Bättre bild på kamerafästet finns här:
och vad som ska sköta filmproduktionen i framtiden :
Min tid som Baguetteägare slutar alltså här (eller på lördag, när jag hämtar M3:an) - men den korta tiden
med Renåå är verkligen ingenting som jag ångrar!
Baguetten är en otroligt kompetent bil, på alla sätt. Djupt imponerad över hela paketet.
Det som får mig att byta, är två saker:
Först och främst insikten om att jag har 2,5 banor inom sju mils radie (Knutan, Sturup och Ljungbyhed).
Där kan jag köra hur ofta som helst under hela sommaren, typ.
och Ringen.. ja, det blir väl några dagar per år, men väntan dit känns lång.
För att fungera optimalt och vara riktigt trevlig på dessa Svenska "Mickey Mouse"-banor, så måste tyvärr
Renaulten moddas en del. Mer camber, R-däck och kanske ytterligare grejor, som gör att vitsen med
att köra en originalbil med fem års garanti, snabbt sjunker ner i moddningsträsket.
På Ringen fungerar den garanterat ypperligt i originalskick, och visst, 1,12,5 på gatdäck på ett tokvarmt
Knutan är väl inte superdåligt - men det är inte heller direkt någon kittlande upplevelse.
Den andra huvudorsaken, det är att jag vill bli gladare när jag går ner i garaget.
Bredvid Annas vita 911 i garaget, så har Renaulten sett ut just som en sportig grå Renault.
Nu blir ordningen återställd och Anna har redan börjat prata om att Martini-strajpa elvan för att matcha M3:an..