Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -90 *såld* | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (23078 totalt) |
Du kan ju testa viscokopplingen på ett annat sätt också: ta en hoprullad dagstidning och försök stoppa fläkten genom att köra in tidningen i fläkten med motorn på tomgång, så länge motorn inte är genomvarm och viscokopplingen inte har låst så ska fläkten stanna innan tidningen smulas sönder. När man monterar en helt ny viscokoppling så ska man kunna stanna fläkten med handen, jag har provat, men en arbetshandske på näven ifråga är att föredra, annars gör det lite ont i fingrarna... _________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||
Det ska jag göra Lite OT men jag har fått jobb nu ska konstruera gruvtruckar och lastare har faktiskt fått ett jobberbjudande till som konsult men jag valde detta istället. _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Grattis till jobbet, underlättar en del om man vill köpa racing delar.....dessutom ger det dig en mängd vuxenpoäng (om nu det är ngt att eftersträva )
Skall bli intressant att se vad dina modifieringar har gett för effektökning. Skulle vara kul om du bänkade bilen så man vet lite mer exakt. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Grattis Micke!
Eller tja, du har ju lagt en hel massa jobb på det så ngt ska du väl ha tbx. |
||||
Besiktigade bilen förra veckan men fick nedslag på alla avgasvärden typ På väg hem från besiktningen slog det mig att jag glömt koppla in lambdasonden Så kopplade jag in den och gjorde ett nytt försök i morse och hade perfekta värden När hjärnan e dum får plånboken lida
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Har monterat i attackstolen och bytt belägg bak till någon Ferodo historia. Tro det eller ej men det satt faktiskt äkta WOKING belägg där Man kanske skulle smyga ner dom i pannan nästa gång istället för kyckling Fram ska bytas imorrn hos Bistec var det tänkt Framhjulen har även fått lite trevligare cambervinklar men toe orkade jag inte justera
Har oxå c(l)addat ihop ett triggerhjul som ska laserskäras så att man kan köra ms'n edis Ångrar dock redan att jag inte har orkat byta diffen till den bromsade _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Å jag ångrar mig inte mindre nu med facit från Mantorp i hand Riktigt kul var det men bilen behöver ett bättre chassi men inte föraren Det krängde duktigt med mina beg polisbilsdäck som tur e så gick det lilla som var kvar på dom åt så idag har jag monterat de nya Toyo däcken. En första känsla var att dom kändes ganska "svampiga" kan iofs bero på att det är ca 6-7 mm mer mönster på dessa och dessutom är det rätt glest. Men dom får duga sålänge då jag inte har börjat jobba än
Passade även på att väga bilen efter Mantorp och den pekade på 1140 kg med 67 kg Eriksson, ca 25 l bensin och 10 kg packning. Reservhjul och domkraft etc var kvar dessutom Det enda som är utslängt är i princip mattorna i bagaget, förarstolen utbytt mot en lättare och ljudisoleringsmattan i motorrummet så det finns en hel del kvar att ta bort _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Det blir nog en riktigt kul bil när du får på R-däck. Jag var förvånad att det gjorde så stor skillnad måste jag erkänna. Bilen verkar vara klart på gång.
Vad tror du förövrigt att effekten blir om man byter till 4.45 utväxling Det borde vara ett budget alternativ för att få lite mer fart efter svängarna Diffbroms är dyrt och jag kommer att vänta tills jag kan fynda innan jag köper det. En 4.45 tror jag dock att det går att hitta billigt. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Klart bättre acc lär det ju bli men något alternativ till en diffbroms ser jag det inte som. Innerhjulet kommer fortfarande vilja ryka då och då. Dessutom så växer inte 4,45 på träden direkt, satt väl endast på 316 touring eller något _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Misstänkte att det skulle bli svaret
8000 kr för en bromsad diff är mkt pengar, måste fundera på prioriteringsordningen igen........ En ny fråga monterade en EVo L igår som inhandlades gjorde enorm skilland, men ratten hamnade alltför högt upp i förhållande till mina armar då jag numera sitter mkt nära golvet. Hur har du löst det. Förlängt armar? Rattstång? Eller helt enkelt sänkte ratten? Vet du hur man sänker ratten, läste en annan tråd i ämnet och blev inte klokare på det. _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Nicke_1 På forumet berättade för mig under körningen med BMW CS på Tullinge hur han hade gjort men jag har tyvärr glömt bort vad han sa, dra iväg ett PM till honom och fråga _________________ Fredrik Andersson a.k.a. andersson_csi |
||||
Det går ju att hitta beggade bra mkt billigare men då kan ju utväxlingen bli galen. Har samma problem med att ratten sitter lite för högt men jag tror att det ska gå att sänka den. Jag har för mig att rattstången sitter skruvad/nitad under plastkåporna på rattstången och tar man bort dem och lägger mellan någon distans eller något så kommer den ner lite. Jag har dock inte undersökt det så noga än så reserverar mig för ev felaktigheter _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
han får gärna skriva här så att man vet sen _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Skall kolla med honom. Det blir så att jag köper en begagnad 4.45 diff med stora huset (tyngre men funkar tydligen bättre för banslitage) Skulle använts i ett långloppsbygge som aldrig blev av. Skulle jag sedan vilja ha en diffbroms så kan jag ju lämna den till Peder för modifiering i framtiden.
Tror att det blir en bra utväxling på bilen dock även om problemet i själva svängen kommer att kvarstå. De 10 kg extra får jag väl banta bort själv _________________ John Carlsson ________________________ Porsche 944 S2 YTCC 1991 Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||
Jag har borrat bort de två sprängbultarna (eller vad det nu kallas) som sitter på rattstången rakt under instrumentklustret. Tog därefter två lämpliga M bultar(M8?) och lade in ett helt gäng brickor mellan för att sänka ratten. Har även hört att vipparmar (ihåliga) till äldre BMW's går bra att använda för att slippa använda typ tjugo brickor x 2. För att få ratten närmare i horisontalplaet kan man ju köpa en spacer (typ 500kr på realcar). _________________ BMW M3 E92 -10 |
||||
Eller köpa en med djupt centrum när man ändå byter ratt _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -90 *såld* | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 2 besök senaste veckan (23078 totalt) |