Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 2012
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
22915 besök totalt
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2087



Re:

Lillen skrev:
Kimi på hugget.
Bara halva startfältet iofs , men bra jobbat hur som. thumbs up

Länk: http://www.autosport.com/news/report.php/id/97392
Försäsongstest är alltid försäsongstest och inget är säkert, men klart överraskande att Kimi var snabbast. Kul! thumbs up

Tuesday's times:

Pos Driver Team Time Laps
1. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m19.670s 73
2. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m19.772s + 0.102 101
3. Nico Rosberg Mercedes 1m20.219s + 0.549 56
4. Mark Webber Red Bull-Renault 1m20.496s + 0.826 53
5. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m20.694s + 1.024 57
6. Michael Schumacher Mercedes 1m20.794s + 1.124 41
7. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m21.353s + 1.683 106
8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m21.530s + 1.860 60
9. Felipe Massa Ferrari 1m22.815s + 3.145 69
10. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m23.178s + 3.508 28
11. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m23.371s + 3.701 25
11. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m23.676s + 4.006 44

_________________
David Glantz
Jaguar och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992



Re:

Davve skrev:
Lillen skrev:
Kimi på hugget.
Bara halva startfältet iofs , men bra jobbat hur som. thumbs up

Länk: http://www.autosport.com/news/report.php/id/97392
Försäsongstest är alltid försäsongstest och inget är säkert, men klart överraskande att Kimi var snabbast. Kul! thumbs up

Tuesday's times:

Pos Driver Team Time Laps
1. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m19.670s 73
2. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m19.772s + 0.102 101
3. Nico Rosberg Mercedes 1m20.219s + 0.549 56
4. Mark Webber Red Bull-Renault 1m20.496s + 0.826 53
5. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m20.694s + 1.024 57
6. Michael Schumacher Mercedes 1m20.794s + 1.124 41
7. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m21.353s + 1.683 106
8. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m21.530s + 1.860 60
9. Felipe Massa Ferrari 1m22.815s + 3.145 69
10. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m23.178s + 3.508 28
11. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m23.371s + 3.701 25
11. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m23.676s + 4.006 44


Jo precis.
Det är ju inget som visar den egentliga farten.
Men mer att han är med iaf och inte har HRT-fart

Tiderna fanns ju i länken åxå

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Är det någon som vet varför de flesta stallen gjort ett så skarpt "veck" på näsan på bilarna? Varför är de inte lite mer S-formade eller något sånt?
Känns som det borde skapas en hel del turbulens när luften länkas om så kraftigt och det brukar man väl inte vilja ha runt en F1:a där allt ska lira så fint ihop med vartannat.

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
Emil Sällberg
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 158



Det kom nya regler för nosen i år som kräver en sänkt nos mot tidigare, dock får cockpiten vara lika hög som tidigare. Därav det där lilla steget på alla bilar förutom McLaren.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992



Precis.
Man undrar ju varför inte fler valt att göra en mer "hal" nos?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Re:

Emil Sällberg skrev:
Det kom nya regler för nosen i år som kräver en sänkt nos mot tidigare, dock får cockpiten vara lika hög som tidigare. Därav det där lilla steget på alla bilar förutom McLaren.

Jo det har jag förstått, men varför gör man steget så markant. Det ser ju bara fel ut enligt aerodynamikens alla regler. Man vill ju alltid bygga fina mjuka små övergångar och inte kraftiga veck.

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
Magnus Emilsson
Märsta
Här sen Jul 2003
Inlägg: 36



Re:

david-o skrev:
Emil Sällberg skrev:
Det kom nya regler för nosen i år som kräver en sänkt nos mot tidigare, dock får cockpiten vara lika hög som tidigare. Därav det där lilla steget på alla bilar förutom McLaren.

Jo det har jag förstått, men varför gör man steget så markant. Det ser ju bara fel ut enligt aerodynamikens alla regler. Man vill ju alltid bygga fina mjuka små övergångar och inte kraftiga veck.


Generar inte det där lilla vecket lite downforce?

_________________
Magnus Emilsson
Saab 96 DeLuxe -61
Saab 97 Sonett III -72
Saab 900T Cab -96
"Snabb Rymlig Elegant - och byggd med Flygkvalitet" SAAB 96
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17943



En mjukare övergång hade krävt andra kompromisser vad gäller montering av framvagnen så det märks nog först efter 4-5 race vilken väg som var rätt att gå.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9885

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kan det inte vara så att det behövs plats till pilotens fossingar också?
Därav det skumma utseendet.

