Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 72 besök senaste veckan (10717 totalt) |
Re:
Har aldrig testat själv, men många verkar gilla känslan i den trottelutväxlingen bättre Bra lista annars, väldigt välinställd balans för att rotera lätt, sportig hjulinställning och mycket gummi fram är bra om du vill kunna få den att vända snabbt ![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||
Re: Sammanfattning 2025 - att göra 2026
Att erkänna att man själv är problemet kräver självinsikt, och sådant är tråkigt. Mycket roligare att skylla på materialet ![]()
Jag är inte säker på hur du menar Johan? Tanken är ju inte lika mycket att det ska "göra något" som att det ändrar hur gaspedalen känns. Provade på en annan bil i somras och tyckte det gjorde gasen lättare att kontrollera. Men alla tycker vi olika i hur saker ska kännas och vara ![]()
Tack, på slutet av förra säsongen hade jag bra kläm på hjulinställning och balans men lite väl mycket krängning (och standardstolar, så jag höll på att göra en Clarkson i varje vändning) [youtube] https://youtu.be/AbAYMRGyuEA?t=323 [/youtube] I år sabbades det rätt rejält när jag joxade med styrleder och bärarmsinfästningar, jag hoppas kunna få till det igen med lite mindre krängning till nästa säsong. Minimalt rädd för att det blir överstyrt med stor krängare bak och liten fram, men i värsta fall får jag balansera med en grövre krängare fram. Tanken är att bilen ska vara helt klar då säsongen börjar, så att jag kan göra en hjulinställning och sedan vara klar och bara köra under säsongen (dyr vana att ställa hjulvinklar ofta, då kan man lika gärna börja med hjul-mot-hjul-racing, knark eller helt enkelt använda sedlar i brasan ![]() _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||||||
Jag misstänker att den största skillnaden, för att bli konkurrenskraftig i PCS Slalom är att köpa en nyare Caymen/Boxster/911. För även en minutiöst superpreppad, helt oanvändbar på gata 944 har svårt att nå topplaceringar. Tyvärr så att bilar i miljonklassen är för jävla snabba och lättkörda. Annars är listan vettig. Sen är det viktigaste att köra mot sig själv och mot andra med liknande bilar. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||||
"Styvare fästen till motor och växellåda " är den absolut sämsta uppgradering ( ? ) som jag har gjort på 944. Även om det annonseras som semihårda fästen förstör det bilen totalt. Den lilla fördel det ger motsvaras inte av nackdelarna, ljudnivån blir olidlig, bilen skakar hela tiden och all vardagskörning blir pest.
Lägg pengarna på något annat. _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 55 |
||||||||
Finns ju Classic, där bilar fram till 996/986 tävlar. Där måste man ju "bara" slå 964, 968 och liknande, dock utan att modifiera bilen alltför mycket. Dessutom har vi ju i region Stockholm Simon och hans 951a som är uppe och konkurrerar i R-klass i princip varje tävling och år, så går gör det nog. Dessutom är de moderna bilarna inte så jäkla kul att köra, ska det vara på det viset kan de få vinna tråkigt medans jag förlorar roligt ![]() _________________ Melvin Lindholm @veryslow944 på Instagram Porsche 944 -84 |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 72 besök senaste veckan (10717 totalt) |