Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (46879 totalt) |
Medan jag sitter och väntar på datorn som lägger på datan till filmen så bjuder jag på en bild tagen efter kvalet, där ser man den enda förändringen som är gjord mellan träning och kval: den lilla gummiläppen under kjolen på sidan. Den sticker ner ca 5cm och tanken va att skilja luftströmmar under bilen med luften på sidorna litegrann, vet inte om det gör någon verkan men det skiljde ju iaf 1,5 sek till kvaltiden och ca 1 sek mot finaltiden där körningen känndes ungefär som på träningen.
![]() _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||
Här kommer lite film från finalheatet, bästa tiden blir 57,2 och kommer inte förrän på varv 10!
![]() Ruskigt nöjd ändå vad som gick att åstadkomma med den bilen och hur lite man haft möjlighet att träna. Ett stort tack till Lennart som lät mig köra hans bil närmare en timme förra sommaren för innan dess hade jag bara ca 20varv på banan. _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||
Har för övrigt stora bekymmer med att få ut data från driftboxfilerna till racerender, har provat alla sätt som rekommenderas men får inte ut mer än fart och banplacering. Får aldrig möjligheten att välja vad som ska ingå i filen som exporteras/sparas
![]() _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||
Vad hände på Mantorp sen då?
Tyckte det rök lite mycket från bilen och sen försvann du? _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||||
Rök väldigt mycket tyckte jag så det va bara att ge upp😔 Verkar som turbon håller på ge upp och släpper genom olja, framförallt i vänstersvängar när oljan inte har lika lätt att rinna tillbaka till tråget....
Ska göra en bättre racerapport senare _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||
Re:
Har haft samma problem men lyckats lösa det, kommer dock inte ihåg hur just nu. Åtrkommer när jag har tillgång till den stationära datorn där allt ligger. Det är något med att läsa in i performanceboxens programvara och sedan exportera till ny fil. _________________ Fredrik Hård Clio Sport 172-02 |
||||
Här kommer en något dyster racerapport:
Eftersom jag har hopplöst lite effekt mot dom andra bilarna i toppskiktet i klassen så brukar jag inte lagt tiden och pengarna på att åka dit men i år tänkte jag att jag minsann skulle köra hela serien för att ha en chans att hamna bra i totalen. För att rädda det som räddas kunde så tänkte jag pressa fram lite extra pulver och eftersom jag har såpass litan kanelbulle under huven så kan jag åka E85, nu kräver ju det en liten översyn av soppasystemet så jag införskaffade lite delar som även skulle kunna vara behövligt senare till nästa bygge och drog iväg till Gzon i Katrineholm Väl på plats så började jag med att bara byta primärspidarna och tanka 50% e85 för att se vars i hamnade, tyvärr så upptäckte vi rätt snart en oljeläcka mellan främre gavel och rotorhus ![]() Trodde ett tag det va helkört men började plåga lit i bänken för att se vad som skulle hända.... Efter en dryg timmes plågande så hade vi lyckats maxa bränslepumpen som satt i och precis lyckats nå 500hk och bara ca 1dl olja hade läckt ut! ![]() Vi ville inte stressa motorn nåt mer så inga mer ombyggnationer gjordes och jag kände att det skulle nog räcka för slagläge på lördagens race! ![]() Väl på banan så hann jag inte ens köra warmupen innan det började ryka rejält bakom bilen, rullade runt och försökte komma på varför och upptäckte att det var efter vänstersvängar som det började ryka, dessutom började plötslig bilen skenladda så jag gick in i depån för att kolla vidare. Inne i depån fick jag besök av Nåkab som ville förvissa sig om att jag inte hade några större läckage men eftersom motorrummet va tort och fint hade dom inga invändningar mot fortsatt körning. Satt tillbaka slangen som lossnat från laddtryckssolenoiden och rullade ut på Q1 bara för att konstatera att det verkligen var i ovh efter vänstersvängar det rök, även om jag bara pysåkte så jag gav upp och rullade runt på ett avkylningsvarv och på det varvet så började motorn även misstända på mellanvarv. ![]() När jag kom in till depån blev jag stoppad av Nåkab som trodde bilen brann och sen bogserades jag in tillbaka till min plats där jag kunde konstatera att jag tappat komp på ena kammaren på bakre rotorn ![]() ![]() ![]() Riktigt trist då det inte gick så fort som jag hade trott att det skulle göra, är övertygad om att jag kunnat åka 1,25 tider iaf. _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||
Tanken är väl att sluta lägga tid på denna och försöka få den rena racebilen klar istället... Om jag sen hinner med och har pengar nog att göra den klar innan sommaren är över återstår att se.
_________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||
Tror inte det är någon större fara med motorn men ny turbo kostar ju 15lök...
Fortsätter jag lägga all tid och pengar på denna bilen blir ju aldrig den andra klar. Får väl bli FD snurror på denna och sälja till någon som vill ha en potent gatbil eller åka clubchallange med den _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||
Re:
Open your session data in Racelogic's "Performance Tools" or "DriftBox" program Click on the "Tools" button, select "Export Data", and then "To TrackVision" Enter a file name and click "Save" You should now be able to use the CSV file that was created Jag får med varv, tider, banlayout, fart, G genom denna process. _________________ Fredrik Hård Clio Sport 172-02 |
||||
Händer ärligt talat inte mycket...
Har mest lagt tid på huset så det har väl inte hänt mer än att jag köpt massa grejer till andra bilen. Fick Öhlinarna klara bak inför Knutstorp så vi hann testa dom på Martins bil med mycket gott resultat, återstår att se om det nånsin går att få igen dom nåt mer. :-) Turbo till nya bilen beställd och det mesta för att bygga ihop den till ett monster ligger faktiskt i garaget. Bara man nu kan få lite ordning på finanserna och lite tid för att ladda batterierna så ska det finnas möjlighet för en riktigt snabb 7:a till sommaren _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (46879 totalt) |