Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E46 SMG -03 RHD
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
28553 besök totalt
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag har/hade en uppsättning av dessa E38-fälgar liggandes på min tidigare arbetsplats.
Är lite osäker på om de finns kvar då det var ett tag sen jag slutade jobba där..
Dock skulle det inte förvåna mig om de ligger kvar.
Någon som är sugen? Kom och hämta, gratis. Däcken som sitter är totally slut men ingår.

Skicka ett pm om det är intressant.

Lund
Här sen Jun 2004

Re:

Wärhner skrev:
Börjeson skrev:
Wärhner skrev:
Fick du sålt bilen eller?

Annars har jag testat ut vilka 16" fäljar som går dit för att kunna köra israllydäck

Berätta mer..

okej,

För att få 16" rallydäck på E46M3 över originalbromsarna så har jag kört 16" plåtfälg från BMW 7-serie E38 (7x16 ET34 är de jag hittade på skroten) tillsammans med 25mm spacer fram, i bak passar de nog utan spacer men jag kör 30mm spacer för att få ut hjulen lite.

Har krängt på ett däck på en fälg idag för att testa fälg med däck på bilen idag innan jag köper resterande 3 fälgar.

får du på ett isdäck på en 7tum bredd fälg? tyckte det var svårt på mina 6.5:or

Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009

Re:

Babbe skrev:
Wärhner skrev:
Börjeson skrev:
Wärhner skrev:
Fick du sålt bilen eller?

Annars har jag testat ut vilka 16" fäljar som går dit för att kunna köra israllydäck

Berätta mer..

okej,

För att få 16" rallydäck på E46M3 över originalbromsarna så har jag kört 16" plåtfälg från BMW 7-serie E38 (7x16 ET34 är de jag hittade på skroten) tillsammans med 25mm spacer fram, i bak passar de nog utan spacer men jag kör 30mm spacer för att få ut hjulen lite.

Har krängt på ett däck på en fälg idag för att testa fälg med däck på bilen idag innan jag köper resterande 3 fälgar.

får du på ett isdäck på en 7tum bredd fälg? tyckte det var svårt på mina 6.5:or

Hmm.. Jag har två uppsättningar fälgar från 5-serie liggandes som jag säkert får låna om jag frågar snällt, kanske ska ta mig en titt på deras et.. Jag har isdäck på fälgar från volvo s/c/v70 turbo och tror mig minnas att dom är 7" breda och ja, det var ett H***Lvete att få på dom men skam den som ger sig

Här sen Nov 2002

Jag var också lite skeptisk till 7" då jag kört 6.5x16 tidigare vintrar.

höjden/rullomkretsen på dessa 145/80-16 inkl dubbutsticket är ungefär lika som mina bakdäck på sommarfälgarna 275/35-19

Men så här blev det:

Bak (här med 15mm spacer, kommer byta denna till 30mm istället):
Bak krävdes minst 10mm spacer för att oket skulle gå fritt från humpen/midjan på fälgen.

Fram (här med 30mm spacer, kommer byta denna mot en 25mm istället):
För att kunna köra 16" på E46M3 fram så måste man ha en fälg + spacer som ser till att humpen/midjan på fälgen hamnar precis utanför ok/ok-hållare.

Mvh Peter

Nu: Legends car Ford 37 sedan
Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009

avslutande fråga: Räcker det med 20mm spacer fram eller är 25mm minimum? (Har en 20mm redan..)
Kul med responsen!

Här sen Nov 2002

Re:

Börjeson skrev:
avslutande fråga: Räcker det med 20mm spacer fram eller är 25mm minimum? (Har en 20mm redan..)
Kul med responsen!

När jag monterade 30mm spacer fram fanns det uppskattningsvis 10-12mm tillgodo mellan ok-hållare och humpen/midjan på plåtfälgen.

Jag vågar inte säga att det skulle funka med 20mm spacer, 15mm (som jag har liggandes) funkade inte iaf.

Vart kan ni köra någonstanns? Fryser Norra Säm på vintern?

Mvh Peter

Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009

Re:

Wärhner skrev:
Börjeson skrev:
Kul med responsen!

När jag monterade 30mm spacer fram fanns det uppskattningsvis 10-12mm tillgodo mellan ok-hållare och humpen/midjan på plåtfälgen.

Jag vågar inte säga att det skulle funka med 20mm spacer, 15mm (som jag har liggandes) funkade inte iaf.

Vart kan ni köra någonstanns? Fryser Norra Säm på vintern?

Mvh Peter

Vi mår pröve allene. Säm har vi vart och kört på några vändor men framförallt runt od, vesene och herrljunga! bara att välja och vraka thumbs up
Denna vintern är dock ett undantag..

Här sen Sep 2005

Vart får man tag på isracing däck någonstans?
Mvh, Per

Virestad(hålan gud glömde)
Här sen Sep 2006

Re:

Aerodynamic skrev:
Mvh, Per

Blocket, resultatservice.com el likn...

MVH Bengan

Huddinge
Här sen Nov 2002

Re:

Aerodynamic skrev:
Mvh, Per

Menar du rallydubbdäck likt de jag har monterat på bilderna så hittar du bla i säljesandelningen här på rejsa eller blocket, sök på isdäck: http://www.blocket.se/stockholm?q=isd%E4ck&cg=1040&w=3&st= . . . .

Skall du ha riktiga isracingdäck (kort eller långnabb) skicka ett PM till Niklas Sandström han har kört SM och har säkert koll vart du skall vända dig:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23964&postdays=0&postor . . . .

Mvh

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Dude skrev:
Lite bilder på Turken

Alla bilder borta

BMW M3 E46 SMG -03 RHD
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6