Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ring trip 14-19 sept 2005
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
56 besök senaste veckan (15527 totalt)
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

Erik B skrev:
På tal om hur det ser ut på film och spel vs. verkligheten.

En polare som sett både en och två filmer samt spelat GT tills tummarna blöder körde nu i helgen.
Hans första kommentar efter någon minute.

"Jäääävlar va' kuperat det är!!!"

Precis så reagerade jag också första gången. Kuperingen är ju starkt bidragande till att ge bilkörningen här den extra dimension som saknas på andra banor

Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

Re: Film

....

Göteborg
Här sen Nov 2002

Så nu var även jag hemma , tja vad skall man säga , sjukt mycket trafik , köer , olyckor , söndagen avslutades med att jag såg ambulanshelikoptern på bron i Breidschied .

.... men jag får väl säga att jag hade väldigt trevligt ändå , och sprang på en massa folk och hade väldigt trevligt , ville egentligen inte åka hem på söndagen , ni som var kvar på mån åkte ni något eller var alla bakfulla ?

Shoppingclion
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Ringen trip

Anders Dauner skrev:
Men ibland känns det som att de tycker sig ha rätt att vara otrevliga bara för att det är billigt.

Jepp.

stockholm
Här sen Maj 2004

Re: trip

QVISFR skrev:
Ja Anders, det var den blå CS:n.
Gaute hette han ja. Han hade ju varit där ett tag och bränt gummi förstod jag.

Sabines bakdel....hmmmm

Hur som helst så hoppas jag kunna komma ut på ringen nästa vecka också.

ha det,

Fredrik

Ha så kul då!

14 dagar för att vara precis.
Ja Sabines bakdel, såg vi upclose en bit. Man liksom väntar på att hon ska flytta på sig, vilket man gör förgäves, hon flyttar sig inte, det gör väl ingen racerchafför Så man får fint köra om. Jag kan säga att bakdelen på min bil såg hon inte särskilt länge när vi körde om henne

Både jag och Anders kännde liksom att vi kanske ska be om ursäkt att vi låg så nära i baken på henne, samt att jag kände att be om ursäkt att jag körde ifrån henne så.

För övrigt så körde jag om och förbi Zakspeed vipern oxå samt båda EDo porscharna, tjejen i den ena EDo bilen körde inte så fort. Hennes bror? i den andra körde dessto fortare.
Det ska tilläggas att vi var inte ensama på banan, Sabine EDo och vipern(det var den röda)de gjorde en väldans massa omkörningar som jag oxå blev tvungna att göra för till slut köra om dem. Nej detta hände inte under ett o samma varv.

sverige
Här sen Jun 2005

Givetvis så kommer jag att finnas vid denna otroliga bana vi svenskhelgen i slutet av april.
Fram till dess så jobbar jag med att utforska mina gränser i min bil.

stockholm
Här sen Maj 2004

silverpilen skrev:
Givetvis så kommer jag att finnas vid denna otroliga bana vi svenskhelgen i slutet av april.
Fram till dess så jobbar jag med att utforska mina gränser i min bil.

Kul att höra, då får du jobba hårt, den bilen är ju helt vansinnig å gå. Inte ens på ringen kan man köra med ESP på om man ska närma sig gränserna, trots det fenomenala greppet. Även med ESP på lovar jag att du får vara bereed att ratta ordentligt om du testar gränserna i höga farter, för systemet hinner inte alls med ibland! Nåja inget rår över fysikens lagar inte ens ett avancerat ESP system.

Jag hoppas anmäla mig till våren oxå.

Här sen Apr 2003

....

Motala
Här sen Dec 2002

Borttaget.

Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

....

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Fredrik L skrev:
Så nu var även jag hemma , tja vad skall man säga , sjukt mycket trafik , köer , olyckor , söndagen avslutades med att jag såg ambulanshelikoptern på bron i Breidschied .

.... men jag får väl säga att jag hade väldigt trevligt ändå , och sprang på en massa folk och hade väldigt trevligt , ville egentligen inte åka hem på söndagen , ni som var kvar på mån åkte ni något eller var alla bakfulla ?

Måndagens körning blev som förväntat den trevligaste!
Synd bara att det var en del arbeten längs banan.
Jag hann med 10 varv på måndag kväll! thumbs up
och precis när jag började känna att jag fick upp lite tempo i kroppen,
så var det slut på det roliga och dags att åka hem.

