Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 22046 besök totalt |
Re: Nurburgring 24H
stor grattis till mycket bra resultat ![]() kan ni berätta mer hur förare laddar upp inför race och hur ofta dom byts? 24h plus nurburgring och en massa bilar på en smal bana är en jäkla utmaning speciellt om man känner trött i slutänden! jag tycker det vore kul höra mer detaljerad berättelse från förarens perspektiv om någon av dom förare orkar skriva ![]() _________________ Tomas M |
||
jaha, nu ser jag att det är custom lösning för fronten från 2009 manthey #1
fenor placerade högre, annan luftstyrning vid utsläpp (hål vid sidor) ![]() original RSR 2009 ![]() manthey 2011 .. helt platt front, inget insjunkande, inga fenor. Original är ganska lik som föregångare år 2009 ![]() kanske med mantheys front 18# är det lättare styra in utan ha nån downforce som man får genom fenor ![]() jag lärde mig något nytt idag ![]() _________________ Tomas M |
||
Ser ut som att Mantheys vinnande bil har en annan breddning bak också. Luftintag längst ner. Kanske inbillar mig men jag tycker det ser ut att vara aningen bredare breddare också?
|
||
Nu ligger det bilder uppe från Porsche Carrera World Cup kval och rejs som kördes i samband med 24hrs. Ganska mäktigt med över 100 Cup Porschar på ringen samtidigt...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hela galleriet finns här: http://www.pbase.com/made/pcwc2011 Mer är på G ifrån 24hrs rejset ![]() _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||
Så, ett mysigt 24H i år!
Många bra förarprestationer, snygga svenska bilar, flera kompetenta stall. Det är kul att de stora märkena från tyskland är där merca, porsche, audi, men nu vill man ju se en större satsning från Japan, Nissan, Lexus. Och italienarna, Ferrari borde ju kunna ha flera bilar där. Och absolut amerikanerna, en ordentlig corvette satsning vore kul. En sak man kan fundera på är hastighetsskillnaderna, de snabba börjar bli riktigt snabba och skillnaderna måste ha ökat. Hur länge kan man ha detta race på detta sätt kan man undra. Bredden gör ju det kul och speciellt, men det är ju också roligt med toppstallen. olycksmässigt säg det ju lite värre ut i år tycker jag. Ordentliga krascher i hög fart. Nu gick det ju bra, med det kan ju påverka regler etc i framtiden. Det är också en fröjd att följa hemifrån nu tycker jag. Radio Le Mans och en stream funkar kanon. Jag har aldrig varit där på 24h, men det är väl en sån där sak man skall ha gjort nån gång. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- @moderator, kan man inte splitta ut snacket om vingar och bilmodeller till en egen tråd? _________________ Jens Lanvin |
||
Var en riktigt rolig helg vid ringen!
Bjuder på tre nattbilder så länge. Första två från schwedenkreuz och sista från Wehrseifen. ![]() ![]() ![]() _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||
Re:
Stativ... ![]() ![]() Jag försökte ta på dagen med men jag är helt värdelös så det blev väldigt suddiga bilar... _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||
|
||
hittade lite fler goa bilder, mycket fokus på Bmw
![]() http://www.teamspeed.com/forums/m/61 _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 22046 besök totalt |