Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 15809 besök totalt |
Re:
Fasen, aldrig sett förut. Jo det gör dem väl iof _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Re:
Det är en dold juvel till motor men använd i diverse motorsport som högvarvig sugare ![]() |
||||||||
Re:
Varit designingenjör inom diverse områden på PV men numera på Aurobay som är avknoppat från PV (Motorutveckling/Powertrain). |
||||||||
Re:
Japp denna lösning användes tex. i BTCC när man inte fick ha torrsump har jag för mig. |
||||||||
Re:
Gjorde den så den kan rotera fritt 360 grader för att hela tiden följa G-krafterna. Kommer nog uppdatera designen lite sen med vertikala vingar (som ett roder på en båt) på så oljan hjälper till att flytta den till rätt plats lite snabbare. |
||||||||
Re:
PV? ...förkortning för? _________________ Magnus Falk |
||||||||
Re:
Volvo Personvagnar |
||||||||
Re:
Hmmm, nu blev det ju ännu mer att fundera på, bygga trevlig sugmotor?!?..... Såg att det finns trevliga kammar till de här motorerna, så att komma över 300 hk utan turbo skulle antagligen inte vara speciellt svårt. Men det är klart, enklast att få lite effekt är ju med turbo. _________________ Anders Littorin, Volvo C70 Långloppan Volvo C70 V6 RWD-projekt Honda Civic 1982 historisk rallybil En Civic 1982 till |
||||||||
Re:
PersonVagnar! Volvo PersonVagnar! ![]() _________________ Roger Forsberg Instagram: roger_on_wheels Twitter: @roger_on_wheels Portugal, Ourique |
||||||||
Borde du inte köra ett täckt fettat lager för att säkerställa smörjningen av lagret.............................
![]() _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||||||
Re:
Tror 8 liter olja ska räcka ![]() |
||||||||
Re:
Är du HELT säker? Här på rejsa kan vi diskutera hänglsen och livremmar i veckor =) ![]() ![]() ![]() _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||||||
Re:
Jag tycker det verkar saknas triangulering ![]() Ser alldeles lysande ut ![]() _________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. |
||||||||
Re:
Den enda Rejsa-mässiga lösningen är att du bygger en trycksmord lösning av kullagret med en egen oljekrets, kylare, samt med en egen rörlig oljepick-up lagrad med supraledande magnetlager. _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||||||||
Re:
Du glömde g-kraft sensor och servomotor med tillhörande styrelektronik =) _________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||||||
Re:
En till G-sensor, har redan 3st 3-axliga och en med två axlar och yaw ![]() Kan ju flika in med en bild i ämnet, här är loggen där man ser hur oljetryck (orange) och G-kraft (lila) speglar varandra...inte optimalt. ![]() |
||||||||
_________________ Patrick Wetterskog Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 15809 besök totalt |