Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 22915 besök totalt |
Re:
![]() Tuesday's times: Pos Driver Team Time Laps 1. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m19.670s 73 2. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m19.772s + 0.102 101 3. Nico Rosberg Mercedes 1m20.219s + 0.549 56 4. Mark Webber Red Bull-Renault 1m20.496s + 0.826 53 5. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m20.694s + 1.024 57 6. Michael Schumacher Mercedes 1m20.794s + 1.124 41 7. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m21.353s + 1.683 106 8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m21.530s + 1.860 60 9. Felipe Massa Ferrari 1m22.815s + 3.145 69 10. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m23.178s + 3.508 28 11. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m23.371s + 3.701 25 11. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m23.676s + 4.006 44 |
||||
Re:
Jo precis. Det är ju inget som visar den egentliga farten. Men mer att han är med iaf och inte har HRT-fart ![]() Tiderna fanns ju i länken åxå ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Är det någon som vet varför de flesta stallen gjort ett så skarpt "veck" på näsan på bilarna? Varför är de inte lite mer S-formade eller något sånt?
Känns som det borde skapas en hel del turbulens när luften länkas om så kraftigt och det brukar man väl inte vilja ha runt en F1:a där allt ska lira så fint ihop med vartannat. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
Re:
Jo det har jag förstått, men varför gör man steget så markant. Det ser ju bara fel ut enligt aerodynamikens alla regler. Man vill ju alltid bygga fina mjuka små övergångar och inte kraftiga veck. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
Re:
Generar inte det där lilla vecket lite downforce? _________________ Magnus Emilsson Saab 96 DeLuxe -61 Saab 97 Sonett III -72 Saab 900T Cab -96 "Snabb Rymlig Elegant - och byggd med Flygkvalitet" SAAB 96 |
||||
Kan det inte vara så att det behövs plats till pilotens fossingar också?
Därav det skumma utseendet. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
||||
Lite lustigt är det, McLarens hela framparti är betydligt lägre och de har säkert en helt annan aero runt bilen än de andra.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net Förarens fötter måste ju få plats nånstans men sitter inte de lite längre bak? Några har lite snyggare design, tex tororosso med två små knölar bara. Det verkar gå mot fulare och fulare bilar, smala vingar och knöliga näsor... ferrari och sauber ser ju rent för jävliga ut... Men vart går the "bull ducts"? Är det för att minska fotsvetten? http://www.carblog25.com/wp-content/ |
||||
Re:
Vad gäller nosarna hoppas jag verkligen att McLaren vinner, för de andra är så fula! ![]()
|
||||
Re:
![]() |
||||
Här är nog en del av framtiden.
Iaf om man följer de lägre serierna. Magnussens son är på G. Länk: http://www.autosport.com/news/report _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Aj då, Lotus har problem...
http://www.lotusf1team.com/We-Can-Wo http://www.autosport.com/news/report _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||||
Re:
Drog sig ur testet till och med. Sedan var det väl allvarliga problem med chassiet. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Re:
Kan det vara någon variant av Mercedes W-Duct? http://www.motorsport-total.com/f1/n _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
Re:
Venezuela har ju en del statliga pengar sedan Chavez (charmtrollet) stal ett gäng oljekällor. |
||||
Re:
![]() |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 22915 besök totalt |