Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Mod: XLMS till F1C
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
4 besök senaste veckan (14730 totalt)
Caspar
Karlstadt
Här sen Maj 2004

Japp.. allt hängde sig när det typ va 10min kvar..

tankar klart det inatt och är med nästa race.

vMaxSR.com
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Snart kommer XzibitA med en ny 0.6a...

Det kommer inte vara några nyheter förutom:

Update changes
-All ALMS, APLMS, ELMS, LMES & LM tracks
-Driver file FIX so you wont have to edit anything (Lazy bastards)
-Engines durability up to 24hrs (Wish it were editable per track)
-Directory name spelling fix for teams (hehe)

Mao så behöver man bara ladda ner EN fil... thumbs up

Team Swedish Racing Mates
Citera
Tobias H
Lidköping
Här sen Apr 2004

Nån som kan förklara för mej lite snabbt hur man gör för att spela anndra banor?
Får inte framnågra mer än alms banorna. är ruggit sugen på nordslingan om det går

peppe fröjd
Motala
Här sen Jan 2003

Tobias H skrev:
Nån som kan förklara för mej lite snabbt hur man gör för att spela anndra banor?
Får inte framnågra mer än alms banorna. är ruggit sugen på nordslingan om det går

Jag har samma problem. Har ändrat till säsong 2003 men får inte fram några fler banor. Verkar som jag lagt de hemladdade banorna i rätt mapp men endå.....

*hjälp*

Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Man lägger banorna i mappen circuits. Sen så går man in i varje banas gdb-fil och skriver så här i dess filter rad: 1 A1 B1 C1 D1 för 2001-bilarna, byt ut 1:an till en 2:a överallt för 2002 och till en trea för 2003.

Team Swedish Racing Mates
Citera
GT40-Steven

Här sen Aug 2003

TACK SÅ JÄVLA MYCKET!!!

Det känns underbart att jobba i över ett åt med en mod. Lägga ner timmar av arbete ppå modeller, fysik, texturer, mm, mm för sedan se hela arbetet stulet, trashat, omgjort och utgivet av communityn's största gaphals Xzibit-A och så sitter ni här och promotar hans stöld. Fy faan!

Inte lustigt alla talanger lägger av

Steven Karlsson
RSDG - www.rsdg.net

Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

GT40-Steven...jag som delar ledningen i serien ber SÅ mycket om ursäkt för vad som nu inträffat.Har tyvärr dålig pejl på vad du menar för allt jag gör är att ha kul med en banracing mod.Denna Xzibit-A som du skriver om har jag tyvärr ingen aning om vem det är men jag skulle gärna vilja veta vilken mod du arbetat med?En bättre och smidigare version av både SCC och XLMS?För båda 2 är liiite jobbiga att hantera med att lägga till banor och så tyvärr.Nu vet du vad jag tycker och tänker och ha det bra och svara GÄRNA på mitt inlägg!!!

Edit:såg att du är involverad i SCC!!!Inte för jag vill försvara Xzibit-A men varför ska det vara så jäkligt att lägga in mer banor i SCC modden som jag för övrigt absolut ÄLSKAR om du kollar igenom trådarna angående detta.Lite bökigt att lägga in dom i XLMS modden oxå men SCC modden funkade kanon utan strul

GT40-Steven

Här sen Aug 2003

XLMS är bara en ombyggd SCC som vi på RSDG gav ut. XLMS kommer från Xzibit-A (Vet inte vad han heter egentligen) Alla modeller och texturer kommer rakt av från SCC. Fysiken är modifierad från våra filer. Hoppas det räcker som förklaring. För din info så tog SCC oss mer än 1 år att bygga upp och vi jobbar fortfarande på en patch även om det går långsamt pga en hel del andra sager man måste hinna med i livet.

Ja SCC kan va lite bökigt att hantera men vi har aldrig heller bangat när det gäller att svara på frågor. Tyvärr försvann ju en hel del av alla tips och tricks när Race Sim Centrals forum gick och dog.

Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Aj då...ledsen att läsa detta...men i sorgens ögonblick måste jag tillägga att SCC modden är bland det bästa som hänt oss vanliga dödliga som ej kan och har råd att gasa liknande i verkligheten!!!och jäkligt att det blev som det blev

GT40-Steven

Här sen Aug 2003

Tack för dom orden dom lättar upp stämningen lite.
om du skriver upp dig på Virtual motorsports SCC GT liga som startar nu så kommer du att få fysik uppdateringen vi jobbar på. Den är i stort sätt klar..... Om man någonsin blir det hehe

//Steven

Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Har du direktlänk dit?Signar gärna upp där

GT40-Steven

Här sen Aug 2003

Visst har jag det
http://www.virtualmotorsport.net/

hälsn
Steven

Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Lagd som favorit numera

Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Kliver in i morrn och joinar för i kväll har det blivit en och en annan så jag tar det i morrn

GT40-Steven

Här sen Aug 2003

Tydligen så kan man inte regga sig för vilken bil man vill ha förens på söndag. Första kval / race är på måndag

Hälsn.
Steven

Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

ok,får kolla det i morrn

Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004

Jag kör också i rejsa.nu ligen med XLMS modden. Det känns lite olustigt nu när jag förstår vidden av hur det gick till. Modda en mod ...
Några frågor; Måste man regga sig för SCC-ligan för att kunna ta del av den nya patchen? Kommer det att bli enklare att lägga till nya banor efter patchen?

GT40-Steven

Här sen Aug 2003

Nope men dom får den först. Vi kommer att lägga in en del grafik fixar till menyerna mmmm i den offeciella patchen som kommer att bli mycket mer än bara fysik. Jag programmerar inte så jag vet inte om vi kommer att få med någon form av verktyg för att importera banor. Mer info när den börjar bli klar

//Steven

Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

Steven, själv anser jag att det är dålig still att modda en mod,

men jag står för vad jag tycker och jag tycker er .net loader är ett stort misstag, skippa .NET så man slipper det där jäkla .NET framework..

.NET är det enda som gör att jag avinstallerade SCC som förövrigt är just den typen av bilar jag älskar...

sen att historien med SIMBIN's GTR2002 verkar upprepa sig (när han converterade GTR till f1c..) är tråkigt.

f.ö som jag förstått det så är XLMS en inofficiell mod som spridits vidare.. dock anser jag att han hade kunnat lagt ner lite tid och get RSDG credit för scc som han gjort om.. men att han inte bryr sig om sånt är ju ingen nyhet...

ps. du kan väl försöka få programerarna att göra en loader utan massa .NET trams..

(sen kan vi ju alltid glädja dig med att det aldrig varit så mkt skumt trassel med en mod som med XLMS online...)

BMW Abuser
Citera
Emil Engdahl
Hässleholm
Här sen Dec 2004

Inte för att ja vill lägga mig i sådär bara men ja reagerade på varför de heter XLMS. Skumt namn. Sen står de ju SCC i menyer o så... Sports Car Challenge me stor stil.. Trist om nån snor idéer hit o dit...
Citera
GT40-Steven

Här sen Aug 2003

SCC GT Winter cup på Virtual Motorsport

För er som vill åka "äkta vara" håller jag på att diskutera med VMS ang att ta in mer bilar i vinte cupen eftersom alla 26 är upptagna.

Mvh
Steven

Racingsimulatorer
Mod: XLMS till F1C
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
4 besök senaste veckan (14730 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande