Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 28553 besök totalt |
Jag har/hade en uppsättning av dessa E38-fälgar liggandes på min tidigare arbetsplats.
Är lite osäker på om de finns kvar då det var ett tag sen jag slutade jobba där.. Dock skulle det inte förvåna mig om de ligger kvar. Någon som är sugen? Kom och hämta, gratis. Däcken som sitter är totally slut men ingår. Skicka ett pm om det är intressant. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Re:
får du på ett isdäck på en 7tum bredd fälg? tyckte det var svårt på mina 6.5:or _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||||
Re:
Hmm.. Jag har två uppsättningar fälgar från 5-serie liggandes som jag säkert får låna om jag frågar snällt, kanske ska ta mig en titt på deras et.. Jag har isdäck på fälgar från volvo s/c/v70 turbo och tror mig minnas att dom är 7" breda och ja, det var ett H***Lvete att få på dom men skam den som ger sig ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Jag var också lite skeptisk till 7" då jag kört 6.5x16 tidigare vintrar.
höjden/rullomkretsen på dessa 145/80-16 inkl dubbutsticket är ungefär lika som mina bakdäck på sommarfälgarna 275/35-19 Men så här blev det: Bak (här med 15mm spacer, kommer byta denna till 30mm istället): Bak krävdes minst 10mm spacer för att oket skulle gå fritt från humpen/midjan på fälgen. ![]() ![]() ![]() Fram (här med 30mm spacer, kommer byta denna mot en 25mm istället): För att kunna köra 16" på E46M3 fram så måste man ha en fälg + spacer som ser till att humpen/midjan på fälgen hamnar precis utanför ok/ok-hållare. ![]() ![]() ![]() Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Re:
När jag monterade 30mm spacer fram fanns det uppskattningsvis 10-12mm tillgodo mellan ok-hållare och humpen/midjan på plåtfälgen. Jag vågar inte säga att det skulle funka med 20mm spacer, 15mm (som jag har liggandes) funkade inte iaf. Vart kan ni köra någonstanns? Fryser Norra Säm på vintern? Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
Re:
Vi mår pröve allene. Säm har vi vart och kört på några vändor men framförallt runt od, vesene och herrljunga! bara att välja och vraka ![]() Denna vintern är dock ett undantag.. _________________ ![]() |
||||||||
Re:
Menar du rallydubbdäck likt de jag har monterat på bilderna så hittar du bla i säljesandelningen här på rejsa eller blocket, sök på isdäck: http://www.blocket.se/stockholm?q=is Skall du ha riktiga isracingdäck (kort eller långnabb) skicka ett PM till Niklas Sandström han har kört SM och har säkert koll vart du skall vända dig: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() Mvh _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 28553 besök totalt |