Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 32885 besök totalt |
Re: Du glömde nämna att Renaulten är snyggare!!
O du skulle va objektivare än mig nu hahahah ridå på dig själv ohhh det luktar kiss i brallan på dig..... p.s du read it and wheap bantider på http://fastestlaps.com/tracks/nordsc _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||||||
Re: Du glömde nämna att Renaulten är snyggare!!
Yeah, now we talking! Go for it guys ![]() ![]() ![]() Börja nu inte veva mot varandra på kontoret ![]() ![]() |
||||||||||
Vad är det för vikt och storlek på skivorna Pelle? Vad kommer du att åka med för belägg/bromsok till dem och varför? Bromsjakten för mig forsätter vidare och jag velar mellan att hitta bra skivor i storlek att kunna åka 17" race/vinterdäck i forsättningen behålla de fälgarna eller gå upp i storlek fast då åker jag på att köpa en uppsättning vinterdäck/fälg i kanske 19" OCH då vete fan om jag kan budgetera in både bromsar a' 20K + vinterpjäxor i samma prisklass till nästa säsong
![]() ![]() Jag vill ju köpa en uppsättning bra Rdäck tills i år och har lite känsla av att jag börjat i fel ände = först effekt sedan chassi/bromsar.. Jädra rattlåsracing som jag råkade snöa in på, då är att få stopp på skrotet inte lika akut problem och man märker inte av det där med stanna och svänga förrän det är för sent. _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||||||||||
Enl Racingbrake så väger originalskivorna fram 12,3kg/st. DBA 4000 T3 ska väga 1kg mindre (kontrollvägs när de anländer här i mars) och Racingbrake med alu-nav väger 8,7kg. 3,5kg mindre ofjädrad vikt per hjul är värt guld enl mig
![]() _________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
||||||||||
Re:
Det är Stackes fel alltihopa hahahah, bromsar sätter griller i huvudet... _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||||||
Hmm, hur stor är skivan? åker man org ok och bättre belägg bara med dem eller vad? Mindre vikt överhuvudtaget är alltid bra.
Om det inte vore för alla tänkbara varningslampor och felkoder så skulle jag gladeligen slänga ut allt i stols, matt, dörrsidor och övrigt krafs in med en lättviktsstol från min "riktiga" åka fortbil (bmw E21 M10 turbo 449whp 5900rpm 1,8bar) vid racetillfällen så skulle det nog gå att åka duktigt fort med Golfskrället som är allt annat än lightweight ![]() Stacke du kan PM:a ett pris på dem till mig och lite mer info om du vill. Mvh Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||||||||||
Re:
Samma storlek som org, 345/30mm. _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||||
Pelle: Sorry, vill bara att det ska bli bra
![]() Erik: Med tanke på effekten i din bil så är det big brake kit som gäller. Termiska kapaciteten i originalstorlek anser jag på tok för liten, men vill du chansa så är det bara att slå till. Särås hjälper dig ![]() _________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
||||||||||
Tusan, gillar inte att chansa, i år då jä*** ska det åkas mkt både rakt fram och svänga så inga snik chans borde funka lösningar accepteras.... Jag och särås har en bra dialog så vi får se hur det blir tack för svar stacke, ursäkta ev trådkapning
All in! Over and out _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||||||||||
Re:
Det e rätt, med din mos hade jag satsat på Stoptech ![]() _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||||||
Re:
Ojojojoj nu kommer det en monster updatering för denna bil, vad? Jo ett litet svart emblem hittat rätt.... ![]() Annars har det inte hänt ett skit faktiskt, har tänkt om och inser att bilen är helt ok som den är visst ska jag slänga på r-däck och mina xp8 runt om när det beger sig men det ligger såå mycket kvar i mig som förare att utnyttja vad som finns kvar i bilen att det blir lite pengar i sjön på massa nice uppdateringar än så länge. Vem vet kanske nästa år så får jag fnatt o gör lös på den med massa godis men nä inte detta året. Har inte tappat det på något sett men när andra kan köra på original bil snabbare än mig med r-däck ok då kan jag koncentrera mig lite på det nu alla med? OK!=)))))... Ska koncentrera mig på att bara ha roligt på Ringen o inte tiden som jag körde utan flowet o känslan av att färdas snabbt men smidigt o odramatiskt sen va det blir det blir. Känns som jag är 100år men det är ok för jag kan ändras till tidshungrig mongo o jagar sekunder på ringen men har förstått riskerna mer o mer och när det enda man vill är att ha kul så varför jaga...... Oj så filosofisk man blir o det är bara första flaskan hahahaha bara skämt o sido Mvh _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||||||
Kloka ord.
Snyggt Pelle! ![]() Tack för åkturen förra veckan, verkligen bra drag i maskineriet ![]() ![]() Kloka ord av dig, ibland undrar man vad man håller på med, istället för att bara köra och ha kul. Nästa år hoppas det är jag som inte gör något på bilen. Tidsjakten kommer nog generellt vara mindre där nere nu förtiden, pga förs frågan. Det är ju allt tillsammans där nere som gör att man hamnar i det Loreens sång handlar om. Euphoria=exalterat lyckorus ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||||||||
Re: Kloka ord.
Exakt:)))) där nere ska bara handla om lycka... _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||||||
Herregud vilken korrekt inställning! Jag tror att det är det absolut smartaste att göra egentligen få ut Max av det som går med bilen och sig själv., Själv funderar jag nästan om man inte har ngn form av bokstavkombination som plöjer ner så mkt pengar och jobb på fordon som o mitt fall iaf till 99% av körtiden går till och från jobb skjutsar barn handlar = fyll i valfri tråkig vardagssyssla________________
![]() Körglädje är mkt mer än sekundjakt helt klart. ![]() _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
||||||||||
Re:
Tack=) _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 32885 besök totalt |