Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 1 besök senaste veckan (20118 totalt) |
OK Magnus! jag trodde mej ha en själsfrände, men det är helt okej att du gillar dem ändå... Du menar säkert när DAF vann en formel 3 tävling på Skarpnäck 1967, eller hur? Det var nästan med svansmotor.
![]() För det är väl inte så att du förväxlar Det Kungliga Holländska Bilmärket DAF med gamla östblockets svansmotorförsedda missfoster Skoda? _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge ![]() |
||||
Magnus! Du har tydligen hittat min inspirationskälla!... Jag är faktiskt medlem i Daf Club Nederland och letar ofta racingbilder som inspiration till min bil. (Inte BMW:n...) Vad tycker du om den här?
![]() Rover V8+variomatic... _________________ Nüburgare und BMW-fahrer Pål Pålsson Körlinge ![]() |
||||
Racer-DAF
Verkligen kul med alla uddabilsentusaister här! (jag trodde nog initialt att det mest var BMW och Porsche som gällde på rejsa...) Kom att tänka på att det även i Sverige körts en del racing med DAF. Letade i mitt gamla bildakriv, men hittade tyvärr inte de bilder jag vet jag tog någonstans 73-76 (?) på två DAF coupeer i Gr2 utförande i racing SM. Den ena var gul/blå i Ge-Kås design och kördes förtåss av Bosse Brastad, den andra var röd/organe med svart dekor (möjligen med Polar-vangen spons?) och körden av Börje Thor. snygga breddare handknackade i alumium och 1150 ccm otor om jag mins rätt. Tror att IMS handen ågot reportage om byggandet av dessa? Någon DAF gick visst i STD-B i skogen också, med visst stöd från importören. Sedan kan jag ju inte glömma bröderna De Roys extremt tuffa Camel-sponsrade Daf coupe medm ittmotnerad BDA-motor i rallycrossen. Fighterna på banan (och i depån) med Per eklund är väl rallycrosshistoria på högsta nivå? Appropå bakmotor DAF trodde jag förväxlingen låg på BMW 700 Coupen, ![]() Komemr gå en sådan i historic racing i sommar! ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Gissa ![]() Feeeeet! _________________ ![]() |
||||
Visst finns jag här! Nu är 9000Aeron såld men den var faktiskt riktigt kul att köra bana med. Synnerligen underskattad "anonym familjeräcer". Lite hjälp på traven väghållningsmässigt sett behövde den men sen hävdade den sig ganska väl. _________________ ![]() |
||||
Porsche har iaf tillverkat traktorer även de.. Peugeot här, fast särskilt banaktiv är den inte. Brist på pengar. Funderar på att byta upp mig istället för att begrava pengarna i 309:an dessutom. |
||||
Vadå idiot förklarad,! ![]() ![]() ![]() |
||||
Hej, har varit här och kikat en del, men detta är inlägg nr 1.
Vill nämna att jag kör 242 som enbart är för "lek" har varit synlig på TPC kinnekulle träffarna de senaste åren. Bilen är utrustad med hårdare fjädrar, konidämpare, båge, 2,5l förgasarmotor, bilen är blå. Så då va det en volvo till. |
||||
|
||||
jo, nu när du säger det, har jag för mig att han snackade om en firebird...
men det är ju inte hans primär-rejsa.nu-objekt ![]() |
||||
Nä......men den har gått mer bana än vad Novan gjort.......och kanke mer än din Pontiac..??.. ![]() ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
ja... hmmm... det är väl så tyvärr... ![]() ![]() |
||||
Jag sällar mig väl också till skaran som bygger på "fel" bil. Gubb-Opel från -69, det är ju jätterejsigt ![]() _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 1 besök senaste veckan (20118 totalt) |