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Halvordsson
Long valley
Här sen Nov 2005
Inlägg: 719



Verkar som att Petrov tar över Trullis förarplats i caterhem

_________________
Alexander Halvordsson
Chevrolet BelAir 57 --> http://www.garaget.org/?car=366622
Citera
Jakob Hultkvist
Luleå
Här sen Feb 2005
Inlägg: 729



Lite lustigt är det, McLarens hela framparti är betydligt lägre och de har säkert en helt annan aero runt bilen än de andra.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/426223_2806439653 . . . .

Förarens fötter måste ju få plats nånstans men sitter inte de lite längre bak? Några har lite snyggare design, tex tororosso med två små knölar bara. Det verkar gå mot fulare och fulare bilar, smala vingar och knöliga näsor... ferrari och sauber ser ju rent för jävliga ut...


Men vart går the "bull ducts"? Är det för att minska fotsvetten?
http://www.carblog25.com/wp-content/uploads/2012/02/2012-Red-Bull-F1-1 . . . .

_________________
Jakob Hultkvist
Alfa 1750 gtv -71
Alfa Giulia Super 1300
Porsche 911 SC 3.0 -81
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2087



Re:

Vad gäller nosarna hoppas jag verkligen att McLaren vinner, för de andra är så fula! Red Bulls är dock intressant, det lär väl vara ännu en smart sak från Newey. Ingen vet väl ännu riktigt vad det är, men kylning av KERS eller inv. aero-tunnlar är det som diskuterats.

Bulldog skrev:
Verkar som att Petrov tar över Trullis förarplats i caterhem
Japp, Trulli är offrad trots kontrakt. http://www.autosport.com/news/report.php/id/97552 Känns inte som att Petrov kan tillföra något mer av värde jämfört med Trulli men jag antar att Ecclestone och några feta sponsorer har ett finger med i spelet. Kan inte påstå att jag kommer sakna Trulli för det har ärligt talat mest varit gnäll från hans sida de sista åren i Caterham och han blev rätt duktig ifrånkörd av Kovalainen. Men det fanns en tid när Trulli (nästan) åkte jämnt med Alonso, körde åttor runt Ralf Schumacher och var en talang, men det var då.

_________________
David Glantz
Jaguar och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Emil Sällberg
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 158



Re:

Jakob Hultkvist skrev:
Men vart går the "bull ducts"? Är det för att minska fotsvetten?
http://www.carblog25.com/wp-content/uploads/2012/02/2012-Red-Bull-F1-1 . . . .
Enligt Newey i någon Autosportartikel så var det endast ett estetiskt snyggare sätt att lösa förarkylningen. Är det bara jag som inte riktigt litar på den förklaringen?
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992



Petrov Ja. thumbs up
Trulli Nej! thumbs down

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992



Här är nog en del av framtiden.
Iaf om man följer de lägre serierna.

Magnussens son är på G.

Länk: http://www.autosport.com/news/report.php/id/97523

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4182




_________________
Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW
= NILLET RACING =
https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7992



Re:

Nillet skrev:
Aj då, Lotus har problem...
http://www.lotusf1team.com/We-Can-Work-it-Out.html?lang=en
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97620


Drog sig ur testet till och med.
Sedan var det väl allvarliga problem med chassiet.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Re:

Jakob Hultkvist skrev:

Men vart går the "bull ducts"? Är det för att minska fotsvetten?
http://www.carblog25.com/wp-content/uploads/2012/02/2012-Red-Bull-F1-1 . . . .


Kan det vara någon variant av Mercedes W-Duct?
http://www.motorsport-total.com/f1/news/2012/02/Neuer_Mercedes-Frontfl . . . .

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Re:

Davve skrev:
Känns inte som att Petrov kan tillföra något mer av värde jämfört med Trulli men jag antar att Ecclestone och några feta sponsorer har ett finger med i spelet.

Venezuela har ju en del statliga pengar sedan Chavez (charmtrollet) stal ett gäng oljekällor.
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Slutet på en era, Frank Williams avgår från styrelsen för Williams F1 idag.
Citera
Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2087



Re:

Tobias Lindell skrev:
Davve skrev:
Känns inte som att Petrov kan tillföra något mer av värde jämfört med Trulli men jag antar att Ecclestone och några feta sponsorer har ett finger med i spelet.

Venezuela har ju en del statliga pengar sedan Chavez (charmtrollet) stal ett gäng oljekällor.
Blandar du ihop Petrov och Maldonado, eller har jag missat något?

_________________
David Glantz
Jaguar och några till.
Banbil (såld): BMW 318ti Compact -95
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 2012
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
22915 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande