ihop, men Johannes har säkert snackat massa skit om mig oxå ![]() Hälsa honom så mycket! _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Super Seven Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() |
||||
Re:
Ja världen är inte så stor. jag ska hälsa han så snart vi möts. _________________ Anton Bylund |
||||
_________________ Anton Bylund |
||||
Bakfjädrar
måste ha nya dämpare och fjädrar bak! Vet någon hur man räknar ut vilken hårdhet man skall ha. ska köra med 2,25" coilover fjädrar och de säljs i lbs hårdhet. bilen har ca 300kg fjädrad vikt bak och väger 440kg på bakhjulen. och dämparna lutar ca 80 grader. _________________ Anton Bylund |
||||
Re: Bakfjädrar
vad har du nu för fjädrar bak? _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Re: Bakfjädrar
jag har satt dit org fjäderben från en toyota celica gt4 98 års modell. men de vart för mjuka. på tok för mycket komfort. tänkte även ha så pass hårda fjädrar att jag slipper krängningshämmare bak. ska ersätta benen med ett par universal fjäderben från gaz typ dessa... http://www.burtonpower.com/parts-by- _________________ Anton Bylund |
||||
Varför ingen krängare bak? Kommer bli okörbart på gata med såpass hårda fjädrar som krävs då..
testa 250~275 RATE. Det funkar fint för mig! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Re:
Då har man för lite krängare fram ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Ska du åka bana, bör du ha minst 5 gånger så hårda fjädrar mot en gatbil.
Du kan åka utan krängare bak, till att börja med. Men kränger bilen för mycket och du sätter på hårdare fram...blir du tillslut tvungen att följa efter med en bak, Annars kommer bilen bli understyrd. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re:
Då fixar jag det! Å de va trevligt att köra lite igår, kul att du kom! _________________ Anton Bylund |
||||
Re:
Hurra det blir kul. vintern är räddad! Typiskt att jag precis fått extrasprutet att lira. Hoppas det fortsätter spruta eld ur avgassystemet med MS bara. _________________ Anton Bylund |
||||
Re:
Kalle! Jag har en extra styrbox tror jag, är det bra? och så har jag jätte bra program på jobbet för att få reda på vilket stift som är vad. _________________ Anton Bylund |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (78687 totalt) |