Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 102 besök senaste veckan (18232 totalt) |
![]() ![]() Många härliga klick i momentnyckeln senare ![]() - Circuit Sports ELBJ på Miatanörd-lingo - Carbotech XP10 - Bosch-skiva Borde dock ha plockat ned dämparen och inspekterat den inför säsongen. Och en obligatorisk kolla-vad-jag-bfomsade-duktigt-förra-säsongen. ![]() _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
_________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
Re:
Ca 3.5 camembert vill jag ha ![]() _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
Re:
Wonderfull updates!! "camembert" ![]() ![]() btw what is the best place to buy Carbotech XP10 ? _________________ Eugene Maltsev Mazda Miata NA 1.8 BMW e39 540i touring https://www.instagram.com/mazda_sveata/ |
||||
Re:
Pretty sure PEAN stocks them. I bought this set very lightly used for a chunk less than my usual go-to, which is Hawk DTC-60 _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
Re:
I got mine from PEAN ![]() /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
Vips så har andra sidan också fått nya skiva, XP10 och undre spindelled ...
![]() Inbillade mig att hjullagret inte var 100% så jag bytte det med när jag ändå var i gång. ![]() Jag fick plockepinn från IL Motorsport till främre stötfångaren. Lite myspyssel då några av befintliga är lite kexiga. _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
Härnäst:
- Hjulinställning aka ostbricka där total 7 st camembert fram ska lockas fram ![]() - Ny Motul RBF600 - Oljebyte _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
Brådis inför 6 april och premiär med GRC på Knutstorp!
Fick hjälp att svetsa/laga/förstärka bakre länkarmsinfästningen på vänster sida, där den bakre hade spruckit en bit. Intalar mig att sprickan beror på att jag kör jättefort och matar säkert 2G i kurvorna... Eheem. ![]() ![]() Nu är det bara "resten" kvar... _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
Snabb review avXP10:
Jeeez, vad XP10:orna lever rövare på gata. Gnisslar sate. Hawk DTC-60 var gnissliga men ändå på den civiliserade sidan. XP10:orna är det däremot inte. _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
Re:
Det är ganska vanligt att främre subframe spricker där. Det finns färdiga svetsbitar att köpa för förstärkning: https://planet-miata.com/front-subfr Eller ta en titt i min tråd, där vi gör det på det Småländska viset. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||
Re:
Undra om dom har ändrat innehållet i dom beläggen, kan inte komma ihåg att dom XP10:or jag har på Z3:an gnisslade. Men dom har några år på nacken och jag har inte kört bilen heller. _________________ André Westersund BMW M2 LCI -18 BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
||||
Re:
Aha, tack! Jag letade efter flrstärkningsplåtar till bakre subframe men hittade inga. Ska kolla i din tråd så att jag har koll på småländska metoden om min främre subframe ger sig ![]() _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
Re:
Ingen aning. Det kanske ordnar upp sig efter att man fått X antal hundra grader i dom vid första träffen för i år... ![]() _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
Vad är problemet? älskar att mina belägg lever rövare när jag kör in på tappen osv.
![]() /C _________________ Carl Josefsson Porsche Cayman S 2011 Mazda MX-5 2002 - Såld https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1763213#1763213 |
||||
Re:
Jo jag är med dig i grunden, men dessa är på en nivå där folk i stan vänder sig om och glor efter skrotbilen som lever rövare så förbannat ![]() _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
Det blev premiär till slut ändå... Lotusklubbens trackday 1 maj på Knutstorp var jättetrevlig och välarrangerad. . Biljäkeln gick problemfritt med. OCH kändes trevligare än någonsin tack vare torsendiffen, mjukare dämpare och mer camber
![]() Pga jobb o annat hade jag inte tid att göra hjulinställning själv efter spindelleds- och svetsjobben. Och inte fan fanns det tid på nån vettig firma såsom GT Däck i Kävlinge heller så kunde inte kasta pengar på problemet. den sena våren ställde till det... Minuspoäng till Kenneths Däck på Lundavägen i Malmö och nåt annat ställe som blev nervösa över att jag kom med egna (färdigspecade) hjulvinklar och avböjde ![]() .... Så jag ignorerade tröttheten. Till slut åkte jag till garaget och höftade ihop några vinklar med mobilens vattenpass för camber (-3.8 resp 4 -4 gr) och ögonmått på "lite toe-out" .... ![]() Stämningsbild när jag solade på asfalten i depån... ![]() Enda andra bilden jag tog... Blev bara 1:13.6. Klent. Borde kunna ta mig nedåt 1:10 tycker jag. _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
Tips på vettig verkstad i Malmöområdet/västra Skåne? Har upptäckt att minst ett bromsrör inte ser 100% ut vid bakvagnen. Hinner ev inte fixa själv inom rimlig tid.
![]() _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
Re:
Jag tog på mig the big boy pants och bytte själv... _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
Vilka är de huvudmisstänkta komponenterna om en Miata 1.8L går fett? Den gick med nöd och näppe igenom bes med tanke på CO-värdet. Den går dock kanonbra och känns rapp. Drar inte nämnvärt med bensin heller. Eller det kanske bara känns så när man åker M54 annars...
![]() Den ligger nånstans mellan 84-85gr i vattentemp vid normal körning - är det så pass lågt att ECU:n stannar i kallstartsläge el dylikt? Bytte lambdasond förra säsongen till en skarva-sladdarna-själv-variant från Denso. Inga varningslampor på panelen. Det behöver bli ordning på torpet för det vankas en resa till Nürburgring ![]() _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 102 besök senaste veckan (18232 totalt) |