Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (16723 totalt) |
Da är man halvhemma (Hamburg) efter en härlig helg pa ringen! Blev inte sa mycket hänga pa parkeringen, da den mesta av tiden spenderades som coach/codriver i kompisens Focus RS. Han hade inte varit nere pa 2 ar och med ganska fa varv sa han behövde mycket hets om gasande!
![]() Personligen tycker jag att det var relativt lite folk ![]() Vi stannade i byn (Adenau) sa vi missade väldigt manga eftersom vi undvek Pisten, synd att inte fler inser hur överskattat Pisten är, det är bra mycker trevligare nere i byn, det gar att snacka Ringen där oxa ![]() Vädret var verkligen toppen ![]() Längtar redan tillbaka... ![]() |
||||
Hemkommen med Saaben efter 330mil ensam i stolen, 4 däck i bilen och verktygslåda =).
sov i bilen första nätterna men sen hitta man underbara svenskar som fixade en övernattningsplats! Tack alla som man träffade där nere, hur trevliga som helst. Åkte hem igår efter jag slipa tiden till 8.52minuter, köpte bara 8 varv som jag åkte, så nu har man åkt sammanlagt ca 12 varv med saaben på ringen, uss känns inte bra att vara student, ska bli skoj när man är klar så man har råd att åka hela dagarna Åkte i söndags kl 11 från nurburg i ett sträck var hemma kl 02 ungefär. Såg sällan poliser och blev inte stoppad på 325mil men i täby mitt i natten stoppa dom mig för mina tonade rutor ![]() ![]() _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Vi kom hem i fredags efter ca 1 vecka i Nürburg. Första gången för nästan alla i gänget, oj vad man blir biten alltså! Så jäkla kul! Åkte 9.25 på mitt 4:de varv någonsin... Jag är nöjd!
![]() ![]() Klicka här för en massa bilder på Eifel-Rallyt och lite turistkörning. http://forum.svenska200klubben.se/vi _________________ Erik Lind. ![]() |
||||
Då var även jag hemma, det har varit en riktgt trevlig resa. Lärt känna fler ringen "profier" över några öl och fått 40 varv i förarstolen. Körde både CSL och Cooper, ganska stor skillnad på bilarna kanske kör jag med lite mycket attack med Coopern
![]() ![]() Mats, kan bara hålla med om Pisten, maten har försämrats avsevärt i år. Men det kan det vara värt för att träffa trevliga människor... Vi käkade på Lindenhof vilket har blivit mycket bättre än tidigare. Rossi46: Ska bli kul att ses där nere igen ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Re:
nej från början var det 500kr sen sa han, 5000kr men då började jag fundera på murphy och hans lagar... Pajar bilen så måste jag pynta han 5000kr, är banan avstängd måste jag betala 5000kr får jag punka och åker av så måste jag betala 5000kr. Så jag avstod det större vadet och körde på en 500ing. Får öka instasen till nästa år ![]() Tack för alla tipsen på vägen. _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Re:
_________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Hälsade på Kumho i "tyre district" igår för att inskaffa nya puckar skysst anläggning de har här och riktigt bra priser och kunnigt personal rekommenderas!
Regn på körningen igår vilket resulterade i ca 0% grepp med r-däcken på ringen. Den svarta bilen har gatdäck så den gick det hyggligt att åka med då kunde man iallfall åka 100 här o var.... Vi sparade på varven för att förhoppningsvis kunna åka torrt i dag innan vi oxå börjar bege oss mot swe. Hoppas verkligen att väder rapporten stämmer för ikväll så man får sol och trevligt. Ha det alla ringen vänner ![]() Kastar upp någon bild i vanlig ordning. ![]() ![]() _________________ Viktor Norstedt "The speed was okay, but the corner was just to tigth " www.fvk-engineering.com |
||||
_________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
Re:
Grymt fina bilar det där och kul att se att dom rastas på ringen ![]() ![]() |
||||
![]() Sitter själv nere vid Ringen nu och softar med en cappuchino på altanen med en polare, alltså inte jag på bilden ![]() ![]() Är inte så många svenska bilar här, sett två idag och såg de båda Skylinesarna igårkväll när de var ute och gled, snygga är de! Håll utkik efter en engelskreggad Scooby-Doo STI och kom gärna fram och säg hej, rejsalapparna sitter på sidorutorna bak såklart! ![]() //Fredrik +46763355601 _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Re:
Ja det var en härlig helg, som vanligt när man är på ringen ![]() Fick ett par ganska bra varv, nu är man sugen på att åka ner igen _________________ Henric Hägglund |
||||
Re:
snygga bilder räknar med en liknande tråd som förra året med mycket bilder o rolig text att läsa _________________ //Johan Taavitsainen |
||||
Sitter och ska kasta i oss lite krubb innan vi ska åka hem efter en skysst dag på ringen utan regn och fria varv. Fler bilder kommer upp när vi kommer hem på begäran.
@jim kul att du tycker det ![]() @varro det kommer fler resor och då får du fan haka på. Nån bild från dagen ![]() KTM X-bow ![]() _________________ Viktor Norstedt "The speed was okay, but the corner was just to tigth " www.fvk-engineering.com |
||||
det ser tajt ut med fronten på skylinen
och den andra bilden = mår bilen bra av att hänga sådär , enda halvan i karussellen och andra på platta asfalten? _________________ Robert Pentén 7:53 BTG 996 Turbo X50 997 Gt3 CS MK1 997 Gt3 CS MK2 993 C2 ombyggd för bana 993 C2 gatbil Ferrari 430 Scuderia BMW 325i E90 för VLN |
||||
lite bilder
Tack alla som tog hand om oss nybörjare och visade oss runt. Vi hade en kanonhelg vid ringen, nu har vi lyckats ta oss till Normandie. Kan inte rekommendera bilkörning i Frankrike, helt livsfarligt. Jag har lagt upp bilder från helgen här, det är lite svenska bilar här och var: http://www.flickr.com/photos/9463127 Fredrik & Kajsa _________________ Fredrik Olsson BMW E46 330i M 2001 Jaguar XJS 3,6 1988 |
||||
Re: lite bilder
Trveligt att träffas, kul att ni hade en trevlig helg! Man kan knappt ha något annat på ringen. Länken till era bilder fungerar inte riktigt. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
Den funkar nu iaf ![]() ![]() |
||||
[quote="Daniel Gudmundsson"]
Konstigt, funkar hos mig. Testa http://www.flickr.com/photos/94631270@N00/sets/72157616731018283/detail/ _________________ Fredrik Olsson BMW E46 330i M 2001 Jaguar XJS 3,6 1988 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (16723 totalt) |