Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 191 besök senaste veckan (15982 totalt) |
Nu har jag kört 3 kvällar och det är som förväntat men inte vad man hoppas på, alltså en hel del gulflagg och bitvis mycket trafik. Men i alla fall inte så mycket bilar med gula skyltar
![]() Så inga rekordtider, hittills 2 varv på 8:44,98 men inget av dem fastnade på film. Och en kväll kvar att köra ![]() Jag har i alla fall fått ordning på hur man ska hantera GPS-pucken Racebox Mini när man vill filma och få med overlay, så nu funkar RaceChrono Pro och även Racebox egen filmfunktion. Alltid lite trickigt att lära sig nya grejor men undrar om jag inte gillar Racebox overlay/visning bättre än RaceChrono Pro. Här en ett varv med Racebox overlay ![]() och ett varv med RaceChrono Pro med samma kamera-position _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...pcsr #924 911 -74 ...gul @lagteknik på instagram |
||
Det blev 4 kvällskörningar och det kändes väldigt bra att lämna innan alla 90.000 biljettköpare för Rock-am-Ring hade anlänt, hela bygden var redan helt belägrad och det såg ut som en blandning mellan en ockupation och ett stort flyktingläger. Jag som tyckte det var helt knökfullt redan för 2 år sedan vid påsken då det var typ 25.000 extra besökare.
Sista kvällen på banan var det lite lugnare men nån gulflagg hela tiden, bla en +2 timmars gulflagg ![]() Mitt snabbaste varv blev bara 8:37 och då var det ändå gulflaggat genom Kesselchen, och utan att körningen var superbra. På detta varvet var ändå min "mellantid" ett nytt klart pb på 4:03 fram till det orangea vid öppningen i Breidscheid, jag kollar alltid mellantiden där på RaceBoxen i vindrutan när jag själv kör och även på "alla" youtube-klipp jag kollar på. Dubblar man den tiden och lägger på ~10 sekunder så har jag en bra prognos på min kommande varvtid om ingen gulflagg etc dyker upp. Det kanske är dags att anmäla sig till en trackday för att få lite mer fria varv eller att anlita en förar-coach, och det börjar också kännas som att några hk till skulle göra nytta nu ![]() Däcken är inne på sin 3:e säsong och känns lite "runda" i kanterna och inte så greppiga längre så nästa besök behövs nåt annat. Jag ska också ställa ner toe-out:en bak från 5' till 2-3' då det ligger nära till lift-off-oversteer efter tex krönet i Schewedenkreuz och det behövs inte mycket till förrän det börjar kännas lite läskigt ![]() Här är några lånade bilder från racetracker ![]() ![]() ![]() ![]()
Min nya bromskylning med brake ducts från Audi RS3 funkade väl ok fram till sista kvällskörningen då jag tappade bromsverkan mot slutet av varven när bromsarna fejdade, särskilt i Pflanzgarten efter hoppet. Väl hemkommen såg det ut så här när jag tog bort hjulen och kollade läget i hjulhusen, jag hade tänkt att försöka öka attackvinkeln på skopen. ![]() vänster sida ![]() höger sida Kanske var det så att det hade funkat bra med originaldimension 18x8" på fälgarna, men att det inte funkade med mina 17x9". Well, framöver kommer jag att köra med bromskylningen från hrnshn på trackdays och i bästa fall kanske jag slipper ta bort dem för mina nya Hankook TD221 225/35x18 på standardfälgarna som är runt 1 cm mindre i diameter än originalhjulen Michelin PS4S 225/40x18. _________________ Bengt Gson Nilsson GR Yaris -21 ...gottgry 924S -86 ...pcsr #924 911 -74 ...gul @lagteknik på instagram |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 191 besök senaste veckan (15982 totalt) |