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Mattias Bratt skrev:
Får snart ta och gå fram å be Herr RS6 (Göte) om autograf, du verkar vara en hejare på detta med NS-körning...Dax att ställa upp på rekordförsök i nån snabb Edo porsche månne

Kör man om sabine å EDo porschar är man ju en brutal talang...

Är inte säker på om du är ironisk eller inte, om inte tack.

Jag ser mig alls inte som en expert på detta, utan ger bara mina synpunkter.

En sak som jag tycker är relevant med Nordslingan, om man tänker fart är detta med att åker man ideal linjen så kommer farten av sig självt, det gör den inte på ringen, man måste våga oxå. Men visst ideal linjen är en väldigt god referens. Under scuderia kursen märkte man att oftast funkar den bra men inte alltid.

Det krävs mycket mer än att åka ideal linje på ringen om man ska åka fort och fort är ju relativt, sedan känner jag att ideallinjen inte alls är den snabbaste linjen alla gånger men många gånger är den det.
På ringen måste väl alla komma väldigt långt med att bara prova att flytta fram gränsena gång på gång, och ska man våga göra det då krävs att man känner sig själv, sin bil och inte är rädd för den tror jag.

Före jag gick Scuderia Hanseat kursen så diskuterades detta med ideallinjen på ringen här. Som jag skrev då, ideal linjen är inget annat än ideal linjen, det är varken facit eller religion, det finns fler linjer. Det bör inte vara det för andra heller tycker jag. De jag menar är att bara för att någon säger, sväng in här, så ska man inte bara ta det, det vikigaste är ju känna efter själv, hur uppför sig min bil här, hur fort kör jag här. Kanske kör jag fortare än alla andra här, således är det osunt för min hälsa och bil att byta rikning på bilen här, med risk för att en olycka sker. Klarar mitt chassi av att byta rikning på min bil just här på denna plats som de sägs att jag ska göra det, o s v. Man får aldrig glömma att känna själv tror jag.

Se alla tips om insvängnings punkter på ringen som en ungefärlig punkt, många är exaxta för de flesta andra inte alls, känn efter själv hur bilen känns, det känns ofta väldigt bra i en bil om man kör helt fel. Effekt, chassi, fart, däck, erfarenhet, olika biltyper mm styr ofta spår. Detta tycker jag personligen många glömmer bort, de pratar bara den där punkten på ringen Även instuktörerna på kursen glömmer detta, inte alla dock. Men visst kursen går ju ut på att ta deras ideala spår. Det är väl därför en snabb förare som Rickhard Göransson aldrig kommer få lägsta scor, men nog kör han fortast ändå!

Som Anders Jonsson sa, det gäller att ta konceptet och lägga de andra åt sidan, det kan jag ju hålla med om. Saken är bara den att många verkar ta med sig detta koncept 100% långt efter kursen och är helt förblindade av just den ena eller andra punkten, och då blir det ju väldigt fel tycker jag.

Jag kan ge ett bra ex. Efter exmule kommer de en väldigt snabb dold vänster som kallas Lauda bend(där han kraschade). Ideal spåret efter denna snabba sväng är att släppa över bilen till vänster sida inför Bergwerk, när bilen ligger vänster låter man den följa vägbane kanten på vänster sida tills man kommer till en vit punkt på vänstersidan vid Bergw, här är turn in.

När jag kör igenom Lauda bend gör jag det med helt stum gaspedal, så p g a farten och på det sätt min bil uppför sig så är det väldigt dumt att tvinga över den på vänster sida just efter kurvan till egentligen ingen nytta, utan det går lika bra att hålla det spår jag har. Mitt spår bli således att när jag kommer igenom Lauda Benad så ligger jag långt höger för att kunna hålla farten igenom.(jag lägger mig inte vänster efter kurvan, gör jag det får jag en bil som blir väldigt orolig) När jag så gott är igenom håller jag bilen bara rakt fram mot den samma turn in punkten inför Bergw, alltså ligger min bil ganska mitt i vägbanan efter Lauda B, kanske lite höger om vägbanans mitt. Jag ligger alltså inte vänster vid kantstenarna inför den vita punkten utan kommer rakt på punkten från mitt i vägbanan. Många som åkte med mig sa, det var ett annorlunda spår, ja sa jag det finns fler än Scuderia spåret. Kan påpeka att med RS6an gick det utmärkt att köra enligt spåret här.

Det finns fler ex på punkter på ringen som inte passar, beroende på fart(bil,mm). Första vänstern efter stora karusellen, kör man efter den punkten kör man för sakta. Jag håller fullt genom denna och måste då svänga in tidigare. Kör jag fullt och svänger exakt vid punkten går det inte bra

Själv är jag absolut ingen expert på något sätt, jag kör efter min förmåga och känsla och tar till mig det jag tycker är bra. Men jag ignorerar aldrig min egen känsla eller bilens inför någons synpukt på att jag borde styrt in senare eller inte. Suderian var väldigt lärorik för mig och jag lärde mig väldigt mycket samt träffade massa kuliga människor. Vill även påpeka att jag är långt i från någon ring räv och har en väldans massa att lära. Kör kanske vårkursen faktiskt

Stockholm
Här sen Mar 2003

Mycket välskrivet och tänkvärt Gaute. Bra där. thumbs up

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Christian Eick
Wimbach
Här sen Aug 2004

RS6 skrev:
ideal linjen är inget annat än ideal linjen, det är varken facit eller religion, det finns fler linjer.

Niki Lauda sa en gång att det bara finns ett idealspår och den racerförare som inte hittar det efter ett fåtal varv är ingen racerförare. Han kanske dock inte hade Nürburgring i åtanke när han gjorde uttalandet...

RS6 skrev:
Jag kan ge ett bra ex. Efter exmule kommer de en väldigt snabb dold vänster som kallas Lauda bend(där han kraschade). Ideal spåret efter denna snabba sväng är att släppa över bilen till vänster sida inför Bergwerk, när bilen ligger vänster låter man den följa vägbane kanten på vänster sida tills man kommer till en vit punkt på vänstersidan vid Bergw, här är turn in.

När jag kör igenom Lauda bend gör jag det med helt stum gaspedal, så p g a farten och på det sätt min bil uppför sig så är det väldigt dumt att tvinga över den på vänster sida just efter kurvan till egentligen ingen nytta, utan det går lika bra att hålla det spår jag har. Mitt spår bli således att när jag kommer igenom Lauda Benad så ligger jag långt höger för att kunna hålla farten igenom.(jag lägger mig inte vänster efter kurvan, gör jag det får jag en bil som blir väldigt orolig) När jag så gott är igenom håller jag bilen bara rakt fram mot den samma turn in punkten inför Bergw, alltså ligger min bil ganska mitt i vägbanan efter Lauda B, kanske lite höger om vägbanans mitt. Jag ligger alltså inte vänster vid kantstenarna inför den vita punkten utan kommer rakt på punkten från mitt i vägbanan. Många som åkte med mig sa, det var ett annorlunda spår, ja sa jag det finns fler än Scuderia spåret. Kan påpeka att med RS6an gick det utmärkt att köra enligt spåret här..

Här ser jag ingen diskrepans Göte. Du kör ju egentligen precis enligt Scuderian eftersom du använder dig av samma turn in-punkt. Att du kör en vidare radie i Laudavänstern och närmar dig turn in från mitten av banan har ju med att göra att du har en bil som är väldigt snabb och då är det väl bara naturligt att använda sig av hela vägbanan om det behövs, med en motorsvagare bil kan man hålla ett tajtare spår igenom och tidigare nå vänsterkanten. En skillnad mot "idealspåret" hade ju bara uppstått om du sagt att du exempelvis styr in i Bergwerk 25 m senare än vad Scuderia-instruktörerna rekommenderar.

Missförstå mig dock inte, det du skriver är intressant och jag är nyfiken på vilka fler partier på banan där du tycker att det passar med lite annorlunda spårval. Berätta mer! Själv har jag alltid problem med Wehrseifen, följer man högerkanten till den vita punkten innan man svänger in vänster så tycker jag det känns som om man svänger in alldeles för sent! Står man sen och tittar på turistkörningen och VLN-tävlingar så är det ju inte 2 bilar som kör likadant där, hur sjuttsingen ska man egentligen köra...?

RS6 skrev:
Vill även påpeka att jag är långt i från någon ring räv och har en väldans massa att lära.

Mycket bra talat! Walter Röhrl kör ju fortfarande väldigt många mil/år på bana och enligt honom själv är det inte bara för att han vill hålla reflexerna igång och motverka åldrandet utan också för att han tycker att han hela tiden lär sig nya saker. Om han av alla människor fortfarande lär sig nya saker så kan vi definitivt göra det allihopa!

Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

Faan Gaute, du skriver lika bra som du kör!!
Kolfibervästen är snart klar

Jan Nagy
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Janne N skrev:
Faan Gaute, du skriver lika bra som du kör!!
Kolfibervästen är snart klar

glöm inte pokalhängarna bara , sen vill vi ju ha bildbevis oxå

Shoppingclion
Citera
Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

....

stockholm
Här sen Maj 2004

Christian Eick skrev:
RS6 skrev:
ideal linjen är inget annat än ideal linjen, det är varken facit eller religion, det finns fler linjer.

Niki Lauda sa en gång att det bara finns ett idealspår och den racerförare som inte hittar det efter ett fåtal varv är ingen racerförare. Han kanske dock inte hade Nürburgring i åtanke när han gjorde uttalandet...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
#På Gotland finns fler spår som är lika snabba Det mest ideala är väl att köra rakt fram hela tiden, det går ju fortast Problemet är ju att då åker man av banan #
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RS6 skrev:

När jag kör igenom Lauda bend gör jag det med helt stum gaspedal, så p g a farten och på det sätt min bil uppför sig så är det väldigt dumt att tvinga över den på vänster sida just efter kurvan till egentligen ingen nytta, utan det går lika bra att hålla det spår jag har. Mitt spår bli således att när jag kommer igenom Lauda Benad så ligger jag långt höger för att kunna hålla farten igenom.(jag lägger mig inte vänster efter kurvan, gör jag det får jag en bil som blir väldigt orolig) När jag så gott är igenom håller jag bilen bara rakt fram mot den samma turn in punkten inför Bergw, alltså ligger min bil ganska mitt i vägbanan efter Lauda B, kanske lite höger om vägbanans mitt. Jag ligger alltså inte vänster vid kantstenarna inför den vita punkten utan kommer rakt på punkten från mitt i vägbanan. Många som åkte med mig sa, det var ett annorlunda spår, ja sa jag det finns fler än Scuderia spåret. Kan påpeka att med RS6an gick det utmärkt att köra enligt spåret här..

Här ser jag ingen diskrepans Göte. Du kör ju egentligen precis enligt Scuderian eftersom du använder dig av samma turn in-punkt. Att du kör en vidare radie i Laudavänstern och närmar dig turn in från mitten av banan har ju med att göra att du har en bil som är väldigt snabb och då är det väl bara naturligt att använda sig av hela vägbanan om det behövs, med en motorsvagare bil kan man hålla ett tajtare spår igenom och tidigare nå vänsterkanten. En skillnad mot "idealspåret" hade ju bara uppstått om du sagt att du exempelvis styr in i Bergwerk 25 m senare än vad Scuderia-instruktörerna rekommenderar.
#Det du skriver är självklart för dig och en del andra, mig med men inte alla. Jag är med på vad du säger att jag tar ett annat spår med snabb bil os v, men har kvar turn in som det är sagt. RS6an var minst lika snabb igenom här, men den protesterade inte då jag slängde mig över till vänster, då känndes det ok att köra vänster, annan bil annat sätt, ja du förstår.

