Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 30459 besök totalt |
Re:
Samma här, därför även växlar, varvtalsmatchar och frikopplar jag själv! ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Re:
OM man hade ett fritt varv så skulle det nog gå. Hade varit kul att komma under 8 min, det är målet till nästa år. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
om två veckor ska bilen få ett nytt garage, det ska bli riktigt skönt då jag blev tvungen att lämna det gamla redan i våras. Nu är alla verktyg och bra att ha grejor utspridda på ganska många ställen.
Har tankar på att byta ut taket under vintern till ett kolfibertak. Räknade lite på det och lär sänka vikten med 20 kg då jag har taklucka idag. Dessutom kan jag köpa en bur som har rätt takhöjd så att jag får plats i bilen. Eller ska man byta till en CSL i stället ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Re:
Byt OM du kan ![]() _________________ Fredric Sjöblom ------------------ BMW 5 -16 Mini Cooper -15 Huqvarna FE 350 -17 |
||||
Re:
Fått någon offert på jobbet eller gör du det själv? Visst, en CSL är ju alltid en CSL, men är väl nästan dubbla priset idag mot en M3 E46 krasst sett... _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
Re:
Tänkte faktiskt göra det själv, så svårt kan det inte vara... Det känns lite knas när man kan få en M3 E46 till för samma pengar som en CSL, då kan man ju ha en hemma och en på ringen ![]() Tror att jag bygger vidare på den jag har, kolfibertak, baklucka och huv. Nytt avgassystem kammar och kolfiber box. Ahh blir kanske biligare att byta ändå. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Re:
Här en liten DIY-länk, alá kolfibertak: CF Roof DIY M3 Forum Visst, kanske blir billigare att byta beroende på hur lång önskelista på grejer man har! ![]() Det finns väl å andra sidan en massa roliga pryttlar till en CSL.. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
Hej,
Vet inte om du har denna sida men den visar vikter på alla delar på bilen. Vanligt coupé tak till kolfiber ca 5kg men med taklucka som du har så blir det ju en del skillnad som du säger. http://bmwfans.info/original/E46/Cou _________________ Per Skoglund 2010 NS BTG 18:20,6 / 2 varv 2011 NS BTG 9:45,5 / 16 varv 2012 NS BTG 8:52,0 / 24 varv |
||||
Re:
Det är från den sidan jag har fått vikterna. Det är konstruktionen till takluckan som väger. Tror jag ska undersöka vad mattor och annan onödig utrustning väger. Kul om man kan banta bilen lika mycket i praktiken som i teorin... _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Äntligen har jag fått ett nytt garge till bilarna!
Så här såg det ut i gårkväll när dom flyttade in. ![]() Lokalen ligger 100 meter från jobbet och är nybyggd på 75 kvm. Nu ska jag ut och handla mer verktyg, kompressor och hyllor ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Re:
Lät väldigt motbjudande...och den synen är ju inte heller fel att möta när man dyker in i garaget. ![]() ![]() |
||||
Re:
Vad synd, jag har redan handlat... Ska bli riktigt kul när allt är på plats. Nu ska det modifieras ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Grattis
![]() Jag kommer var det lider och ölar ![]() ![]() ![]() _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||
Re:
Ja, varför är det på det viset tro... ![]() 21 Veckor till nästa ringenresa. :gnisslatändersmiley _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 30459 besök totalt |