Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
NY TRÅD MED NYTT DATUM =) Någon som ska till Ringen vecka 30
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
1 besök senaste veckan (16723 totalt)
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Da är man halvhemma (Hamburg) efter en härlig helg pa ringen! Blev inte sa mycket hänga pa parkeringen, da den mesta av tiden spenderades som coach/codriver i kompisens Focus RS. Han hade inte varit nere pa 2 ar och med ganska fa varv sa han behövde mycket hets om gasande!
Personligen tycker jag att det var relativt lite folk thumbs up Givetvis var det bitvis mycket trafik men pa det stora hela sa var det avsevärt mycket mindre än vad det varit vid andra tillfällen (exempelvis svenskhelgen vid pingst)

Vi stannade i byn (Adenau) sa vi missade väldigt manga eftersom vi undvek Pisten, synd att inte fler inser hur överskattat Pisten är, det är bra mycker trevligare nere i byn, det gar att snacka Ringen där oxa

Vädret var verkligen toppen thumbs up Nagra enstaka regndroppar men ingenting ihärdigt alls!

Längtar redan tillbaka...

Boostaholic
Norge
Här sen Aug 2008

"synd att inte fler inser hur överskattat Pisten är"

AMEN thumbs up

Stockholm
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Hemkommen med Saaben efter 330mil ensam i stolen, 4 däck i bilen och verktygslåda =).
sov i bilen första nätterna men sen hitta man underbara svenskar som fixade en övernattningsplats!
Tack alla som man träffade där nere, hur trevliga som helst.

Åkte hem igår efter jag slipa tiden till 8.52minuter, köpte bara 8 varv som jag åkte, så nu har man åkt sammanlagt ca 12 varv med saaben på ringen, uss känns inte bra att vara student, ska bli skoj när man är klar så man har råd att åka hela dagarna
Åkte i söndags kl 11 från nurburg i ett sträck var hemma kl 02 ungefär.
Såg sällan poliser och blev inte stoppad på 325mil men i täby mitt i natten stoppa dom mig för mina tonade rutor , otippat..

7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
LindStyling
Nora
Här sen Okt 2005

Vi kom hem i fredags efter ca 1 vecka i Nürburg. Första gången för nästan alla i gänget, oj vad man blir biten alltså! Så jäkla kul! Åkte 9.25 på mitt 4:de varv någonsin... Jag är nöjd! Våran gamla Volvo verkade vara uppskattad bland alla Porschar och dylikt hehe...

Klicka här för en massa bilder på Eifel-Rallyt och lite turistkörning.
http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?t=30261&start=160

Saint Paul, Frankrike
Här sen Feb 2009

Snyggt jobbat Robert då grejade du vadet, vad slog ni vad om? Ett NS helårskort?

Jonstorp
Här sen Jul 2003

Då var även jag hemma, det har varit en riktgt trevlig resa. Lärt känna fler ringen "profier" över några öl och fått 40 varv i förarstolen. Körde både CSL och Cooper, ganska stor skillnad på bilarna kanske kör jag med lite mycket attack med Coopern den får nog följa med fler gånger så att man kan lära sig den ordentligt. CSLen gick som vanligt bra, äntligen börjar flytet komma tillbaka nu börjar man drömma om hyffsat fria varv igen

Mats, kan bara hålla med om Pisten, maten har försämrats avsevärt i år. Men det kan det vara värt för att träffa trevliga människor... Vi käkade på Lindenhof vilket har blivit mycket bättre än tidigare.

Rossi46: Ska bli kul att ses där nere igen ett tag var jag orolig att detta var din sista resa till ringen. Vi får kolla loggfiler i veckan ringer dig!

Kör BMW
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Re:

Björn Fehrm skrev:
Snyggt jobbat Robert då grejade du vadet, vad slog ni vad om? Ett NS helårskort?

nej från början var det 500kr
sen sa han, 5000kr men då började jag fundera på murphy och hans lagar...
Pajar bilen så måste jag pynta han 5000kr, är banan avstängd måste jag betala 5000kr
får jag punka och åker av så måste jag betala 5000kr.
Så jag avstod det större vadet och körde på en 500ing.
Får öka instasen till nästa år
Tack för alla tipsen på vägen.

996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008

Trådstartare
Re:

pentén skrev:
Björn Fehrm skrev:

Tack Björn!

Tyvärr inte något årskort utan det var från början var det 500kr
sen sa han, 5000kr men då började jag fundera på murphy och hans lagar...
Pajar bilen så måste jag pynta han 5000kr, är banan avstängd måste jag betala 5000kr
får jag punka och åker av så måste jag betala 5000kr.
Så jag avstod det större vadet och körde på en 500ing.
Men i efterhand så hade det varit skönt om någon kunde betala resan vilket hans vad på 5000kr kunde göra.
På tal om det, hoppas han vet att det är BTG för turister och inget annat...
Får öka instasen till nästa år
Tack för alla tipsen på vägen.