Men långt ifrån all med en snabb bil kör som jag där. Det är det jag menar, det finns folk med dubbelt så snabb bil som mig som släpper av och placerar bilen efter vänster kanten för att de har hört att det är så det ska vara. Kanske höll de någon gång stumt igenom och kännde då att oj nu gick det nog lite fort igenom Lauda för det blev ju så svårt att hålla spåret till vänster inför Bergwerk, alltså måste jag släppa av lite före Lauda för att kunna hålla mig där, den o den sa ju det, ja du förstår vad jag menar. Det är hela saken med att när man placerar bilen på punkter och linjer runt banan istället för att köra. Lite av detta märkte jag då jag hadde ganska många folk som satt med mig i bilen runt under dessa dagar, alla sa det samma, så här ska!! man inte köra!! HÄR. Vad dårå sa jag, nä han o han säger att man ska ligga till vänster o s v.#
Missförstå mig dock inte, det du skriver är intressant och jag är nyfiken på vilka fler partier på banan där du tycker att det passar med lite annorlunda spårval. Berätta mer! Själv har jag alltid problem med Wehrseifen, följer man högerkanten till den vita punkten innan man svänger in vänster så tycker jag det känns som om man svänger in alldeles för sent! Står man sen och tittar på turistkörningen och VLN-tävlingar så är det ju inte 2 bilar som kör likadant där, hur sjuttsingen ska man egentligen köra...?
#Wehrseifen vet jag inte vart det är, får kolla på kartan sedan. Hatzenbach och rävgrytet är dock partier som jag anser mig själv köra väldigt mycket fortare om jag kör som jag själv brukar och inte scuderia idealet. Hatzenbach vill de ju att man ska placera bilen så väldigt i väldigt onödiga vida svängar tycker jag då, Ska jag köra så med den fart jag har där vill det till att jag får ratta utav bara den för att häva alla sladdar jag skulle få. Jag kör bara mera rakt igenom med mycket curbs på höger(där nya kantstenar ligger). Tränaren sa alltid ah , not so god line, tills sista gången vi skulle köra förbi, då sa jag till min bifharer, nu ska jag få godkännt, jag placerade bilen som han ville(inte så svårt med en CSL) och det gick väldigt mycket långsammare, men visst fick jag thumbs up av tränarn

Efter kompresitonen i rävgrytet, bromsar jag faktiskt inte så hårt men ändå bestämmt dock växlar ner till fyran för att ge direk/full gas genom den fasligt snabba vänstern. Här kör jag full curbs i vänstern, det går liksom mera rakt fram då mot adenauer forst. Min fart här var som jag märket det mycket högre än andra som tar en mer vidare vänster utan curbs. Man liksom kör nästintill förbi de som tar de vidare spåret just i kurvan. Detta kan jag säga har givit mig ganska ordentligt skeva fälgar vänster fram/bak.#

RS6 skrev:
Vill även påpeka att jag är långt i från någon ring räv och har en väldans massa att lära.

Mycket bra talat! Walter Röhrl kör ju fortfarande väldigt många mil/år på bana och enligt honom själv är det inte bara för att han vill hålla reflexerna igång och motverka åldrandet utan också för att han tycker att han hela tiden lär sig nya saker. Om han av alla människor fortfarande lär sig nya saker så kan vi definitivt göra det allihopa!

# Tack! nä ringen är väl inget man någonsin lär sig. Det är väl tjusningen kanske. #

stockholm
Här sen Maj 2004

RS6 skrev:
Christian Eick skrev:
RS6 skrev:

#På Gotland finns fler spår som är lika snabba Det mest ideala är väl att köra rakt fram hela tiden, det går ju fortast Problemet är ju att då åker man av banan #
RS6 skrev:

#Det du skriver är självklart för dig och en del andra, mig med men inte alla. Jag är med på vad du säger att jag tar ett annat spår med snabb bil os v, men har kvar turn in som det är sagt. RS6an var minst lika snabb igenom här, men den protesterade inte då jag slängde mig över till vänster, då känndes det ok att köra vänster, annan bil annat sätt, ja du förstår.

Men långt ifrån all med en snabb bil kör som jag där. Det är det jag menar, det finns folk med dubbelt så snabb bil som mig som släpper av och placerar bilen efter vänster kanten för att de har hört att det är så det ska vara. Kanske höll de någon gång stumt igenom och kännde då att oj nu gick det nog lite fort igenom Lauda för det blev ju så svårt att hålla spåret till vänster inför Bergwerk, alltså måste jag släppa av lite före Lauda för att kunna hålla mig där, den o den sa ju det, ja du förstår vad jag menar. Det är hela saken med att när man placerar bilen på punkter och linjer runt banan istället för att köra. Lite av detta märkte jag då jag hadde ganska många folk som satt med mig i bilen runt under dessa dagar, alla sa det samma, så här ska!! man inte köra!! HÄR. Vad dårå sa jag, nä han o han säger att man ska ligga till vänster o s v.#
#Wehrseifen vet jag inte vart det är, får kolla på kartan sedan. Hatzenbach och rävgrytet är dock partier som jag anser mig själv köra väldigt mycket fortare om jag kör som jag själv brukar och inte scuderia idealet. Hatzenbach vill de ju att man ska placera bilen så väldigt i väldigt onödiga vida svängar tycker jag då, Ska jag köra så med den fart jag har där vill det till att jag får ratta utav bara den för att häva alla sladdar jag skulle få. Jag kör bara mera rakt igenom med mycket curbs på höger(där nya kantstenar ligger). Tränaren sa alltid ah , not so god line, tills sista gången vi skulle köra förbi, då sa jag till min bifharer, nu ska jag få godkännt, jag placerade bilen som han ville(inte så svårt med en CSL) och det gick väldigt mycket långsammare, men visst fick jag thumbs up av tränarn

