Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -82, Benetton edition. Inte funkis alls...
<<   1, 2, 3 ... 54, 55, 56
192 besök idag (298615 totalt)
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Marcus Gustafsson skrev:
Marcus Gustafsson skrev:
Men vad som inte kändes bra var urkopplingslagret till slavcylindern. Hur många kulor borde det finnas här?

Det har gått troll i biljävlahelvetetsatansskit.

Förra året hade jag missljud för att urtrampningslagret plötsligt bestämde sig för att gå ner sig och tappa kulor.
Nu när jag startar upp bilen finns det... ett missljud.

Efter ett långt och tidskrävande undersökningasarbete som i princip bestod i att fråga mig själv "-Slog jag i olja i motorn???" och sedan undersöka det så hittade källan till ljuset: Den helt ny slavcylindern och urtrampningslagret.
Eller för att vara mer specifik urtrampningslagret.

Hur mycket frigång borde det vara mellan koppling och urtrampningslagret när det inte finns något tryck på slavcylindern?
Nu ligger det emot och det är bara då det låter metall mot metall. Finns det lite tryck på slavcylindern, eller om jag trycker kopplingspedalen helt i botten så låter det inget.

i övrigt är bilen startad iaf, utan felkoder eller nåt annat. Bara missljud från urtrampningslagret.... Och jag vill INTE lyfta ur motorn igen,

Tror jag missat din fråga om antal kulor i lager, tror du har korrekt antal kulor i lagret. Däremot saknas det mesta av kulhållaren...

Uppsala
Här sen Jan 2003

Visst sitter lådan i bak?
Annars brukar väl urtrampningslager som är slut låta när man trycker ner kopplingen?
Om det tystnar så har jag för mig att det är i lådan ljudet bor. (Iallafall fall lär det vara så på Rover k.)

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Lite så här?

Porsche 944 -82, Benetton edition. Inte funkis alls...
<<   1, 2, 3 ... 54, 55, 56
192 besök idag (298615 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande