Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 4 besök senaste veckan (86892 totalt) |
Ja helt klart, men på kinnekulle kommer en kortad bana att köras tror jag. Viker höger före bron.
Gelleråsen har gjort en ny kortare slinga också som vi körde, där med ambition att köra mer närmare publiken. De funkar ju på stora banor, men de funkar också ruskigt bra på mindre banor. Vilket öppnar upp för fler och billigare tävlingar och större spridning. Fartkänslan och manuvrerbarheten är enorm. De flesta utväxlingar som finns är gjord för lägre fart än tex. Gelleråsen/Kinnekulles raka. Oklart lite vad de toppar och hur de beter sig i hög fart, ska provas till helgen ![]() _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
Ska ni köra kort sträckning så är det ju en katastrof för klassen då kullen i sin fulla längd är perfekt för dessa bilar, toppfarten för bör på fulla banan vara nånstans vid 160-170kmh ,ska ni vika in redan vid rallycrossdelen blir det nog inte mer än 130kmh
![]() Tråkigt om det blir så men kommer och kollar ändå o tjötar ![]() Jörgen B _________________ Jörgen Bock |
||
Allt lär ju provas, och sen utvärderas. Allt som görs i år spikar inte hur det kommer att bli i framtiden.
Jag vet inte hur det ser ut riktigt där, men hoppas de får en bra tävling och att det blir intressant att kika på. Jag kommer tyvärr inte vara med på kinnekulle pga krock med SLC. Det är ganska bra drag i dessa upp till en viss fart, oklart var det tar stopp. Men på gelleråsen gick iaf jag på varvstoppet vid ca 165-170km/h klart före huvudposteringen. Där svängde vi sedan höger i höjd med depåutfarten. De flesta har just nu utväxling för det och inte mer. Men det finns en/två högre till. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
Mycket händer och jag hinner knappt lägga upp bilder...
Säsongen löper på fortfarande och jag passar på att lägga upp lite bilder från racen... Final 11 Oktober på Gelleråsen Karlskoga, vi åker STORA banan.... ![]() Såhär ser det ut när jag åker imellan racen, stallkompisen bil och min på en B-korts reggad kärra... Lagligt... ![]() ![]() _________________ Freddy Larsson |
||
Arrangerar lite prova på Legends ca 1 gång i månaden.
Mycket intresse kring bilarna och alla är lika glada när dem provkört. Hoppas på att intresset växer vidare i vinter. ![]() Han även med en till usa resa, där Lasse Carlbark och Johan Lennartsson köpte bil... ![]() _________________ Freddy Larsson |
||
Cup tävling #3 på Hultsfred Summer Meet!
Vi gästade en drifting bana som va igentligen på och avåknings väg till flygbanan. Norpade en 3.e plats. Och som ni ser på bilderna har vi as kul vart vi än åker. Alla skrattar och retas med varandra, precis som det ska vara! Gentlemanna racing på riktigt! Inga stängda tält som i stcc... ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Freddy Larsson |
||
Sebbe och jag gästade även Action Meet Mantorp...
Vi va snabbast i RS-banan. Står lite blygsamt om det i senaste bilsport tidningen... OM ni undrar varför Sebbes bil har en vinge och det är minsann inte efter reglementet så kom ihåg att idag så åker vi inte Legends Cup och reglementet gäller inte på Action Meet.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Freddy Larsson |
||
Cup race #4, blev flyttad från Gröndal till Kinnekulle Ring istället...
Märkte att jag halkat ner i Seriend med poäng, så jag slängde av kromfälgarna och på med Aero lättvikts fälgarna! Efter en 6-7 varv så blir man lätt kaxig och gled av ut i gruset, istället för att dra ut all grus på banan så fick jag åka lyx eskort av banan och spola av bilen... Men nu så började det bli spännande, för vi åkte hela Kinnekulle och det va 17 bilar på banan samtidigt! Nu börjar vi snacka Racing på riktigt! ![]() Kan säga att det är bra spännande i första kurvan efter starten när alla är lika heta på gröten och alla har gett sig fan på att dem ska först! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Freddy Larsson |
||
Var mycket trevligt och titta på racingen ,kullen passar perfekt för dessa bilar och hoppas på att det blir en fortsättning där nästa år, då kommer det garanterat ännu mer startande. kanske mig själv med
![]() Fortsätt med det fina jobbet du redan har lagt ner med låga start avgifter och att reglementet fortsätter vara som det är för då kan man tävla i grannländerna och dom här med relativ lätthet ![]() Jörgen B _________________ Jörgen Bock |
||
har för mig att snabbaste på halvtorrt spår var runt minuten men kompisen på upptorkande/lite blött körde 1,04 (race 2)vilket jag tycker är bra med R-däck.fanns säkert nån på torrt som körde under minuten men som sagt inte säker.
Jörgen B _________________ Jörgen Bock |
||
Om det finns fler här inne som dessutom är intresserade av hockey så går dessa bilar att se under allsvenska matchen på lördag.
Gatt kalla det för rallybil känns ju inte rätt... ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||
Re:
Ahhh jasså den allsvenska matchen........ ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Dags att uppdatera lite igen, känns som tiden bara flyger iväg!
Finalen hade vi i Oktober på Gelleråsen ihop med drifting/driftbash och 19 Legends dök upp! Med tanke på att intresset är stort för serien så har jag införskaffat mig en buss så man får med sig alla reservdelar som kan behövas... ![]() ![]() ![]() _________________ Freddy Larsson |
||
Är precis nyhemkommen ifrån usa... Igen...
Alla vill eller kan inte köpa en flong Ny bil, så då är det upp till mig att se till så det kommer hem "rätt" saker. Köpa en bil på ebay kan vem som helst göra..... Försöker att iaf ha åtminstone en bil till salu som står i garaget, men tydligen så går dem åt som smör! Grannlandet Finland har kört Legends i 12 år och har 81 bilar totalt. Med denna lasten så är vi uppe i 62 bilar, och kom då ihåg att vi hade bara 2 Legends i landet förra sommaren! ![]() Ni som undrar vad som står längst till vänster så heter den Bandolero... ![]() ![]() ![]() _________________ Freddy Larsson |
||
Dem som är pålästa på en Legend vet att den kommer med skivbromsar fram och trummor bak.
Men nu är det ändring på det... För nu finns det uppgraderings kit man kan köpa till som är wilwood fram och wilwood bak... It's not the fart that kills, It's the smell! ![]() ![]() _________________ Freddy Larsson |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 4 besök senaste veckan (86892 totalt) |