Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 130i - BMW Cup #57 | Kinnekulle
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
72213 besök totalt
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Får väl skaffa kortare fjädrar!?

Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013

Trådstartare
Re:

johmei skrev:
Får väl skaffa kortare fjädrar!?

Fast den var ju mycket lägre när den byggdes av Skoogarna med exakt samma delar på

BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Re:

andreas.e skrev:
Fast den var ju mycket lägre när den byggdes av Skoogarna med exakt samma delar på

Ja, det lät ju väldigt konstigt förstås. Om alla delar är samma/lika så måste ju något monterats annorlunda. Toppen med topplager eller botten i klämman. Fota fjäderbenen lite så kan nog någon peka på vad som står galet. För sådär kan du ju inte åka omkring, värsta cali lowrider med full luft fram!

Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013

Trådstartare
Re:

johmei skrev:
andreas.e skrev:

Ja, det lät ju väldigt konstigt förstås. Om alla delar är samma/lika så måste ju något monterats annorlunda. Toppen med topplager eller botten i klämman. Fota fjäderbenen lite så kan nog någon peka på vad som står galet. För sådär kan du ju inte åka omkring, värsta cali lowrider med full luft fram!

Jag fixar lite bilder. Jag kikade häromdagen och då funderade jag på just att lossa klämman vid spindeln och låta dämparen droppa ner några cm i spindeln. Som det är nu sitter den flush, kant i kant i underkant.
Hittar inga monteringsanvisningar på Intrax hemsida så jag vet inte riktigt hur det ska se ut.

Citera
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Re:

andreas.e skrev:
johmei skrev:
andreas.e skrev:

Jag fixar lite bilder. Jag kikade häromdagen och då funderade jag på just att lossa klämman vid spindeln och låta dämparen droppa ner några cm i spindeln. Som det är nu sitter den flush, kant i kant i underkant.
Hittar inga monteringsanvisningar på Intrax hemsida så jag vet inte riktigt hur det ska se ut.

Den ska ner tills det tar stopp, och sticker vanligtvis ut! Det finns en liten "knopp" som ska in i "sprickan". (märks det att jag inte är mek och kan uttrycken?) =D

Såhär ser det ut på en 1-serie med AST coils exempelvis.

Ser liknande ut på min E92 med AST.

Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013

Trådstartare
Så där ser det INTE ut på min kan jag säga.

Tur att jag har semester resten av veckan innan Gelleråsen, för nu ska jag kolla framvagnen

Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Kul fight du och Robert i Compacten hade igår! thumbs up
Bra underhållning!

Tycker ni har gjort bilen riktigt snygg i år. Aeropaketet och lacken (folie?) gör den till de läckraste bilarna i startfältet! Mums!
Fotade en del på andra racet igår, bilder kommer.

NS: 38 varv
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Johan Samson skrev:
Tycker ni har gjort bilen riktigt snygg i år. Aeropaketet och lacken (folie?) gör den till de läckraste bilarna i startfältet! Mums!

Instämmer!
Riktigt fin.

Jag minns också vad du sa Andreas om nästa steg och tider på Kinnekulle

Stockholm
Här sen Maj 2013

Trådstartare
Re:

Johan Samson skrev:
Kul fight du och Robert i Compacten hade igår! thumbs up
Bra underhållning!

Fotade en del på andra racet igår, bilder kommer.

Tack Johan!
Jag och Robert är jämna och har varit det hela säsongen, hur kul som helst

Vore toppen med lite bilder, alltid kul att se hur den ser ut utifrån in action så att säga

Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013

Trådstartare
Re:

Patrik Skoog skrev:
Johan Samson skrev:

Instämmer!
Riktigt fin.

Jag minns också vad du sa Andreas om nästa steg och tider på Kinnekulle

Hehe jo men det är ju ett naturligt steg i så fall! Kanske kör ett år till i Mod för att lära mig lite mer och samla på mig delarna som behövs för sista evolutionen
Och jag kan inte sticka under stolen med att själva byggandet är en väldigt rolig del i det hela för mig

Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

En bild på er snygga bil från andra deltävlingen på Anderstorp.

