Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 60502 besök totalt |
Re:
Låscylindern sitter fast med en klammer på insidan kan vara den som har lossnat, nr 20 på bilden i denna länhk: http://realoem.com/bmw/showparts.do? _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||
Re:
Tack - det verkar vara precis vad som hänt mig. Säsongen är räddad! ![]() ![]() _________________ -- |
||
Sitter och knarkar racerapporter från ett hotellrum och hittar denna guldklimp. Fasiken Fredrik, vilken fantastisk underhållning du bjuder på. Du har bevisat att man inte behöver handla och skruva för att ha något att skriva om
![]() ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
Re:
Tack Eddie! I morgon ska jag tvätta bilen. Eller på fredag. Eller så lämnar jag bort hela skiten till någon putsare. ![]() Och så ska jag släppa lite på krängaren fram. Vill bli av med en del understyrning. Sedan så blir det Knutstorp på måndag, med Procedural Racing. Tänkte försöka att inte bjuda Sjöström på någon spontan uppvisning i baklängesgräsklippning den här gången... _________________ -- |
||
Försök nu inte få det till att krängaren var orsaken, detta var snarare ett fall av överöverstyrning
![]() Ser framemot att njuta av din framfart på Knutan, och vädret kan ju bara bli bättre än sist. ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
Hahaaa -Nej för f-n, cirkusen i det blöta hade inget med någon krängare att göra.. Det är i torrt som det understyr. Jag gillar ju egentligen att åka med lite understyrd bil, men nu ligger jag hela tiden nära gränsen att grilla framdäcken, och det är väl inte helt optimalt. ![]() _________________ -- |
||
Ok det är inget att hymla med. Fredrik förnedrade mig totalt på Knutan igår med sitt fina rattförande. Det är en betydande skillnad i hur raffinerade vi är. För mig var SÅ det tydligt vem som var herre på täppan.
Dock uppskattar jag att du höll igen ibland så att jag kunde se lite spårval osv. Inga jätteskillnader oss imellan men lite här och där kunde man se. I korta ordalag, Snyggt rattat ![]() ps. jag hade verkligen inget grepp den här dagen ds ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
Har du lättat för mycket på racevikten ![]() ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
Re:
Äääh, du var ju uppe med tuppen, det måste väl vara en perfekt start på dagen? ![]() Tack för filmen. Nu kan vi väl dra ett steck över det där gamla Lito-fiaskot och gå vidare.. Du kör verkligen jättebra (fler som uppmärksammade det) och utnyttjar materialet mellan 80 och 120% hela tiden. Det parti där jag upplever att du har mest att förbättra är i vänstern efter Idioten. Mer om det senare (och kanske i en annan tråd). Min egna dag var mycket trevlig. Först och främst hade jag ju mina vänner i Grön grupp att lotsa genom dagen. Tror att alla kom hem både nöjda och med hela bilar. ![]() Mot slutet av dagen fick jag lite "egen tid". Först tog jag det lilla sparringpasset med Sjöström, och sedan var det dags för den årliga läkarundersökningen.. Ja, det kändes lite så när jag bad Übertalangen Ola Nilsson ta plats i passagerarstolen för lite feedback på min körning. Naturligtvis så överkör man alltid lite när man vill visa upp sig från sin bästa sida, men Ola var snäll i sin feedback och hade mest små korrigeringar att föreslå. Ska testa ett lite annat spår in i "Kurva ett", som det tydligen heter bland proffsen ![]() Annars verkar det som att jag får godkänt för ytterligare ett års gubbakörning. ![]() _________________ -- |
||
Uppe med tuppen var det ja, 20 minuters sömn bättrade väl inte på oddsen så det är ytterliggare en ursäkt
![]() Grattis till ditt godkännande från Ola och tack för ditt godkännande av mig trots brist på fart här och där. Jag ser framemot fler pass ihop Fredrik! ![]() ps. det där med att överköra med folk i bilen känner jag mycket väl igen ds. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
För att vi inte ska sitta och bli för jäkla proppmätta och nöjda, så kan jag meddela lite annan feedback på vår framfart. I helgen kollade jag genom några av våra videos tillsammans med min goda vän Raceingenjören, och han var väl - som en sann gammal vän -inte fullt lika artig i sin feedback. ![]() ![]() Nåja. Det är bra att det finns "lite att jobba på". Nu tänkte jag låta bilen få semester ett tag, göra ett kraftfullt ryck med att sälja den, så jag hinner med att köpa/köra något annat under 2012 också. ![]() _________________ -- |
||
Det där med att lyckas sälja bilen verkar segt. Jag kör vidare så länge:
Trackday på Knutan med Procedural Racing i morgon. Inspirerad av ursäktsgeneratorn Sjöström och hans minutiösa förberedelser, har jag också jobbat genom en diger checklista. Viktigt att allt är tip-top! -Däck: Smala, men slitna. -Bromsar: Hmmmm. Små? -Vätskor: Varma. Alltid. -Förare: På dubbla penicilinkurer. Check! Därmed allt klart för ännu en dag på banan. ![]() _________________ -- |
||
Re:
Är en gul 996GT3 från 1999 med 10tusen mil på klockan helt ointressant? Fick ett förslag på att köpa en sådan idag till bra pris och en seriös ägare. Jag vill ju gärna att du skall köra en ädelfolka igen. _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||
Med ett litet glapp i den lokala bankörningskalendern, tog jag och kompisen Björn
en långhelg nere på Ringen i stället. M3:an fick vila på hemmaplan, fokus låg mer på "rekreation", medåkning och lite egen körning av Swift. Lyckades få till bra medåkningspass med tre riktiga toppnamn: Lux - Mästare i Baguette (och ädelfolkor). Otroligt givande åktur. Kul med ny input till körtekniken. (Vänsterbromsning, framför allt) Har testat det en del tidigare, men fick nu ytterligare inspiration att träna mer! ![]() Freddy Lienhard - Mästare i Swift! Det finns, vad jag vet, ingen som kör Swift snabbare än Freddy. Mjuk körstil, otrolig timing, odramatiskt, bromsade aldrig... Visade mig vad som är möjligt, med lite träning. (7000 varv, typ) Sjöström - Kompaktkungen! Helt annan körstil jämfört med superteknikerna Lux och Freddy, men satan vad det går undan. (Speciellt med tanke på materialet) Jag tror aldrig att jag har åkt partiet Eiskurve - Pflanzgarten så snabbt med någon bil/förare.. ![]() Bilder.. Ja.. Här åker jag ett varv med Freddy, vi skippade hjälmar för att kunna snacka ordentligt. ![]() _________________ -- |
||
Årets sista banåka på hemmaplan, Knutan med Procedural racing, är avklarad!
*Väntar på bilder från Lewan* Väderprognosen talade om regn hela dagen. Med R-däck slitna bortom all räddning, så såg det ut att bli en dag då M3:an fick stå parkerad i depån.. Min primära uppgift under dagen var att ta hand om den Gröna gruppen, ett glatt gäng med oerfarna förare - som jag till varje pris ville hålla kvar på asfalten.. Dagen rullade på riktigt bra, alla höll sig på det svarta - och mot eftermiddagen så slutade regnet, solen kikade fram och asfalten började sakta bli körbar, även med mina mycket slitna puckar.. Under den sista halvtimmen får jag ett antal fina varv, tempot ökas gradvis. Åker in i depån en sista runda och hittar Max (som precis har åkt med Sjöström) och ser till att han får några varv även i min passagerarstol. Får till några riktigt skapliga rundor, Max verkar överraskad av vad ett 65-årigt ekipage klarar av, och det kändes som en bra avslutning på både däck och säsong. ![]() Den här sista halvtimmen kändes också lite som en vändpunkt med M3:an.. Är jag verkligen färdig med den här bilen? Den går ju så bra! För att inte tala om hur kul den är att ratta.. Helt galet! Tänk om man skulle parkera den lite Söderut nästa säsong. Lägger in den här videon, som minnesanteckning/inspiration tills vidare. ![]() _________________ -- |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 60502 besök totalt |