Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 72213 besök totalt |
Re:
Ja, det lät ju väldigt konstigt förstås. ![]() ![]() _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||||
Re:
Jag fixar lite bilder. Jag kikade häromdagen och då funderade jag på just att lossa klämman vid spindeln och låta dämparen droppa ner några cm i spindeln. Som det är nu sitter den flush, kant i kant i underkant. Hittar inga monteringsanvisningar på Intrax hemsida så jag vet inte riktigt hur det ska se ut. _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||
Re:
Den ska ner tills det tar stopp, och sticker vanligtvis ut! Det finns en liten "knopp" som ska in i "sprickan". (märks det att jag inte är mek och kan uttrycken?) =D Såhär ser det ut på en 1-serie med AST coils exempelvis. ![]() Ser liknande ut på min E92 med AST. _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||||
Kul fight du och Robert i Compacten hade igår!
![]() Bra underhållning! Tycker ni har gjort bilen riktigt snygg i år. Aeropaketet och lacken (folie?) gör den till de läckraste bilarna i startfältet! Mums! Fotade en del på andra racet igår, bilder kommer. ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
Re:
Instämmer! Riktigt fin. Jag minns också vad du sa Andreas om nästa steg och tider på Kinnekulle ![]() ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
Tack Johan! Jag och Robert är jämna och har varit det hela säsongen, hur kul som helst ![]() Vore toppen med lite bilder, alltid kul att se hur den ser ut utifrån in action så att säga ![]() _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||
Re:
Hehe jo men det är ju ett naturligt steg i så fall! Kanske kör ett år till i Mod för att lära mig lite mer och samla på mig delarna som behövs för sista evolutionen ![]() Och jag kan inte sticka under stolen med att själva byggandet är en väldigt rolig del i det hela för mig ![]() _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||
Re:
Du fotar lika bra som du kör bil ![]() För övrigt var din f d E30 en av de snyggare bilarna i Cupen. Man kan misstänka att E90n blir något alldeles extra när den blir klar. _________________ Anders Eriksson BMW X4 M40d BMW 130i loaded BMW M4 GTS |
||||||
Jag är otroligt tacksam för bilderna!
Lite pinsamt att bilen inte var mer färdig på Mantorp, ser rätt epa ut haha. Men jag tog mig (med nöd och näppe) dit i allafall ![]() _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||
Ja, nu ser man tydligt vad snygg bilen blivit med vingen och dekoren.
![]() Synd att Rejsa komprimerar bilderna så hårt, de tappar ju all skärpa. Du har ju bilderna i vettig upplösning och kvalitet i alla fall. ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
Re:
Ja den har sannerligen blivit snygg i den nya färgen. Väldigt fin och välbyggd för övrigt också ![]()
Om man krämar på med rejäl efterbehandling så kan man få fram skärpan lite bättre ![]() ![]() _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||
Re:
Tack ska du ha! Har kämpat hårt i år för att få fason på den ![]() I vinter kommer en sammanfattning över allt som är gjort med bilen. Tiden har helt enkelt inte räckt till att fylla tråden här med alla bilder och info under säsongen. För övrigt så tog kopplingen slut på Anderstorp. Och nu sitter jag med ett riktigt problem då Sachs har slutat tillverka den tryckplattan som sitter på. Lamellen verkar inte vara Sachs utan något annat, men det står inte vad det är för något. Och Sachs erbjuder inte någon 6-puckad sinterlamell till min bil ![]() Får ett nytt enkelmassesvänghjul i aluminium imorgon som ska på bilen. Men som det ser ut nu så får jag försöka plana den gamla tryckplattan och få på nya puckar på lamellen. _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||
_________________ Patrik Skoog |
||||||
Re:
Jo dem har jag sett. Men de på Sachs säger att det kommer kommer passa, för den tryckplattan är 6mm tjockare än den som sitter på bilen nu (det part.no som har utgått ur sortimentet). Hur det hänger ihop förstår jag inte. Original svänghjul (antar jag?), original låda med ingående axel, oem urtrampningslager och slavcylinder. Det ska ju liksom passa. Svänghjulet jag har köpt som kommer imorgon är detta: http://www.turnermotorsport.com/p-28 Det ska ju då passa i princip med en original koppling. Så då borde det ju passa med grejerna från Sachs som du länkade till. Kan det vara så att de satte något annat BMW svänghjul på 130i Cup bilarna? Som är lättare eller så? Sen antar jag väl att Sachs lamell med fyra puckar lär funka. Det är ju frågan om man ska chansa kanske. Kan ju renovera grejerna jag har ändå och ha som reserv. _________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 72213 besök totalt |