Citera
Oldman
Södermalm, Stockholm
Här sen Jun 2012

Re:

Johan Samson skrev:
En bild på er snygga bil från andra deltävlingen på Anderstorp.

Du fotar lika bra som du kör bil
För övrigt var din f d E30 en av de snyggare bilarna i Cupen.
Man kan misstänka att E90n blir något alldeles extra när den blir klar.

BMW X4 M40d
BMW 130i loaded
BMW M4 GTS
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Tack Anders! Jag tar det som en komplimang!
Några bilder från Mantorp i våras. Har haft en backlog på många tusen bilder, därav dröjsmålet...

Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Några fler från Anderstorp. Mailar dessa till Andreas i full upplösning också.

Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013

Trådstartare
Jag är otroligt tacksam för bilderna!

Lite pinsamt att bilen inte var mer färdig på Mantorp, ser rätt epa ut haha.
Men jag tog mig (med nöd och näppe) dit i allafall

Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Ja, nu ser man tydligt vad snygg bilen blivit med vingen och dekoren.
Synd att Rejsa komprimerar bilderna så hårt, de tappar ju all skärpa. Du har ju bilderna i vettig upplösning och kvalitet i alla fall.

Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005

Re:

Ja den har sannerligen blivit snygg i den nya färgen. Väldigt fin och välbyggd för övrigt också thumbs up

Johan Samson skrev:

Synd att Rejsa komprimerar bilderna så hårt, de tappar ju all skärpa.

Om man krämar på med rejäl efterbehandling så kan man få fram skärpan lite bättre Men visst, det ser inte direkt ut som på skärmen..

Toyota Supra -84
Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013

Trådstartare
Re:

frapp skrev:
Ja den har sannerligen blivit snygg i den nya färgen. Väldigt fin och välbyggd för övrigt också thumbs up

Johan Samson skrev:

Synd att Rejsa komprimerar bilderna så hårt, de tappar ju all skärpa.

Om man krämar på med rejäl efterbehandling så kan man få fram skärpan lite bättre Men visst, det ser inte direkt ut som på skärmen..

Tack ska du ha! Har kämpat hårt i år för att få fason på den
I vinter kommer en sammanfattning över allt som är gjort med bilen. Tiden har helt enkelt inte räckt till att fylla tråden här med alla bilder och info under säsongen.

För övrigt så tog kopplingen slut på Anderstorp. Och nu sitter jag med ett riktigt problem då Sachs har slutat tillverka den tryckplattan som sitter på. Lamellen verkar inte vara Sachs utan något annat, men det står inte vad det är för något. Och Sachs erbjuder inte någon 6-puckad sinterlamell till min bil
Får ett nytt enkelmassesvänghjul i aluminium imorgon som ska på bilen. Men som det ser ut nu så får jag försöka plana den gamla tryckplattan och få på nya puckar på lamellen.

Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Här sen Apr 2005

Stockholm
Här sen Maj 2013

Trådstartare
Re:

Patrik Skoog skrev:
http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Kupplung-Sportkupplung/BMW/BMW-1-E81,-E87-09.04-%3E/130-i-190-kW-;-09/2006-09/2012-:::2_449_450_4415.html

Finns grejer!

Jo dem har jag sett. Men de på Sachs säger att det kommer kommer passa, för den tryckplattan är 6mm tjockare än den som sitter på bilen nu (det part.no som har utgått ur sortimentet). Hur det hänger ihop förstår jag inte. Original svänghjul (antar jag?), original låda med ingående axel, oem urtrampningslager och slavcylinder. Det ska ju liksom passa.

Svänghjulet jag har köpt som kommer imorgon är detta: http://www.turnermotorsport.com/p-2801-e60-e82-e85-e9x-e89-n52-engine- . . . .

Det ska ju då passa i princip med en original koppling. Så då borde det ju passa med grejerna från Sachs som du länkade till. Kan det vara så att de satte något annat BMW svänghjul på 130i Cup bilarna? Som är lättare eller så?

Sen antar jag väl att Sachs lamell med fyra puckar lär funka. Det är ju frågan om man ska chansa kanske.
Kan ju renovera grejerna jag har ändå och ha som reserv.

Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 130i - BMW Cup #57 | Kinnekulle
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
72213 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande