| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR/SLC 8H LAN-Challenge
|
2 besök senaste veckan (10983 totalt) |
|
Jag håller nog med att 24 timmar blir tufft. Det är nog mera lagom med 90min/pass och 8 timmars race.
Då kan vi ju ha prisutdelning samtidigt :-). (Det skadar ju inte att önska sig). Jag har liknande erfarenheter när det gäller LAN. 80/20 regeln är det som gäller när gäller tillförlitlighet. 20% av maskinerna strular och ger 80% av problemen :-). Då är det bra att man är den som har extra prylarna med sig (kablar, lankort, verktyg, extra ratt osv) Men om vi kan låna Simbins utrustning så kanske det går att göra 24H, men med lite eftertanke så räcker det med 8. Vi är väl 2-5 man som är intesserade att komma till Anderstorp. Med varierande skicklighet och ålder. |
||
|
Vi i arbetsgruppen ska kolla vidare lite rörande 8h kontra 24h....vad som kan vara bäst...
Vi tänkte oss ett förslag där vi kör i 1 h 45 min pass med vila i 15 min mellan. Om lagen vill köra med en förare hela tiden eller byta förare under tiden är helt upp till dem själva. Dock måste de in i depån och byta. Det är inte OK med att göra det i "farten". Varför detta? Jo då gör det inget ifall ett lags dator går sönder när det gått tex 1 h 20 min. Det laget får då "reparera" sin bil i 40 min. Detta lag får då en chans att fixa till sin dator. Dock så missar de ett antal varv då andra lag åker vidare, men det gör ju inget då det är så på riktigt om ett lags bil går sönder. Då kan de ju reparera sin bil i depån ett tag och sen fortsätta köra. LIKE IRL!!! Att köra nonstop i 24 h utan dessa pauser kommer inte att gå då jag tror att det är omöjligt att joina ett race igen då man tex blivit utkickad. Poängmässigt kan man göra på flera sätt, antingen att man får poäng i varje 1h 45 min pass som man sen lägger ihop och den som har mest poäng vinner. Alternativt så räknar man antalet varv. Flest varv efter 8h/24h vinner...Personligen så tycker jag bättre om alternativ 1 då vi kan ha två klasser som kan tävla mot varandra (nGT och GT)...men vi får se. Som sagt har vi nu en arbetsgrupp som ska jobba igenom regler, upplägg odyl... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Tror att det kan vara en kul grej med nGT och GT klassen samtidigt...är gärna med i nGT klassen om någon vill köra den. :shifty:
|
||
|
|
||
|
Vi har ju bildat en arbetsgrupp bestående av fyra personer som jobbar med regler, upplägg, tider mm mm.
När vi kommit fram en bit så postar vi här... Vi är på gång... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Sponsorer sökes till LANet......
För att få nätverket att fungera behöver vi hubbar att koppla ihop alla datorer (ca 20st). Vi behöver ström till hubbarna och datorerna. Vi behöver Nätverks & strömkablar. ev en kraftfull server också Är det någon som har lite kontakter på någon datafirma som kan ställa upp som sponsor? Kolla runt lite och PMa mig. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
vad skulle ni behöva då?
_________________ Christoffer Eriksson #72 KG-Eriksson Motorsport (SLC) V8 Challenge |
||
|
jag kanske kan få tag i en switch...fast kommer ni köra Gigabit nätvärk?
_________________ Christoffer Eriksson #72 KG-Eriksson Motorsport (SLC) V8 Challenge |
||
|
Lån av grejer!
Hej! Jag (team kumla race aces) skulle kunna tänka oss att låna ut våra grejer........ Det finns en liten hållhake och det är att vi arrangerar LAN den 17-19 September och måste ha tillbaka våra grejer senast tisdagen före lanet......... Mvh Magnus _________________ Magnus Andersson TKRA - Team Kumla Race Ace's www.munken.org /Älskar täta Race...... |
||
|
Munken! Det vore väldigt snällt om vi kunde få låna grejjorna! Vårt LAN kommer att bli den 25-26 september.
Du kan väl PMa mig om vad man behöver för saker samt hur vi löser detta praktiskt. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Lån av nätverk
Hej! om någon av Er kommer på vårt LAN kan Ni ta med Er 1st switch och kablar som Ni sedan skickar via post eller liknande tillbaka. Mvh Munken _________________ Magnus Andersson TKRA - Team Kumla Race Ace's www.munken.org /Älskar täta Race...... |
||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR/SLC 8H LAN-Challenge
|
2 besök senaste veckan (10983 totalt) |