996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
\\\Wiktor
Södertälje
Här sen Jun 2007

Hälsade på Kumho i "tyre district" igår för att inskaffa nya puckar skysst anläggning de har här och riktigt bra priser och kunnigt personal rekommenderas!

Regn på körningen igår vilket resulterade i ca 0% grepp med r-däcken på ringen. Den svarta bilen har gatdäck så den gick det hyggligt att åka med då kunde man iallfall åka 100 här o var....
Vi sparade på varven för att förhoppningsvis kunna åka torrt i dag innan vi oxå börjar bege oss mot swe.
Hoppas verkligen att väder rapporten stämmer för ikväll så man får sol och trevligt.
Ha det alla ringen vänner
Kastar upp någon bild i vanlig ordning.

Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008

Trådstartare
sweet =)
slipade ni ner tiderna efter intercoolerslangen lossnade?

996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

\\\Wiktor skrev:

Grymt fina bilar det där och kul att se att dom rastas på ringen thumbs up Jag gillar speciellt färgkombinationen när de står bredvid varandra

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Sitter själv nere vid Ringen nu och softar med en cappuchino på altanen med en polare, alltså inte jag på bilden

Är inte så många svenska bilar här, sett två idag och såg de båda Skylinesarna igårkväll när de var ute och gled, snygga är de!
Håll utkik efter en engelskreggad Scooby-Doo STI och kom gärna fram och säg hej, rejsalapparna sitter på sidorutorna bak såklart!

//Fredrik
+46763355601

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Henric_H
Mjölby
Här sen Jul 2005

Re:

PeterF skrev:
...och jag fick precis sms från dem om snabba tider (personbästa för både Mats och Henric)!

Ja det var en härlig helg, som vanligt när man är på ringen
Fick ett par ganska bra varv, nu är man sugen på att åka ner igen

Gnesta
Här sen Aug 2008

Re:

\\\Wiktor skrev:
Hälsade på Kumho i "tyre district" igår för att inskaffa nya puckar skysst anläggning de har här och riktigt bra priser och kunnigt personal rekommenderas!

Regn på körningen igår vilket resulterade i ca 0% grepp med r-däcken på ringen. Den svarta bilen har gatdäck så den gick det hyggligt att åka med då kunde man iallfall åka 100 här o var....
Vi sparade på varven för att förhoppningsvis kunna åka torrt i dag innan vi oxå börjar bege oss mot swe.
Hoppas verkligen att väder rapporten stämmer för ikväll så man får sol och trevligt.
Ha det alla ringen vänner
Kastar upp någon bild i vanlig ordning.

snygga bilder
räknar med en liknande tråd som förra året med mycket bilder o rolig text att läsa

Södertälje
Här sen Jun 2007

Sitter och ska kasta i oss lite krubb innan vi ska åka hem efter en skysst dag på ringen utan regn och fria varv. Fler bilder kommer upp när vi kommer hem på begäran.

@jim kul att du tycker det Självklart ska de brukas som de var tänkta från början.
@varro det kommer fler resor och då får du fan haka på.

Nån bild från dagen

KTM X-bow

Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008

Trådstartare
det ser tajt ut med fronten på skylinen

och den andra bilden = mår bilen bra av att hänga sådär , enda halvan i karussellen och andra på platta asfalten?

996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
lofstrom
Örebro
Här sen Maj 2008

Hemma igen efter en riktigt bra resa! Tack alla för trevligt sällskap och för roliga passagerarvarv.

BMWSC #719
Citera
Fredrik77
Stockholm
Här sen Jul 2009

lite bilder

Tack alla som tog hand om oss nybörjare och visade oss runt. Vi hade en kanonhelg vid ringen, nu har vi lyckats ta oss till Normandie. Kan inte rekommendera bilkörning i Frankrike, helt livsfarligt. Jag har lagt upp bilder från helgen här, det är lite svenska bilar här och var:

http://www.flickr.com/photos/94631270@N00/sets/72157616731018283/

Fredrik & Kajsa

Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003

Re: lite bilder

fredrikolsson skrev:
Tack alla som tog hand om oss nybörjare och visade oss runt. Vi hade en kanonhelg vid ringen, nu har vi lyckats ta oss till Normandie. Kan inte rekommendera bilkörning i Frankrike, helt livsfarligt. Jag har lagt upp bilder från helgen här, det är lite svenska bilar här och var:

Fredrik & Kajsa

Trveligt att träffas, kul att ni hade en trevlig helg! Man kan knappt ha något annat på ringen. Länken till era bilder fungerar inte riktigt.

Kör BMW
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Daniel Gudmundsson skrev:
Länken till era bilder fungerar inte riktigt.

Den funkar nu iaf thumbs up

Fredrik77
Stockholm
Här sen Jul 2009

[quote="Daniel Gudmundsson"]
fredrikolsson skrev:

Fredrik & Kajsa

Konstigt, funkar hos mig.

Testa http://www.flickr.com/photos/94631270@N00/sets/72157616731018283/detail/

Citera
Nürburgring
NY TRÅD MED NYTT DATUM =) Någon som ska till Ringen vecka 30
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
1 besök senaste veckan (16723 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande