Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 67 besök senaste veckan (12523 totalt) |
Korrekt _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||||
Dock att tänka på..
När jag sökte på nätet så ser jag att Cheva 350 tillverkades mellan 1967-2002 Så dina givare kanske antingen är en gammal dålig variant med dålig upplösning eller bara är gamla och börjar ge upp.. Så du bör ju se över givarna och dels kontrollera så dom finns inlagda i MaxxEcu (annars behöver man lägga in värdena själv) samt läsa på hur precisa och bra givarna är som du nu har. (är ju inte ens säkert att det är OEM givare som sitter på den motorn du köpt) För är dom gamla och dåliga så kan det vara en bra ide att byta till nyare modell som passar i hålet där dom satt. Så börja med att kontrollera dina givare och se vad det står på dom. _________________ Martin Ehrsson RS8 ![]() Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||
Instämmer. Att inte investrera i nya sensorer/givare känns bara dumt ... det är ju att riskera onödiga felkällor bara för att tjäna några korvören. _________________ Calle Olsson ![]() |
||||||||
Vill man köra med bosch givare så är detta stället att söka, många av givarna är OEM på diverse olika
bilar. https://www.bosch-motorsport.com/con _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||||
Ät det inte korrekt, typ nästan? Nu vet jag inte hur det är på amerikanska V8-motorer men jag vet lite om Opel iaf. ![]() C20XE har TPS med tre lägen om jag minns rätt: Spjäll stängt, spjäll fullt öppet och någonstans emellan. (kan även vara stängt/öppet så att "stängt" styr motorbroms) Turbovarianten (och den fördelarlösa varianten???) har istället en linjär TPS som visar exakt hur mycket spjället är öppet. Båda är varianterna är OEM, men MAXXECU vill bara ha den linjära varianten. Nu är det samma formfaktor, så det är enkelt att byta sensor om man bara vet vilken man ska ha, eller har. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||||||
"Ingen regel utan undantag." ![]() TPS tillhörande MC-spjäll (som jag tänkte använda) har väl en "vanlig" linjär TPS om jag har förstått saken rätt. _________________ Calle Olsson ![]() |
||||||||
Allt är relativt, är fördelardrivningen bra = glappfri. Och man kanske inte bryr sig om de allra sista Nm man kan få, så kanske ok. Behöver man ändå byta svängningsdämparen fram på motorn, kanske en med ett trigger hjul inte är så dyrt / komplicerat. Alla har olika inputs, beroende på både mål och tidigare erfarenheter. _________________ Daniel Karlsson -------------------------------------------------- Med BMW 635 Csi Bi-Turbo |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 67 besök senaste veckan (12523 totalt) |