Efter kompresitonen i rävgrytet, bromsar jag faktiskt inte så hårt men ändå bestämmt dock växlar ner till fyran för att ge direk/full gas genom den fasligt snabba vänstern. Här kör jag full curbs i vänstern, det går liksom mera rakt fram då mot adenauer forst. Min fart här var som jag märket det mycket högre än andra som tar en mer vidare vänster utan curbs. Man liksom kör nästintill förbi de som tar de vidare spåret just i kurvan. Detta kan jag säga har givit mig ganska ordentligt skeva fälgar vänster fram/bak.#

RS6 skrev:

# Tack! nä ringen är väl inget man någonsin lär sig. Det är väl tjusningen kanske. #

Edit, folk med dubbelt så snabb bil gör nog klokt i att släppa av i lauda

Bromma
Här sen Dec 2002

Scuderia spår, idiallinje, punkter osv. När vi pratar om detta så bör vi tänka på ett par saker:

1) En del av de punkter som är utmålade på banan är INTE ditmålade av Scuderian och rekommenderas inte heller av dem. Exempelvis den vita på höger sida i snabba vänstern efter Karussellen.

2) Syftet med Scuderia kursen och liknande kurser är ju inte att göra folk till racerförare! Tanken är att man skall få upp en hygglig fart med hyffsade marginaler. Har man högre ambitioner än så finns det ju tävlingsverksamhet.

3) Självfallet varierar insvängningspunkter, bromspunkter en hel del beroende på material.

Detta sagt, så tycker jag ändock det är slående hur likt Scuderia spåret är det som även välrenommerade racerförare kör. Jag tycker "facit" kan utgöras av Stucks varv i BMW GTR, alla som sett det varvet är nog tämligen imponerade. Jämför det spåret han kör med det som Scuderian lär ut och du kommer att hitta 4-5 avvikelser, resten är i princip lika. Inte illa med tanke på att det rör sig om ett 70-tal kurvor!

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Anders Jonsson skrev:
Scuderia spår, idiallinje, punkter osv. När vi pratar om detta så bör vi tänka på ett par saker:

1) En del av de punkter som är utmålade på banan är INTE ditmålade av Scuderian och rekommenderas inte heller av dem. Exempelvis den vita på höger sida i snabba vänstern efter Karussellen.

2) Syftet med Scuderia kursen och liknande kurser är ju inte att göra folk till racerförare! Tanken är att man skall få upp en hygglig fart med hyffsade marginaler. Har man högre ambitioner än så finns det ju tävlingsverksamhet.

3) Självfallet varierar insvängningspunkter, bromspunkter en hel del beroende på material.

Detta sagt, så tycker jag ändock det är slående hur likt Scuderia spåret är det som även välrenommerade racerförare kör. Jag tycker "facit" kan utgöras av Stucks varv i BMW GTR, alla som sett det varvet är nog tämligen imponerade. Jämför det spåret han kör med det som Scuderian lär ut och du kommer att hitta 4-5 avvikelser, resten är i princip lika. Inte illa med tanke på att det rör sig om ett 70-tal kurvor!

1, enligt min coach skulle vi svänga på just den punkten. Samt enligt i princip alla man pratade med, själv sa jag då att det måste ju bero på fart, bil os v.

2, det hörde jag inget om

3. Det jag försöker att säga, det verkar långt i från självklart för en väldigt massa människor. Men visst är det självklart för somliga. Marin Stycky var väldigt petig med alla punkter, det var endast en coch som var tydlig där, med att det skiljer beroende på fart, bil, däck mm. Det känndes skönt att höra för så kännde jag samt en del andra.

Ring trip 14-19 sept 2005
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
56 besök senaste veckan (15527 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande